Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lähes toimintakyvytön kuukautisten alkamispäivänä!

Vierailija
17.11.2014 |

Muita? Olen tosi helpottunut että tänään sattui oemaan vapaapäivä kun tää alkamispäivä. Miten te muut ekan päivän kärvistelijät pystytte toimimaan normaalisti? Itse aion vaan lepäillä tämän päivän, toki teen tavalliset kotihommat, mutta muuta en nyt jaksa. Millä keinoin helpotatte oloanne tässä tilanteessa, särkylääke tms?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän buranaa, panadolia sekä migreenin täsmälääkkeen ja koetan olla mahdollisimman paikoillaan. Migreeni kestää noin 4pv putkeen mankkojen alussa.... :(

Vierailija
2/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimiannos buranaa ja kevyttä kävelyä n. 1-2 tunnin välein. Tämä jostain syystä vähentää mulla vuotoa, joka on kuin härän kurkusta. Nyt ikää 40 vuotta, eikä vieläkään mitään muutosta parempaan. Ensimmäiset pari päivää ovat ihan kamalia, ja vuoto voi kestää viikon. En tiedä pitäisikö mennä lääkärille, mutta kun tätä on jatkunut koko elämän, on tää varmaan mulle ihan normaalia ja luonnollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsi. Helpottaa useimmilla kipuihin.

Vierailija
4/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikiliikunta auttaa.. elikkäs lenkille mars!

Vierailija
5/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ruokani normaalirasvaisena.

Vierailija
6/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä e-pillerit, burana 800 x4, ja panaCOD. Silti olen kipeä.

Vierailija
7/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:50"]

Hikiliikunta auttaa.. elikkäs lenkille mars!

[/quote]

Ei muuten läheskään kaikilla auta. Lenkillä tuleva tärähtely voi pahentaa kipuja.

Vierailija
8/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheet krampit ja selkäkipu ekana päivänä, joten sängyssä se suurimmaksi osaksi menee. 

Vierailija
9/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:48"]

Maksimiannos buranaa ja kevyttä kävelyä n. 1-2 tunnin välein. Tämä jostain syystä vähentää mulla vuotoa, joka on kuin härän kurkusta. Nyt ikää 40 vuotta, eikä vieläkään mitään muutosta parempaan. Ensimmäiset pari päivää ovat ihan kamalia, ja vuoto voi kestää viikon. En tiedä pitäisikö mennä lääkärille, mutta kun tätä on jatkunut koko elämän, on tää varmaan mulle ihan normaalia ja luonnollista.

[/quote]

Mee ihmeessä lääkärille, suosittelisin hormonikierukkaa.

Vierailija
10/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kierrosta, mutta pahimmillaan istun suihkussa ja toivon ettei taju mene.

Vierailija
11/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön Burana 600mg pari siinä päivän aikana, vaihdan sidettä noin puolentoista tunnin välein, vittuilen, äksyilen, syön kaikkea mikä ei liiku. Pukeudun tummiin vaatteisiin, ja jos istun johonkin niin laitan pyyhkeen alle. Ja kiitän siitä, että teen töitä kotona. Pitäs varmaan ottaa saikkua jos oisin "oikeissa" töissä.

Vierailija
12/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin toimintakyvytön, kaksinkerroin vessassa kolme ensimmäistä päivää. Pyysin ja sain hormonikierukan - elämä on kivaa sen kanssa :-) .

Vierailija
13/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa: vain migreeni jäi, mutta se tulee juuri ennen menkkoja.

Vierailija
14/14 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vapaapäivä, makaan raatona kotona ja ramppaan vessassa. Työpäivänä yritän doupata ja topata itseni mahdollisimman hyvin. Töissä on paljon kurottelua, kyykistelyä, ponnistelua ja pääasiassa jaloillaan olemista, mutta onneksi olen yksin, niin voin tehdä sen verran mitä on pakko ja pystyy. Eka ja toka menkkapäivä on kuin olis jotenkin löysä koko alapäästä, mutta ihan turvoksissa mahan ympäriltä ja selkä ihan tulessa. Työvaatteet kiristää ja peräpää tuntuu kipeältä. Kaksi imukykyisintä tamponia ja kunnon paksu yöside ja sillä pärjää kotoa töihin ja pari tuntia työskentelyä. Sitten on pakko vaihtaa, jos vaan on vessa käytettävissä. Jos ei niin töistä paluumatkalle pitää varata auton penkille suojausta. Tää on niin vitusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme