Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työnantajat eivät olisi niin nirsoja työllistämään, voisi moni pidempäänkin työttömänä ollut saada työpaikan!

Vierailija
13.09.2021 |

Kansantalous paranisi, ja Aki Kangasharjukin olisi tyytyväisempi.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysongelman ratkaisee työllistäjät. Jos s he ei palkkaa työttömiä, ei työttömyys vähene.

Joten palkkaamaan mars mars.

Lakatkaa urputtamasta ja kantakaa oma vastuunne yhteiskunnassa.

Ei ole työnantajan vastuulla, firman pitää tuottaa voittoa eikä pienempiä työttömyyslukuja.

Tämähän se. Ihan lukee yhtiöjärjestyksessäkin, firman tehtävänä on tuottaa voittoa osakkeenomistajille.

Jos nyt sitten valitetaan että miksi pitää olla tällaisia yrityksiä, miksei voida keskittyä ihmisten palkkaamiseen? No perustakaa itse sellainen firma keskenänne.

Miksi aina ollaan mankumassa että jonkun muun pitäisi tehdö jotain teidän eteenne? Tehkää itse.

Alkaa hahmottumaan miksi jotkut löytävät työttömyysjaksojen jälkeen uusia töitä ja toiset eivät.

Vierailija
82/83 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysongelman ratkaisee työllistäjät. Jos s he ei palkkaa työttömiä, ei työttömyys vähene.

Joten palkkaamaan mars mars.

Lakatkaa urputtamasta ja kantakaa oma vastuunne yhteiskunnassa.

Voi jos se olisikin niin yksinkertaista mitä yksinkertaiset ihmiset kuvittelevat. Työllistäjillä (=yrittäjillä) on vastuu vain yritystä kohtaan, että yritys tuottaisi ja tuotoilla pystyisi maksamaan verot, palkat sosiaalimenoineen, vuokrat, alvit, ynnämuut kiinteät ja muuttuvat kulut. Yhteiskunta toimii sillä siivellä verovaroilla. Kyllä työttömiä palkataan, mutta ei ammattitaidottomia työttömiä. Siinä on se ero. Jos itse haluat "kantaa vastuusi yhteiskunnasta", niin perusta yritys ja ala palkkaamaan niitä työttömiä - ammattitaitoisia tai ei. Kun olet muutaman vuoden tehnyt sitä, niin tule uudelleen paasaamaan yhteiskuntavastuusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain erästä työpaikkaa, jonne tuli lopulta 168 hakemusta. En tullut valituksi, vaikka soitin, kävin paikan päällä ja lähetin vieläpä sähköisen hakemuksen jälkeen työnantajalle postikortin, jossa kerroin, että erittäin kiinnostunut tulemaan paikan päälle uudestaan ja tutustumaan työpaikkaan sekä sen kulttuuriin.

Meniköhän innokkuuden osoituksesi työnantajan mielestä jo rasittavuuden puolelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi