Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyytäisitkö korvausta (lapsen rikkimennyt vaate)?

Vierailija
23.10.2014 |

Hei!

Samalla luokalla (3.luokka) oleva lapsi juoksi omaan lastani kohti ja tönäisi hänet kumoon koulun pihassa niin, että lapseni molempiin polviin tulivat mustelmat ja toppahaalariin reikä polven kohdalle (kangas kului puhki ja pois noin 5mmx10mm aluelta eli vanu nakyy). Kyseessä viime talvena uutena ostettu Remun toppahaalri, joka ollut käytössä takki-housu-toppapuvun lisäksi. Oli vielä sopivan kokoinen ja niin hyväkuntoinen, että olisi kyllä mennyt tämän talven.

Pyytäisitkö korvausta pojan vanhemmilta? Jos pyytäisit niin paljonko?

Kiitän vastauksista. Mietin mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, että oliko tönäisy leikin tiimellystä vai kiusaamista.

Vierailija
2/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyytäisi. Lapset ovat tuollaisia, varomattomia liikkujia (ei sillä, etteikö varovaisuus kannattaisi). Tuota se vaan on. Uusi ja käyttämätön haalari olisi ehkä kestänytkin iskun, aika helpolla tuli reikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sattuu ja tapahtuu. Ei tulisi mieleeni pyytää korvausta. 

Vierailija
4/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimapaikka polveen ja elämä jatkuu. Jos tahallaan joku tuolla tavalla juoksee kohti toisen kaataakseen niin se on tietysti huonompi homma varsinkin ollessaan toistuvaa. Voi mennä rikki muutakin kuin toppahaalarin päällikangas.

Vierailija
5/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyytäisi, vahingolta kuulostaa.

Vierailija
6/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Viimevuotinen haalari, et oikeasti tiedä, miten kulunut kangas on. Ja vielä erityisesti, et oikeasti tiedä leikin luonnetta, riippumatta siitä, mitä lapsesi sanoo. Jos lapsesi tietää, että niuhotan vaatteista, hän voi hyvinkin väittää, ettei itse riehunut, vaikka todellisuudessa olisi ylimpänä ollut tönimässä muita. Näitä on nähty. T. Ope

Vierailija
7/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riippuu siitä, että oliko tönäisy leikin tiimellystä vai kiusaamista."

Ei kummastakaan. Kyseinen lapsi on aggressiivinen monia kohtaan ilman mitään näkyvää syytä.

Vierailija
8/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaisiko koulun vakuutus? Minulle aikanaan korvasi hajonneet farkut, kun väistin opettajan autoa ohjaamalla samalla pyörän pöpelikköön (:D).

Vierailija
9/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentti kertaa puoli senttiä oleva reikä polvessa ja vaate on käyttökelvoton? Apua.

En itse pyytäisi korvausta, lapsille, kuten muillekin, sattuu välillä vahinkoja.

Vierailija
10/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielestäni äärimmäisen noloa lapsellekin ruveta perimään vahingosta jotain rahakorvausta. Mielestäni vaatteet kuluu käytössä. Ja varsinkin, jos on kyseessä jo viime talven haalari.

Vierailija
11/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tietenkään. Viimevuotinen haalari, et oikeasti tiedä, miten kulunut kangas on. Ja vielä erityisesti, et oikeasti tiedä leikin luonnetta, riippumatta siitä, mitä lapsesi sanoo. Jos lapsesi tietää, että niuhotan vaatteista, hän voi hyvinkin väittää, ettei itse riehunut, vaikka todellisuudessa olisi ylimpänä ollut tönimässä muita. Näitä on nähty. T. Ope"

Koulunkäynninohjaaja näki tilanteen, joten ei olla lasten kertoman varassa.

Vierailija
12/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on nyt ihan mitättömän pieni reikä (0,5 cm x 1 cm), että sen voi paikata itse ja haalaria voi vielä käyttää. Kaupasta saa näitä paikkoja ostettua tai voi myös pelkästään ommella.

Vierailija
13/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyytäisi. Vaikea kuvitella, että kukaan kehtaisi pyytää korvausta tuollaisesta. Kyseessä vanha haalari ja kuitenkin vielä melkoisen pienet lapset.

Vierailija
14/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selvä, kiitos vastauksista. Itse ostan kyllä uuden haalarin, en kehtaa käydä lapsen kanssa kaupungilla, sairaalassa, yms. rikkinäisillä ulkovaatteilla. Liimapaikat ei ole kestäneet aikaisemmin, niitä on kokeiltu. 

Vierailija
15/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haalari ei edelleen menisi tämän talven? Tilaat Remulta tai ostat kaupasta paikkalappuja. Kun meillä meni Reimatecin haalarin polvi rikki viime talvena pojan kaatuessa jäiselle asfaltille, laitoin Reimatecin nettisivujen kautta sähköpostia, kerroin haalarin värin ja pyysin paikkakangasta. Sain postissa ihan ilmaiseksi ison palan täysin oikeanväristä paikkaa, jonka saattoi vain leikata sopivan kokoiseksi ja liimata reiän päälle. Haalari on edelleen käytössä ja paikkakohta pitää vettä, ainakin normaalikäytössä.

Vierailija
16/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin muuten metelin kiusaamisesta. Reiästä viis.

Vierailija
17/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:58"]Asia selvä, kiitos vastauksista. Itse ostan kyllä uuden haalarin, en kehtaa käydä lapsen kanssa kaupungilla, sairaalassa, yms. rikkinäisillä ulkovaatteilla. Liimapaikat ei ole kestäneet aikaisemmin, niitä on kokeiltu. 
[/quote]
Missä kolmasluokkalaiset käyttää haalareita?

Vierailija
18/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:58"]

Asia selvä, kiitos vastauksista. Itse ostan kyllä uuden haalarin, en kehtaa käydä lapsen kanssa kaupungilla, sairaalassa, yms. rikkinäisillä ulkovaatteilla. Liimapaikat ei ole kestäneet aikaisemmin, niitä on kokeiltu. 

[/quote]

Mitä ihmettä! Laitat sen liimapaikan ja ompelet vielä ympäriltä, jos ei meinaa pysyä (mitä en kyllä usko). Taidat ollakin joku Espoon snobi, kun "et kehtaa rikkinäisillä vaatteilla kulkea" kaupungilla. Noin PIENI reikä, niin sen saa hyvinkin piiloon. Voi apua! Kuitenkin lapsikin jo kolmannella luokalla, niin ehkä olisi aika siirtyä niihin toppatakki/housu yhdistelmään ja pitää toi "rikkinäinen" remuhaalarina. Itse EN IKINÄ ostaisi enää uutta, kun eihän lapsi varmaan kauaa haalaria pidä.

Vierailija
19/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En itse pyytäisi korvausta, lapsille, kuten muillekin, sattuu välillä vahinkoja."

Mä olen kyllä aina oma-aloitteisesti tarjoutunut korvaamaan lapseni aiheuttamat vahingotkin mm. rikkoutunut maljakko (putosi juhlissa leikin tiimellyksessä) ja naarmu naapurin autossa (ovi otti kiinni). Ilmeisesti ei olisi tarvinnut, sillä "vahinkoja sattuu". 

Vierailija
20/25 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan vajaa? Pyydä vaan korvausta, tuskin korvaavat. Minä en korvaisi senttiäkään. Osta lapselles vaikka polvisuojat ja kypärä ja käske pitään välitunnilla. Tai sit täytyy vaan istua välitunnit penkillä paikoillaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän