Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko poistanut facebookin

Vierailija
24.10.2014 |

Jos olet,miksi?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:39"]"Poistanut Facebookin"? Ettekö te osaa enää omaa äidinkieltänne? [/quote]Voisitko ystävällisesti kertoa miten mielestäsi otsikko olisi tullut kirjoittaa

[/quote]

Vaikkapa "Oletko poistanut Facebook-tilisi?" tai "Oletko poistunut Facebookista?"

Ohis
[/quote]No sittenhän kysyttäisiin eri asiaa

Vierailija
22/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin kohta vuosi sitten, ei ole ollut ikävä takaisin. 

Ärsytti se teennäisyys, ihmisten kyttääminen yms. + meni välillä ihan liikaa aikaa naamakirjaa selatessa. Nyt on puhelmimessa whatsapp sovellus, jolla juttelen niiden ihmisten kanssa joiden kanssa olen oikeasti viikottain tekemisissä. Kaverilistalta löytyi entisiä koulu ja työkavereita mitä en ollut nähnyt vuosiin. Kaveriksi olin silti lisännyt/jäänyt kavereiksi vaikka työpaikka oli vaihtunut tässä välissä..

Rupesin sitten miettimään, että mitä helvettiä. Miksi minua oikeasti kiinnostaa jonkun ihmisen kuvat ja tekemiset. Miksi minun pitää niitä katella, kun ei olla enää tekemisissä millään tapaa.

Poistin sitten itseni. Muutamat ekat päivät oli "vieroitusoireita" kyyläämään muiden elämää. Mutta sitten unohdin koko facebookin, ja rupesin keskittymään vain omaan elämään. 

Suosittelen muillekin poistoa, vapauttava tunne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin poistaa, mutta sitten juhlien järjestäminen ja niihin kutsuminen vaikeutuu. Eikä ihmiset varmaan muistaisikaan koko tapahtumaa jos se ei olisi facebook-kalenterissa. Ja itsellä jäisi saamatta monet kutsut, luulen näin.

Vierailija
24/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim.puhelimessa on Facebook sovellus ja poistat sen, kuuluu siis sanoa poistuin Facebook tililtäni eikä poistin facebookin?

Vierailija
25/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:04"]

Poistin kohta vuosi sitten, ei ole ollut ikävä takaisin. 

Ärsytti se teennäisyys, ihmisten kyttääminen yms. + meni välillä ihan liikaa aikaa naamakirjaa selatessa. Nyt on puhelmimessa whatsapp sovellus, jolla juttelen niiden ihmisten kanssa joiden kanssa olen oikeasti viikottain tekemisissä. Kaverilistalta löytyi entisiä koulu ja työkavereita mitä en ollut nähnyt vuosiin. Kaveriksi olin silti lisännyt/jäänyt kavereiksi vaikka työpaikka oli vaihtunut tässä välissä..

Rupesin sitten miettimään, että mitä helvettiä. Miksi minua oikeasti kiinnostaa jonkun ihmisen kuvat ja tekemiset. Miksi minun pitää niitä katella, kun ei olla enää tekemisissä millään tapaa.

Poistin sitten itseni. Muutamat ekat päivät oli "vieroitusoireita" kyyläämään muiden elämää. Mutta sitten unohdin koko facebookin, ja rupesin keskittymään vain omaan elämään. 

Suosittelen muillekin poistoa, vapauttava tunne!

[/quote]

Miten nykyään eventit? Muistetaanko sut kutsua erikseen ja miten itse saat kaikki kutsuvieraat kiinni ja pidät kirjaa osallistujamäärästä?

Vierailija
26/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:04"]

Jos olet,miksi?

[/quote]

En ole poistanut tunnuksiani facebookista, olen poistanut facebook appseja puhelimista. Facebookkia en pysty poistamaan.

Vierailija
27/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuin facesta, koska olin ollut siellä jo vuosia ja kavereina oli jotain exän siskon exiä ja ammoisten työpaikkojen ja opiskelukurssien tuttavuuksia tai tyyppejä joiden kanssa olin käynyt kaksilla treffeillä joskus muinaisina sinkkuvuosina. Ajattelin siivota listan, mutta huomasin sitten, että lopulta oli vain muutama tyyppi, jonka kuulumiset kiinnostavat tai joille haluan kertoa omista tekemisistäni, joten lähdin pois. Aika aikaansa kutakin. Ärsytti myös se, että monilla hämärtyy kuinka läheisiä fb-kaverit ovat, en tykännyt, kun puolitutut käyttäytyvät kuin läheiset ystävät ja käyvät iholle. En ole katunut lähtöä.

Vierailija
28/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:04"]

Jos olet,miksi?

[/quote]

En ole poistanut tunnuksiani facebookista, olen poistanut facebook appseja puhelimista. Facebookkia en pysty poistamaan.

[/quote]

Miksi vastasit jos et kerran ole poistanut Facebookia? Sitähän tässä kysyttiin?

Vierailija
29/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:16"]

Jos esim.puhelimessa on Facebook sovellus ja poistat sen, kuuluu siis sanoa poistuin Facebook tililtäni eikä poistin facebookin?

[/quote]

Silloin voit sanoa "poistin Facebook-sovelluksen". (Mutta Facebookia et poistanut - pääset sinne edelleenkin puhelimellasi netin kautta, jos haluat.)

Vierailija
30/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:23"]

Poistuin facesta, koska olin ollut siellä jo vuosia ja kavereina oli jotain exän siskon exiä ja ammoisten työpaikkojen ja opiskelukurssien tuttavuuksia tai tyyppejä joiden kanssa olin käynyt kaksilla treffeillä joskus muinaisina sinkkuvuosina. Ajattelin siivota listan, mutta huomasin sitten, että lopulta oli vain muutama tyyppi, jonka kuulumiset kiinnostavat tai joille haluan kertoa omista tekemisistäni, joten lähdin pois. Aika aikaansa kutakin. Ärsytti myös se, että monilla hämärtyy kuinka läheisiä fb-kaverit ovat, en tykännyt, kun puolitutut käyttäytyvät kuin läheiset ystävät ja käyvät iholle. En ole katunut lähtöä.

[/quote]

Hei vastaisitko sä mun kysymykseen, että miten eventit nykyään? Miten kutsut ja miten sut kutsutaan? Meneekö kutsuja ohi jos sut unohdetaan?

Vierailija
31/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:21"]

Miten nykyään eventit? Muistetaanko sut kutsua erikseen ja miten itse saat kaikki kutsuvieraat kiinni ja pidät kirjaa osallistujamäärästä?

[/quote]

Ohiksena huutelen: Vaikka olenkin Facebookissa, hoidan nämä asiat muulla tavalla. Saan vieraat kiinni niinkin yllättävällä tavalla kuin tekstiviestillä ja pidän kirjaa osallistujamäärästä perinteisellä muistilistalla, jonka kiinnitän klemmarilla kalenterin väliin. (Kyllä, käytän edelleen paperikalenteria!) Joissain tapauksissa teen oikeat kutsukortit ja lähetän ne postitse.

Vierailija
32/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:21"]

[/quote]

Ohiksena huutelen: Vaikka olenkin Facebookissa, hoidan nämä asiat muulla tavalla. Saan vieraat kiinni niinkin yllättävällä tavalla kuin tekstiviestillä ja pidän kirjaa osallistujamäärästä perinteisellä muistilistalla, jonka kiinnitän klemmarilla kalenterin väliin. (Kyllä, käytän edelleen paperikalenteria!) Joissain tapauksissa teen oikeat kutsukortit ja lähetän ne postitse.

[/quote]

Hyvänen aika, etanapostilla :D No toisaalta, kaipa osoitteen saa finderista kätevästi. Ja varmasti jä mieleen paremmin kuin yksi miljonasta facekutsusta.

Miten sulla itselläsi, onko tullut noloja "meillä ois huomenna isot juhlat, pääsetkö tulemaan? Sori unohdettiin kutsua kun et oo faces..."?

Vierailija
33/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä, että meidän kaveripiirissä on tapana hoitaa kutsumiset muuten kuin Facebookissa. On kuitenkin aika paljon niitä, jotka eivät siellä ole.

32

Vierailija
34/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo poistin sovelluksen puhelimesta. Tiliä en kuitenkaan sulkenut.

Vierailija
35/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:25"]

[/quote]

Hei vastaisitko sä mun kysymykseen, että miten eventit nykyään? Miten kutsut ja miten sut kutsutaan? Meneekö kutsuja ohi jos sut unohdetaan?

[/quote]

Minulle lähetetään sähköpostia, tekstari tai ihan vain soitetaan. Tämä siis koskee niitä, joiden kanssa haluankin olla tekemisissä. En usko, että vuosien takaiset deitit tai exien entiset tutut kutsuisivat minua muutenkaan minnekään - enkä lähtisi vaikka pyytäisivätkin. En ole parikymppinen vaan 35-vuotias työssäkäyvä perheenäiti, aikani ei oikein riitä puolituttujen järjestämiin kissanristiäisiin. Ennen oli eri juttu, mutta silloin olinkin facessa.

Vierailija
36/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:16"]

[/quote]

Olet silloin poistanut Facebook-sovelluksen puhelimestasi. Facebook-tiliisi sovelluksen poistamisella ei ole mitään vaikutusta. Voit edelleen kirjautua tilillesi miltä tahansa koneelta, jolla pääsee nettiin. Vaikka käyttää vaikka puhelimesi selainta ja suunnata osoitteeseen m.facebook.com, joka ainakin minulla toimii paljon paremmin kuin Facebookin oma sovellus.

Tästä "Facebookin poistamisesta" tulee mieleen mummo, joka oli raahannut Internet Exlorerin pikakuvakkeen roskakoriin ja soittanut hädissään tekniseen tukeen: "Voi kauhia, nyt minä olen deletoinut Internetin!"-13

Vierailija
37/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että se FB edelleen löytyy ihan normaalisti vaikka noinkin moni on sen FB:n kuulemma poistanut. Ainakin äsken toimi kirjautuminen ihan normaalisti. Vai olisiko tarkoittaneet oman FB-tilinsä poistamista ?

Vierailija
38/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:35"]

Kumma että se FB edelleen löytyy ihan normaalisti vaikka noinkin moni on sen FB:n kuulemma poistanut. Ainakin äsken toimi kirjautuminen ihan normaalisti. Vai olisiko tarkoittaneet oman FB-tilinsä poistamista ?

[/quote]

Te olette niin nokkelia ja hauskoja että puklasin hieman rinnuksilleni.

Vierailija
39/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:25"]

[/quote]

[/quote]

Minulle lähetetään sähköpostia, tekstari tai ihan vain soitetaan. Tämä siis koskee niitä, joiden kanssa haluankin olla tekemisissä. En usko, että vuosien takaiset deitit tai exien entiset tutut kutsuisivat minua muutenkaan minnekään - enkä lähtisi vaikka pyytäisivätkin. En ole parikymppinen vaan 35-vuotias työssäkäyvä perheenäiti, aikani ei oikein riitä puolituttujen järjestämiin kissanristiäisiin. Ennen oli eri juttu, mutta silloin olinkin facessa.

[/quote]

Kiitos vastauksesta. Onko sua muuten "unohdettu" koskaan?

Vierailija
40/48 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä Facebookia kukaan ole poistanut. Siellä se vielä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän