Onko normaalia nämä ystävättärien ruuat ja juomat, kun hän on todella laiha?
Oltiin yhdessä hänen maalla viikonloppua.
Pe iltana paksupohjaista pitsaa teki pitsauunissa ja vihreää salattia. Pitsaa oli paljon ja erilaista, mutta ystävätär otti vaan semmosta missä tomaattisose, chiliä ja ihan vähän juustoa. Juoma olutta ja viiniä. Sitten saunaan ja saunakaljat ja illalla vielä vahvat kahvit tai mulle tee. Hirveä nälkä jäi kun ei ollut lautasmallin mukaista! Yöllä jouduin syödä myslipatukoita ja protskujuomaa!!!
Eilen aamupalalla pe iltana samassa pitsauunissa paistettua leipää mutta ystävätär söi ihan pienen palan ja hilloa päälle (sokerit, haloo!!!!). Onneksi mulla oli reissarit, floora, tuore kurkku ja tomaatti mukana, sekä tuorepuuroainekset, marjat, leseet ym mukana. Muut veti ilmakuivattua kinkkua ja juustoja sen valkosen höhhöleivän päällä.
Lounas olikin sit tosi jännä, patikoitiin ja laavulla paistettiin makkaraa. Ei muuta ruokaa!! Mulla vatsa huusi nälkää vaikka vedin kolme makkaraa, jotain italialaista lammasmakkaraa, ihme kokkareita ja yrttejä! Ja eikös viinipullo kaivettu sielläkin esiin!! Takasin talolla söin rahkaa ja siemeniä ja marjoja pakastimesta, kun oli sokerit ihan sekaisin kaiken rasvan vuoksi.
Sitten oli kahvia ja taas jotain makeeta kovaa pikkuleipää, onneks oli reissaria, flooraa ja kasvikset mulla!
Illallinen oli ensin tattipastaa ja sitten joku uunissa haudutettu lihaköntsâ ja lämmintä vihreetä vissiin lehtikaalia tai pinaattia. Viiniä totta kai!
Ihmettelen niin tätä emäntää ja näitä muita, kun syövät niin huonosti: vaaleeta leipää, sokeria ja hilloja, rasvasta makkaraa ja jotain rasvasta lihaa ja valkosta pastaa. Sitten ovat laihoja (varmaan laihaläskejä). Eivät syö kokojycää, kasvisrasvoja, kasviksia ja muuta kevyttä, kuten broiskua ja rahkaa, kuten minä.
Silti olin tuolla selvästi lihavin, muut tosi hoikkia. Ja drinkkiä iltapäivällä, viiniä ruuan kanssa ym?
Ennymmärrä!
Kommentit (38)
No jopas jotakin, oikein oli yrttiä makkarassa. Haloo!
Mitä painavampi ihminen niin sitä enemmän hän kuluttaa energiaa. Eli sinun todella laihat ystävättäresi eivät edes tarvitse paljoa energiaa missään muodossa. Uskallan veikata, että heidän lihaksensakin ovat olemattomat eivätkä he jaksa tehdä paljoakaan. Se patikointi ei kerro yhtään mitään koska olitte varmasti valinneet helpon ja lyhyen/lyhyehkön reitin.
Eihän noin kuulu syödä! Valkosta leipää, pitsaa, hilloa, rasvamakkaraa, pihviä, pastaa. Eikä kunnon aamisista, lounasta tai välipaloja!
Ap
Pitäisikö niitten ystävien syödä enemmän, niin sinun nälkäsi siirtyisi?
Kuka jaksaa kyhätä noin pitkän tekstin noin kökköön provoon..on sulla ap köyhä elämä. Mene vaikka lenkille tai keittämään itsellesi teetä.t.arja
Samalla tavalla elän minäkin ja saanut kaksi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla elän minäkin ja saanut kaksi lasta.
Ai kauhee, tämä oli mulle uutta, että syömällä tulee raskaaksi. :O
Vierailija kirjoitti:
Miks alapeukku?!?!?
Ap
Vähän yritystä edes :)
Eli sulla ei ole muuta tekemistä kuin arvostella kavereittesi ruokia samalla kun kehut itseäsi? Vai oliko sulla jotain muutakin asiaa?
Sinä syöt siten, miten tykkäät ja niin tekee ystäväsikin, hän syö sitä, mistä tykkää. Molemmat on oikeassa. Jos ystäväsi söisi samaa höttöä nykyistä paljon suurempia määriä, niin hän todennäköisesti olisi tankki.
Ongelma on tässä nyt sinulla. Vaikutat aivan pakkomielteiseltä ruoan suhteen, ja tuo että oli omat terveelliset eväät mukana, on myös oikeasti epätervettä. Etkö pysty paria päivää syömään mielestäsi epäterveellistä ruokaa? Googleta ortoreksia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noin kuulu syödä! Valkosta leipää, pitsaa, hilloa, rasvamakkaraa, pihviä, pastaa. Eikä kunnon aamisista, lounasta tai välipaloja!
Ap
Kyseessähän oli kaverien tapaaminen, jossa on tarkoitus vähän juhlistaa. Ei jokapäiväisestä arkiruoasta.
Sulla on oikeasti ongelma, jos et pysty syömään paria päivää eri tavalla kuin normaalisti.
Onneksi et ole mun kaverini, tuli ärsyyntynyt olo jo puolessavälissä vuodatustasi. Miten itse jaksat elää tuolla tavalla, kun ruoka tekee sut noin vihaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä painavampi ihminen niin sitä enemmän hän kuluttaa energiaa. Eli sinun todella laihat ystävättäresi eivät edes tarvitse paljoa energiaa missään muodossa. Uskallan veikata, että heidän lihaksensakin ovat olemattomat eivätkä he jaksa tehdä paljoakaan. Se patikointi ei kerro yhtään mitään koska olitte varmasti valinneet helpon ja lyhyen/lyhyehkön reitin.
Täysin tuntemattomien ihmisten kunnon arvioiminen ilman mitään kontekstia kertoo vain sinun ennakkoluuloistasi. Itse tunnen anorektikon, joka käy juoksemassa 10 kilometriä joka päivä, satoi tai paistoi. Kyseessä on erittäin laiha ihminen, painoa noin 40 kiloa.
Terve ihminen voi syödä paljonkin sokeria ilman, että siitä tulee ongelmia. Jos sokeriaineenvaihdunta on normaali, insuliini kattaa sen sokerin. Ja rasvan syöminenhän nimenomaan tasoittaa verensokeria, sen sijaan että söisi koko ajan pelkkiä hiilareita. En tajua miksi jouduit syömään marjoja sokerin tasoittamiseksi. Onko sulla diabetes?
Viini on muuten terveellistä kohtuullisina annoksina, ja jos kerran yhdessä vähän juhlitaan, minusta se on lähes itsestäänselvyys. Eihän sitä ole pakko juoda.
Niin. Sulle on hyvin tärkeää syödä ravitsemussuositusten mukaan. Näille toisille ei. Heille on tärkeämpää nauttia elämästä.
Tunnetko ystävääsi lainkaan?
Mulle ainakin riittäisi 3 makkaraa, enkä kaipaisi enää mitään iltapalaa. Vähän hassua, että arvostelet makkarassa olevia yrttejä, kun muuten esität niin terveellistä. Yrtithän on nimenomaan terveellisiä ja auttaa ruoansulatusta. Ja jos oli jotain vihreääkin tarjolla, niin sekin on jotain, monet syövät pelkkää pizzaa ja makkaraa tuollaisessa tilanteessa.
Kuulostaa itse asiassa aika hyvältä ja monipuoliselta ruoalta, mulle olisi kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tapaaminen. Arjesta poikkeavia ns. herkkuja. Makkarat pitsat pastat pikkuleivät.
Porvoossako olitte retkellä?