Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia nämä ystävättärien ruuat ja juomat, kun hän on todella laiha?

Vierailija
12.09.2021 |

Oltiin yhdessä hänen maalla viikonloppua.
Pe iltana paksupohjaista pitsaa teki pitsauunissa ja vihreää salattia. Pitsaa oli paljon ja erilaista, mutta ystävätär otti vaan semmosta missä tomaattisose, chiliä ja ihan vähän juustoa. Juoma olutta ja viiniä. Sitten saunaan ja saunakaljat ja illalla vielä vahvat kahvit tai mulle tee. Hirveä nälkä jäi kun ei ollut lautasmallin mukaista! Yöllä jouduin syödä myslipatukoita ja protskujuomaa!!!
Eilen aamupalalla pe iltana samassa pitsauunissa paistettua leipää mutta ystävätär söi ihan pienen palan ja hilloa päälle (sokerit, haloo!!!!). Onneksi mulla oli reissarit, floora, tuore kurkku ja tomaatti mukana, sekä tuorepuuroainekset, marjat, leseet ym mukana. Muut veti ilmakuivattua kinkkua ja juustoja sen valkosen höhhöleivän päällä.
Lounas olikin sit tosi jännä, patikoitiin ja laavulla paistettiin makkaraa. Ei muuta ruokaa!! Mulla vatsa huusi nälkää vaikka vedin kolme makkaraa, jotain italialaista lammasmakkaraa, ihme kokkareita ja yrttejä! Ja eikös viinipullo kaivettu sielläkin esiin!! Takasin talolla söin rahkaa ja siemeniä ja marjoja pakastimesta, kun oli sokerit ihan sekaisin kaiken rasvan vuoksi.
Sitten oli kahvia ja taas jotain makeeta kovaa pikkuleipää, onneks oli reissaria, flooraa ja kasvikset mulla!
Illallinen oli ensin tattipastaa ja sitten joku uunissa haudutettu lihaköntsâ ja lämmintä vihreetä vissiin lehtikaalia tai pinaattia. Viiniä totta kai!
Ihmettelen niin tätä emäntää ja näitä muita, kun syövät niin huonosti: vaaleeta leipää, sokeria ja hilloja, rasvasta makkaraa ja jotain rasvasta lihaa ja valkosta pastaa. Sitten ovat laihoja (varmaan laihaläskejä). Eivät syö kokojycää, kasvisrasvoja, kasviksia ja muuta kevyttä, kuten broiskua ja rahkaa, kuten minä.
Silti olin tuolla selvästi lihavin, muut tosi hoikkia. Ja drinkkiä iltapäivällä, viiniä ruuan kanssa ym?
Ennymmärrä!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ovat herkutelleet viikonlopun ajan syömällä hiilareita, joita eivät varmaan syö arkisin, ja juomalla. Eipä tuossa näytä olleen ongelmaa, kun olit arvannut varata evästä mukaan itsellesi.

Arkisin nuo varmaan elävät kasvissosekeitoilla.

Vierailija
22/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi olisi minulle riittänyt, olen 50kg. Ei ehkä terveellisintä, mutta tuohan oli mökkiviikonloppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kokojycää, syökää kokojycää!

Vierailija
24/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on reissari?

Vierailija
25/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkireissulla voi ruokaympyrällä tai -kolmiolla heittää vesilintua. Jos syöt kunnolla kaikkien oppien mukaan muuten, niin ei parin päivän höttöruuat elämääsi mihinkään pilaa.

Vierailija
26/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit syöny tarpeekses sitä pizzaa niin ei olis tarvinnu nälässä olla. Oma moka. Ja jos lautasmallin mukaan pitää olla katettu niin olisit kaapinut lihat pizzasta lautasen yhteen reunaan, pohja toiseen ja puolet lautasesta täyttänyt salaatilla. Siinä sulle lautasmallia 😂

Vierailija
27/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin, että teillä oli jonkinlaiset tyttöjen eräbileet. Ehkä muut ajattelivat ottaa rennosti ja nauttia yhden viikonlopun. Mun neuvo on, että liiku enemmän ja syö vähemmän, niin ei tarvitse menettää hermoja yhden viikonlopun takia tai kytätä toisten syömisiä.

Vierailija
28/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noin kuulu syödä! Valkosta leipää, pitsaa, hilloa, rasvamakkaraa, pihviä, pastaa. Eikä kunnon aamisista, lounasta tai välipaloja!

Ap

Jokainen saa syödä ihan niin kuin haluaa. Ei niitä virallisia suosituksia ole pakko kuunnella. Ja jos välttämättä haluaa toisten ruokailuja arvostella, niin sitä ei ainakaan kannata jonkun parin päivän perusteella tehdä.

Vierailija
29/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kuuloiset möksäruuat! Itse syön superterveellisesti (kasvispainotteisesti, kuituja jne.) arkisin, mutta kavereiden kanssa mökillä voisin syödä just noin. Paitsi alkoholia en juo pitkin päivää. Ei yhden viikonlopun huono syöminen vaikuta mihinkään. Eikä siihen kuole, jos välillä on nälkä. T. hoikka

Vierailija
30/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse tohtisi tänne kirjoittaa noin tunnistettavaa juttua jostain tuttavasta.

Vierailija
31/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän et Ap:tä harmittaa kun on ylipainoinen diabeetikko.

Vierailija
32/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin ap:llä on määrät ihan pielessä!

3 makkaraa (tuoremakkarat laadukkaampia kuin mitkään jauhomakkarat mutta ei niitäkään yhtä enempää tarvitse syödä), jatkuvasti leipää yms, ja huipuksi jotain protskuhöttöjä missä paljon sokeria. Tuorepuuro on hyvää joo mutta pelkkää hiilaria ja todella paljon kaloreita!

Vierailija
33/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön kuten tämä ap:n tuttava. Aamulla latte, hedelmä, ehkä pala leipää ja marmeladia. Kevyt lounas klo 13-14, yleensä salaatti tai pieni keitto, joskus pelkkä sämpylä tms. Päivällinen klo 19: pastaa, kalaa ja kasviksia, pihvi ja salaattia, mitä milloinkin. Illemmalla en enää syö, joskus otan jonkun drinkin tai lasin viiniä.

Olen 177cm/54kg ja hyvässä kunnossa.

Vierailija
34/38 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin, kun aloitusprovossa toistui se itsellä reissaria, flooraa. Hyvä, poeettinen kertosäe. Olisi voitu toistaa vielä pari kertaa loppupuolella

Vierailija
35/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta minulle ruoka on polttoaineen lisäksi myös nautinto. Flooraa leivän päällä?! Ei ikinä!? Myslipatukoita ja protskujuomaa!? No, jokainen tyylillään, mutta jos et yhtä vkloppua kestä ystäviesi kanssa nauttimassa hyvästä ruuasta, niin miksi edes menit?

Vierailija
36/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ottaa viikonlopunreissut rennosti, mutta muuten syö terveellisesti.

Vierailija
37/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on tässä nyt sinulla. Vaikutat aivan pakkomielteiseltä ruoan suhteen, ja tuo että oli omat terveelliset eväät mukana, on myös oikeasti epätervettä. Etkö pysty paria päivää syömään mielestäsi epäterveellistä ruokaa? Googleta ortoreksia. 

Tässä kohti hymyilytti, koska ap ei voi olla ortoreksikko, koska ei tiedä mitä on oikeasti terveellinen ruoka, vaan lankeaa siihen suomalaiseen lautasmalli, ruisleipä, margariini meininkiin, ja yllätys yllätys kertookin olevansa ystäviensä tukevampi.

Vierailija
38/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa irvailua terveellisestä ruokailusta. Parasta oli kuitenkin "höhhöleipä" :D Alan sanomaankin höttöleipää nyt höhhöleiväksi.