Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten itse torjut ilmastonmuutosta ?

Vierailija
12.09.2021 |

Miten olet muuttanut kulutustasi tai ajatteluasi ilmastonmuutoksen torjumiseksi ?

Me olemme
- lopettaneet pihvin syömisen arkisin
- lisänneet kanan, kalkkunan ja kalan osuutta ruokapöydässämme
- hankkineet taloomme maalämmön ja aurinkopaneelit
- vaihtaneet kaikkiin valaisimiin led-lamput
- laskeneet asuntomme lämpötilaa talvella pari astetta ja käytämme villasukkia
- vaihtaneet auton hybridiin, jota lataamme omalla aurinkosähköllämme.
- vähentäneet lentämistä
- vähentäneet kuivausrummun käyttöä (välillä se on kyllä hyvä)
- tuhlanneet enemmän palveluihin ja vähemmän tavaraan (siivoojat, ikkunanpesijät, parturit, puutarhuri jne)

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin suosimaan politiikkaa jonka perusteella ei tuoda ihmisiä pienen kulutuksen maista suuren kulutuksen maihin kuten meille.

Vierailija
62/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, aivan naurettavaa pelleilyä. Typerää touhua vihreiden ilmasto jeesustelu. Ostin juuri auton joka kuluttaa bensaa 20l satasella haistakaa skeidaa ituhipit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ja teen oman osani luonnonvarojen säästämiseksi ja saasteiden sekä jätteen vähentämiseksi, mutta en ilmastonmuutoksen vuoksi. Koen ilmastonmuutoksen lähinnä positiivisena, sehän tasaa maapallon olosuhteita ja me täällä taigalla saamme jatkossa toivottavasti hieman siedettävämmät olot.

Mutta, tässä oma osuuteni:

- olen vaihtanut öljylämmityksestä maalämpöön (ilman valtion avustuksia)

- olen kulkenut yli 20 vuotta työmatkani (noin 20+ kilometriä suuntaansa) polkupyörällä, ainakin viisi viimeistä vuotta läpi vuoden

- olen tehnyt vain kourallisen ulkomaan lomamatkoja ja kaukomailla en ole käynyt ikinä

- elän säästäväisesti, en osta turhaa krääsää, käytän säästeliäästi sähköä, vettä, jne

- vastustan väestön siirtoa alhaisen hiilijalanjäljen maista arktiseen Suomeen

- hankin puolison käytettynä

- vaihdoin koirakennelin kahteen pieneen kissaan

Vierailija
64/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tule lennettyä mihinkään ikinä, se riittää.

Vierailija
65/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jättänyt lapset hankkimatta

- sisälämpötila talvella 19, kesällä 27

- vihreä sähkö

- syön kasvisruokaa ja riistaa, kalaa

- lennän harvoin ja suosin aina suoria lentoja kun voin, vaikka välilaskullinen olisi edullisempi

- valinnut asuinpaikkani taajamasta, jotta pärjäämme yhdellä autolla, vaikka haluaisin asua maalla

- äänestän vihreitä

- kierrätän tietysti

- en omista mökkiä vaan vuokrataan sellaisia usein kun lomaillaan eniten kotimaassa. eikä mökillä tarvitse olla kodin fasiliteetteja.

Vierailija
66/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitän työkseni vähäpäästöistä (meri)liikennettä.

Vierailija
67/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään tavalla.

Vierailija
68/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole noin rikas kuin ap, joten en pystyisi tuottamaan hiilidioksia noin paljon kuin ap hyvien tekojensa jälkeen vaikka ostaisin koko palkallani raskasta polttoöljyä ja polttaisin sitä parkkipaikalla tynnyreissä

Vierailija
69/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätän niin paljon kuin mahdollista, lennän aniharvoin, en omista autoa vaan käytän raitiovaunua ja sähköpotkulautoja. Asun pienehkössä kaksiossa. En ostele pikamuotia, vaan panostan vaatteissa määrän sijasta laatuun.

Nyt yritän vähän vähentää lihan syömistä, mikä on yllättävän vaikeaa, sillä olen todellinen karnivoori enkä pahemmin piittaa kasvisruoista.

Vierailija
70/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan ja teen oman osani luonnonvarojen säästämiseksi ja saasteiden sekä jätteen vähentämiseksi, mutta en ilmastonmuutoksen vuoksi. Koen ilmastonmuutoksen lähinnä positiivisena, sehän tasaa maapallon olosuhteita ja me täällä taigalla saamme jatkossa toivottavasti hieman siedettävämmät olot.

Mutta, tässä oma osuuteni:

- olen vaihtanut öljylämmityksestä maalämpöön (ilman valtion avustuksia)

- olen kulkenut yli 20 vuotta työmatkani (noin 20+ kilometriä suuntaansa) polkupyörällä, ainakin viisi viimeistä vuotta läpi vuoden

- olen tehnyt vain kourallisen ulkomaan lomamatkoja ja kaukomailla en ole käynyt ikinä

- elän säästäväisesti, en osta turhaa krääsää, käytän säästeliäästi sähköä, vettä, jne

- vastustan väestön siirtoa alhaisen hiilijalanjäljen maista arktiseen Suomeen

- hankin puolison käytettynä

- vaihdoin koirakennelin kahteen pieneen kissaan

käytetty puoliso on hyvä ilmastonsäästökohde. kannattaa ottaa yh, niin lasten ilmastopäästöistä menee ainakin elatusmaksun verran exmiehen piikkiin.

Vierailija
71/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tavoitteeni on jättää mahdollisimman suuri hiilijalanjälki.

Vierailija
72/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkään pesupähkinöillä, käytän luonnonkosmetiikkaa, samoin pesuaineet ympäristölle ystävällisempiä.

Valot ovat ledejä, suosin vaatteissa luonnonkuituja, korjaan vaatteita, käytän ne loppuun, en omista suurta määrää vaatteita, en syö lihaa, kasvatan itse ruokaa. Ituja ja versoja voi kasvattaa ympäri vuoden.

Toimisin näin myös ilman meneillään olevaa ilmastohuumaa.

Oikeasti Suomen osuus ilmastosta on pieni. Pienetkin muutokset parempaan toki edesauttavat.

Vierailija
73/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään tavalla. Ilmastohäröily on maailman suurin kusetus. Mitään normaalista poikkeavaa ei ole missään tapahtunut. Ilmasto on uskonto ja liian moni hurahtaa siihen.

Vierailija
74/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin suosimaan politiikkaa jonka perusteella ei tuoda ihmisiä pienen kulutuksen maista suuren kulutuksen maihin kuten meille.

suomesta pitäisi päinvastoin siirtää haittaväestöä pienempien päästöjen maihin. esimerkiksi vankilajärjestelmä meksikossa tuottaa huomattavasti vähemmän hiilidioksidia rikollista kohden kuin suomalainen vankila.

Vierailija
75/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt yhtäkään lasta. Olen myös kasvissyöjä, mutta peruste sille ei ollut ilmastonmuutos. En lennä lentokoneilla, mutta peruste sillekään ei ole ilmastonmuutos.

Vierailija
76/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoa eli kaikki matkat kävellen tai julkisilla. Ulkomaanmatkoja elämäni aikana vain 4. Vaatteita ym. ostan vain harvakseltaan ja vain, kun entiset hajoaa. Ei lapsia. Pääasiassa kasvisruokavalio jne.

T: Boomer

Vierailija
77/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En millään tavalla. Ilmastohäröily on maailman suurin kusetus. Mitään normaalista poikkeavaa ei ole missään tapahtunut. Ilmasto on uskonto ja liian moni hurahtaa siihen.

kun veroeuro vihreille kilahtaa, ilmasto taivaaseen vilahtaa

Vierailija
78/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, se onkin aika tilata polttoöljyä talven tarpeisiin.

Vierailija
79/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Kannata akkelerationismiä tässäkin asiassa. Äänestän vihreitä ja aiheutan päästöjä niin saadaan nopeammin kunnon muutos aikaiseksi.

Vierailija
80/86 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole noin rikas kuin ap, joten en pystyisi tuottamaan hiilidioksia noin paljon kuin ap hyvien tekojensa jälkeen vaikka ostaisin koko palkallani raskasta polttoöljyä ja polttaisin sitä parkkipaikalla tynnyreissä

Samat sanat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä