Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rapakuntoinen, ylipainoinen ja verenpaine, verensokerit ja rasva-arvot huonot. Siltikään en saa muutosta aikaiseksi!

Vierailija
12.09.2021 |

Onko täällä muita jotka kamppailee saman asian kanssa? Viikon tai kaksi voin jaksaa syödä ja liikkua mutta sitten menee motivaatio. Tiedonpuutteesta ei ole kiinni ja kaiken olen jo kokeillut.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi vain se, että aloin tekemään muutosta pikku hiljaa parin vuoden jaksolla. Sekin auttoi tietysti, kun netistä löytyi yksi kiva tyyppi, niin sen takia oli motivaatiota yrittää parantaa ulkonäköäni terveempään suuntaan.

Vierailija
2/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko, jos elelisit siivosti kaksi viikkoa ja sikailisit viikon? Ja sit taas pariks viikos ruotuun. Olis ainakin parempi kuin jatkuva sikailu, vaikkei toki optimaalista. Tsemppiä joka tapauksessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni auttoi vain se, että aloin tekemään muutosta pikku hiljaa parin vuoden jaksolla. Sekin auttoi tietysti, kun netistä löytyi yksi kiva tyyppi, niin sen takia oli motivaatiota yrittää parantaa ulkonäköäni terveempään suuntaan.

Mutta jatkoksi vielä tuohon totean, että vaikka olenkin nykyään normaalipainoinen ja kuulemma hyvännäköinenkin, niin käyn silti täällä välillä haukkumassa kehopositiivisia, koska sen avulla muistan, että voin itsekin vielä repsahtaa tuhon tielle. Samalla lailla kuin matalatuloiset on niitä kovimpia haukkumaan työttämiä. 

Vierailija
4/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. En jaksa edes paria viikkoa. Vaan lähinnä ma-to ja viikonloppuna sorrun taas kaikkeen kakkaan.. ☹️ Ja mietin, että maanantaina sitten taas uusi yritys.

Vierailija
5/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin liputan pienten muutosten puolesta. Yksi vuosi tein uutenavuonna päätöksen, että syön yhden ylimääräisen kasvisannoksen päivässä. Loppuvuodesta olin jo melkein lihaton, se asia kasvoi ja kasvoi. Ja siis se ylimääräin kasvisannos oli tosi simppeli, esim yksi ylimääräinen tomaatti. Ja joo tottakai unohdin sen välillä tai en jaksanut tai jotain, mutta sit vaan palasin siihen.

Vierailija
6/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä liian suurta muutosta kerralla. Ota kahden ensimmäisen viikon tavoitteeksi se, että kävelet joka päivä 10 minuutin lenkin. Kahden viikon jälkeen mietit sitten jonkin yhtä pienen lisämuutoksen, esim. syöt 100 grammaa lisää kasviksia joka päivä nykyiseen verrattuna.

Vierailija
7/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans sama. Ja kaikilla naapureillakin. Ja koko suomen kansalla.

Vierailija
8/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin liputan pienten muutosten puolesta. Yksi vuosi tein uutenavuonna päätöksen, että syön yhden ylimääräisen kasvisannoksen päivässä. Loppuvuodesta olin jo melkein lihaton, se asia kasvoi ja kasvoi. Ja siis se ylimääräin kasvisannos oli tosi simppeli, esim yksi ylimääräinen tomaatti. Ja joo tottakai unohdin sen välillä tai en jaksanut tai jotain, mutta sit vaan palasin siihen.

Allekirjoitan tämän. Nykyään olen lähes vege ja paino pysyy kurissa tosi hyvin. Mutta ei tämä muutos yhdessä yössä tapahtunut, vaan hiljalleen kokeilemalla. Kummasti ei enää tee edes mieli lihaa tai makkaraa. Samoin on helppo jättää pullat ja keksit syömättä, kun ei tee siitä isoa numeroa, vaan sallii esim. juhlissa pienen herkuttelun ja palaa sen jälkeen taas normaaliin.

Vierailija
9/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Erkun ja Anniinan piti vaihtaa roolinimensä, jos he kerran tanssivat tulevaisuudessa.

50 vuoden päästä muodissa eivät ole 40-luvulla syntyneet muotinimet Erkki ja Sirkka, vaan ... Erkku ja Anniina. 

Vierailija
10/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet varmaan jo kaikki konstit kuullu ? Mutta painonkin (yksilökohtaista) saa putoamaan jo n.15kg jo kolmessa viikossa jos haluat. kuulostaako liian helpolta ? mitä jos sanon että saat syödäkkin niin paljon kun napa vetää ? kuulostaako uskomattmalta ?.. Jooh no enivei siihen tarvii tosin sen oman tahdon ja pitää tehdä JOKA päivä kolmen tunnin aerobinen. Ja onhan se ihan paskaa, mutta toisaalta jos itelleen löytää sen tavoitteen niin se alkaa maistua paremmalta. Jos ei ole tavoitetta niin harvemmin on tuloksiakaan.

Ja jos ei jaksa juosta sitä niin menee korkeilla sykeillä kävelyä. Tai en tiedä tai sitten odottelee taikalamppua.

Ja jos haluaa päästä helpommalla niin 45 min 5 krt viikko ja sitten pitää katsoo myös ruokavalio kuntoon. Mutta jos haluaa syödä jne. kasviksia ja proteiinia.

Vierailija
11/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on rimakauhu. Minulla on aina ollut sama ongelma kuin aloittajalla. Nyt paino on pikku hiljaa pudonnut. Yksi ystäväni sanoi yhden lauseen, joka auttoi. Se lause oli: "

Älä syö illalla " Jos tuntuu illalla vähän nälältä, syön tomaattia ja kurkkua. Pyrin pitämän 14 tunnin paaston joka vuorokausi. Hyvä aamiainen,lounas, päiväkahvi ja pulla tai pala tummaa suklaata, 1 voileipä ja lasillinen maitoa. Tämä sopii minulle ja on mukavan rento tapa laihtua. Viikonloppuna otan lounaalla lasillisen viiniä tai kahvin kanssa konjakin .

Vierailija
12/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on rimakauhu. Minulla on aina ollut sama ongelma kuin aloittajalla. Nyt paino on pikku hiljaa pudonnut. Yksi ystäväni sanoi yhden lauseen, joka auttoi. Se lause oli: "

Älä syö illalla " Jos tuntuu illalla vähän nälältä, syön tomaattia ja kurkkua. Pyrin pitämän 14 tunnin paaston joka vuorokausi. Hyvä aamiainen,lounas, päiväkahvi ja pulla tai pala tummaa suklaata, 1 voileipä ja lasillinen maitoa. Tämä sopii minulle ja on mukavan rento tapa laihtua. Viikonloppuna otan lounaalla lasillisen viiniä tai kahvin kanssa konjakin .

Lisäys edelliseen. Teen joka päivä noin tunnin lenkin kävellen.

Vierailija
13/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet varmaan jo kaikki konstit kuullu ? Mutta painonkin (yksilökohtaista) saa putoamaan jo n.15kg jo kolmessa viikossa jos haluat. kuulostaako liian helpolta ? mitä jos sanon että saat syödäkkin niin paljon kun napa vetää ? kuulostaako uskomattmalta ?.. Jooh no enivei siihen tarvii tosin sen oman tahdon ja pitää tehdä JOKA päivä kolmen tunnin aerobinen. Ja onhan se ihan paskaa, mutta toisaalta jos itelleen löytää sen tavoitteen niin se alkaa maistua paremmalta. Jos ei ole tavoitetta niin harvemmin on tuloksiakaan.

Ja jos ei jaksa juosta sitä niin menee korkeilla sykeillä kävelyä. Tai en tiedä tai sitten odottelee taikalamppua.

Ja jos haluaa päästä helpommalla niin 45 min 5 krt viikko ja sitten pitää katsoo myös ruokavalio kuntoon. Mutta jos haluaa syödä jne. kasviksia ja proteiinia.

Ei kyllä kolme tuntia päivässä lenkkeilemällä ja syömällä mitä vain, paino laske.

Vierailija
14/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön viikolla terveellisesti, en syö karkkia, en pullaa, en juo limuja, kasviksia menee, kävelen päivittäin sen yli 10000 askelta. Mutta mutta.. Kun pe tulee niin karkkia pitää saada ja sidukkaa, lauantaina sitten krapularuokaa pizzaa tms ja sunnuntain syön niitä karkkeja ja sipsejä mitä jäi. Ja vkonloppu menee muutenkin sohvalla löhöillen.

Paino nousee ja kaikki arvot päin prinkkalaa..

Mistä löytyisi se motivaatio?

Vierailija
15/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut lääkkeitä noiden sairauksien vuoksi? Jos et, niin tahdo ainakin se diabeteslääke, se auttaa siinä ruokavalion muutoksessa, ja pudottaa painoakin samalla. Minäkin yritin vuosia ja en onnistunut. Sitten sain diabeteslääkkeen ja ennen kaikkea kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeen. Nyt paino putoaa melkein itsestään, ei tarvitse juosta pitkin kyliä tuntikausia hikipäässä vaan riittää että syö normaalisti tai vähän vähemmän. Kova hinku oli elintapamuutoksilla pudottaa mutta kilp.hormonin puute esti sen. Jos samaa tahtia paino tippuu niin vuoden päästä vaaka näyttää  30 kg vähemmän.

Vierailija
16/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Etiopiassa muutos olisi helpompi toteuttaa. Kokeile sitä.

Vierailija
17/17 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee arkiviikko mässytellen liikaa iltaisin ja syön kyllä tylsyyteen. Ei ole itsekuria. Viikonloppuna on ulkoilua ja muuta liikuntaa. Silloin en syö niin paljon. Pitäisi saada tämä pitkästyminen ja kyllästyminen pois arkipäivistä . Tämä joka hemmottelee itseään viikonloppuisin herkuilla voisi ottaa jonkun harrastuksen tilalle. Jos on rahaa, niin golf tai mikä tahansa, joka pitää pois kotoa. Vapaa-ajan asunto, jotain tekemistä niissä on aina. Voisin ostaa saunallisen kerrostaloasunnon jostain pikkukylästä, riittäisi, että on luontoa lähellä ja pääsee saunaan ja uimaan ainakin kesällä.