Epämääräiset vatsakivut
Hei! Olen kärsinyt pian kaksi kuukautta epämääräisistä vatsakivuista, jotka ilmenevät lähinnä paikallaan ollessa paineen tunteena alavatsalla ja sattunnaisina pistelyinä alavatsan iholla. Lisäksi epämiellyttävä tunne saattaa välillä säteillä kylkiin. Lääkärissä olen käynyt, siellä poissuljettiin virtsatulehdus, klamydia ja tippuri . Myös tulehdusarvot olivat normaalit, samoin emättimen ph. Sisätutkimuksessakaan ei ollut poikkeavuuksia joskin kuiviin limakalvoihin suositeltiin vagisania.
Oireilu alkoi siis hiivatulehduksen jälkeen. Hiivatulehdukseen söin apteekista saatavan kapselin, joka poisti kutinan ja havaumat, mutta klitoris jäi herkän tuntuiseksi ja emätin kuivan oloiseksi. Tämän jälkeen alkoi ilmaantua alaselkä ja alavatsakipuja ja menin lääkäriin. Lääkärin mukaan nuorilla naisilla on usein vatsakipuja, joille ei löydy syytä. Klitoriksen ja emättimen herkkyyden laittoi kuivien limakalvojen syyksi. Ajattelin kysyä onko jollakulla ollut samantyyppistä oireilua ja onko sille mahdollisesti löytynyt syytä.
Vatsakipu ei ole niin voimakasta, että merkittävästi häiritsisi elämää. Enemmän haittaa on aiheuttanut klitoriksen herkkyys, tuntuu jatkuvasti siltä, että olisi saanut orgasmin, eikä masturbointi ole enää yhtä mielekästä. Lisäksi seksin jälkeen häpyhuulet ovat paljon tavallista aremmat ja alsuhousujenkin käyttö tuntuu epämiellyttävältä. Välillä myös tuntuu että vatsan kiputuntemukset lisääntyvät masturboinnin aikana.
Oireiden voimakkuus myös vaihtelee päivästä riippuen välillä saatan unohtaa koko ongelman, mutta toisena päivänä oireilu voi olla hyvin häiritsevää. Minulla on ennekin ollut samantyyppisiä vatsakipuja suolisto-oireiden kuten ummetuksen vuoksi ja taipumusta suoliston ongelmiin löytyy. Minusta tuntuu, että suoliston ongelmat kuten ilmavaivat ovat jonkin veran lisääntynet näiden parin kuukauden aikana, joten on siis hyvin mahdollista että kyseessä on kaksi eri ongelmaa eivätkä vulvan ja vatsanalueen oireet liitykkään toisiinsa.
Olen kiitollinen, jos osaat auttaa!