Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyytäisitkö korvausta (lapsen rikkimennyt vaate)?

Vierailija
23.10.2014 |

Hei!

Samalla luokalla (3.luokka) oleva lapsi juoksi omaan lastani kohti ja tönäisi hänet kumoon koulun pihassa niin, että lapseni molempiin polviin tulivat mustelmat ja toppahaalariin reikä polven kohdalle (kangas kului puhki ja pois noin 5mmx10mm aluelta eli vanu nakyy). Kyseessä viime talvena uutena ostettu Remun toppahaalri, joka ollut käytössä takki-housu-toppapuvun lisäksi. Oli vielä sopivan kokoinen ja niin hyväkuntoinen, että olisi kyllä mennyt tämän talven.

Pyytäisitkö korvausta pojan vanhemmilta? Jos pyytäisit niin paljonko?

Kiitän vastauksista. Mietin mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:08"]"En itse pyytäisi korvausta, lapsille, kuten muillekin, sattuu välillä vahinkoja."

Mä olen kyllä aina oma-aloitteisesti tarjoutunut korvaamaan lapseni aiheuttamat vahingotkin mm. rikkoutunut maljakko (putosi juhlissa leikin tiimellyksessä) ja naarmu naapurin autossa (ovi otti kiinni). Ilmeisesti ei olisi tarvinnut, sillä "vahinkoja sattuu". 
[/quote]
On täysin eri asia, jos tarjoutuu itse. Todennäköisesti korvauksesta kieltäydyttiin? Et varmaan itsekään alkaisi vaatia korvauksia tuollaisissa tapauksissa.

Vierailija
22/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:08"]"En itse pyytäisi korvausta, lapsille, kuten muillekin, sattuu välillä vahinkoja."

Mä olen kyllä aina oma-aloitteisesti tarjoutunut korvaamaan lapseni aiheuttamat vahingotkin mm. rikkoutunut maljakko (putosi juhlissa leikin tiimellyksessä) ja naarmu naapurin autossa (ovi otti kiinni). Ilmeisesti ei olisi tarvinnut, sillä "vahinkoja sattuu". 
[/quote]

Joku auton naarmutus nyt on vähän eri kaliiperia kuin alle sentin reikä edellisvuotisen haalarin polvessa :D meillä naapurinpoika rikkoi leikkimökin ikkunan heittämällä kiven sen läpi ja asiallisesti asensivat uuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:08"]

"En itse pyytäisi korvausta, lapsille, kuten muillekin, sattuu välillä vahinkoja."

[/quote]

on eri adia jos kaatuu ja vanhat housut repeytyy välitunnilla leikkiessä. Nii hän ne tuossa iässä repeytyy muutenkin. Ihan eri asia jos lapsi riekkuu juhlissa tai naarmuttaa naapurin autoa.

Vierailija
24/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:58"]

Asia selvä, kiitos vastauksista. Itse ostan kyllä uuden haalarin, en kehtaa käydä lapsen kanssa kaupungilla, sairaalassa, yms. rikkinäisillä ulkovaatteilla. Liimapaikat ei ole kestäneet aikaisemmin, niitä on kokeiltu. 

[/quote]

jos pieni vekki, niin tekstiililiimallakin saa varsin siististi paikattua. Ja kyllä ne liimapaikat pysyy. Jos teillä kerran muutenkin on olemassa takki-housut yhdistelmä, niin eikö sitä voi käyttää tilanteissa, joissa pieni paikka on ongelma? ( joskaan en itse ainakaan missään enkä koskaan ole katsonut, tutkinut tai joutunut mihinkään tarkistukseen lasten ulkovaatteiden paikkojen takia. )  Eikä kolmasluokkalainen suostu kyllä haalareita käyttämään sen puoleen

Vierailija
25/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se haalari oli yhden kaatumisen päässä rikki menemisestä, niin olisi se todennäköisesti pian hajonnut muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän