Nykyinen silmälasimuoti
Olenko ainoa, jonka mielestä nykyinen silmälasimuoti on ihan karsea? Kauniit naiset käyttävät toinen toisiaan rumempia silmälaseja ja lopputulos näyttää ihan naurettavalta. Ennen silmälasit korostivat käyttäjänsä hyviä puolia, mutta tämä pöllömuoti 70-luvulta(?) ei ainakaan meikäläiseen iske.
Kommentit (36)
Mulla on pieni pää, silmät lähellä toisiaan ja nikkeliallergia. Vähemmän vaihtoehtoja siis kuin normaalisti ja noita kamalia pellelaseja on pilvin pimein. Myyjät kehuvat kuinka sopii mulle, mutta jos mua hävettää katsoa peilistä, niin eihän ne mulle sovi. Varsinkaan kun en todellakaan ole kaunis. Vituttaa suorastaan tämä nykyinen pokamuoti.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:31"]
Mutta taitaa nykyisin siinäkin ammattikunnassa olla ammattitaidottomia pellejä.
[/quote]
Eiköhän näissä muotijutuissa olen ihan vain raha takana. Ovelilla myyntipuheilla saadaan myytyä "idea" jota asiakas ensin pitää pöllön näköisenä kalliiseen hintaan joka vuosi uudestaan vähän eri mallina. Eikä sekään riitä että muotia seuratakseen lasit pitää uusia joka vuosi, kerran joku "muotiguru" kirjoitti että kyllä aikaansa seuraavalla ihmisellä pitää olla eri lasit töihin, kotiin, autolla ajoon, mökille, ravintolaan, ulkoiluun ja varmaan isovanhempien luona kyläilyynkin.
Mulla on ollut lasit 35 vuotta. Sinä aikana oon kyllä huomannut että nykyisin myydään paljon paskaa eikä optikkoliikkeissä ole enää sellaista ammattitaitoa kuin aiemmin. Linssien laatu on laskenut ja kehysten myös.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:04"]
Saman huomasin kun alkuvuodesta piti hankkia uudet lasit :( Useammassa liikkeessä kävin katselemassa toinen toistaan rumempia pöllörillejä räikeissä väreissä. Myyjät vielä sirkuttavat miten ihanan veikeitä malleja löytyy.
[/quote]
Jep, ja sitten ei mene ymmärrykseen kun yrittää sanoa, että en halua tuon tyyppistä vaan klassisemman mallin. "Eikun kokeile nyt näitä, nämä on nyt muotia!" (Joo, ei ole ennenkään muoti määritellyt sitä mitä pidän esteettisenä.) "Mutta kokeile nyt kumminkin!"
[/quote]
...ja sitten kun peilistä katsoo nolon näköinen pöllö niin myyjä sanoo "no mutta nämähän on oikein hauskan näköiset". Joo, entä jos ei halua hauskan näköisiä laseja?:D
Ainakin voi korostaa miten paljon paremmalta näyttää ilman laseja. Kun joku pellelaseja käyttävä likinäköinen rillirousku vaihtaakin yllättäin piilarit niin kontrasti on niin suuri että hän näyttääkin silloin kerrassaan hemaisevalta.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 18:01"]
Saman huomasin kun alkuvuodesta piti hankkia uudet lasit :( Useammassa liikkeessä kävin katselemassa toinen toistaan rumempia pöllörillejä räikeissä väreissä. Myyjät vielä sirkuttavat miten ihanan veikeitä malleja löytyy.
[/quote]
Jep, ja sitten ei mene ymmärrykseen kun yrittää sanoa, että en halua tuon tyyppistä vaan klassisemman mallin. "Eikun kokeile nyt näitä, nämä on nyt muotia!" (Joo, ei ole ennenkään muoti määritellyt sitä mitä pidän esteettisenä.) "Mutta kokeile nyt kumminkin!"
[/quote]
...ja sitten kun peilistä katsoo nolon näköinen pöllö niin myyjä sanoo "no mutta nämähän on oikein hauskan näköiset". Joo, entä jos ei halua hauskan näköisiä laseja?:D
[/quote]
Voi että :-D :-D mä repesin. Tosta ei puutuisi mitään muuta kuin että myyjä päästäisi asiakkaan oikein aidon riemukkaan röhönaurun että miten hauskalta näytätkin. Olis tosi noloa asiakkaalle:-D Alkaa tuntua että meidän rillipäiden kustannuksella pilaillaan niitä myyvissä liikkeissä;-/
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 18:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi että :-D :-D mä repesin. Tosta ei puutuisi mitään muuta kuin että myyjä päästäisi asiakkaan oikein aidon riemukkaan röhönaurun että miten hauskalta näytätkin. Olis tosi noloa asiakkaalle:-D Alkaa tuntua että meidän rillipäiden kustannuksella pilaillaan niitä myyvissä liikkeissä;-/
[/quote]
Jep :D onneksi tuli silloin 7 vuotta sitten ostettua laadukkaat lasit niin näillä sitten mennään kunnes jotain vähemmän hauskaa tulee markkinoille.
Niin samaa mieltä! Uusin lasit puolisen vuotta sitten. Olen myös allerginen nikkelille, joten valinnanvara kapenee. Normaalit muovisangatkaan eivät istu omituisen malliselle nenän tyvelle. Pitää siis olla liikkuvat nenätyynyt ja titaani- tai teräskehykset. Ja pidänkin metallisangoista. Minullekin tarjottiin vankkoja tummia muovisankoja, jotka nenälläni näytin suorastaan pelottavalta, vaikka myyjä tietysti vakuutteli muuta. Tutkin aikani tarjontaa ja sitten ne löytyivät, minun sankani, jotka istuivat kasvojen ja kulmien muotoon kuin minulle tehdyt.
Olen ollut tosi tyytyväinen laseihini tai siis sankoihini. Linssit sen sijaan ovat laadultaan huonontuneet, kuten joku tuolla jo mainitsikin. Niitä ei tahdo millään saada puhtaiksi ja ne likaantuvat alta aikayksikön. Ne imevät pölyä ja ihosta rasvaa, vaikka eivät edes kosketa ihoa. Yhtä mittaa saa olla puleeraamiassa. Ainut hyvä asia on, että nykyään pystytään ohentamaan linssit, jolloin eripariset linssit eivät erotu ja lisäksi ovat kevyet nenällä.
Monilla miehillä ja joillakin naisillakin näyttää olevän paksut sangat ja hurjan leveät aisat. Tästä johtuu, että he eivät näe sivuille juuri mitään eli sangat voivat olla todellinen riskitekijä mm. liikenteessä. Monilla julkkisnaisilla, mm. Aira Samulinilla on monet melkein tv-ruudun kokoiset lasit ja ne näyttävät typeriltä. Ne näyttävät jopa suuremmilta kuin 70-luvun "ikkunat". Tuttu optikko neuvoi kerran, miten löytää sopivat lasit. Kun sangat ovat kunnolla nenällä, silmien pitäisi asettua linssien keskiosaan, mutta harvalla tuntuu olevan tietoa tästä, kun katselee, millaisilla pokilla kauniitkin naiset rumentavat kasvonsa.
Mä uusin viime vuonna lasit, ja kyllä meinas itku päästä liikkeessä, kun kaikki lasit toinen toistaan kamalampia. Ja kuten joku jo mainitsikin, niin linssien laatukin huonontunut, vaikka kuinka ostaisit sitä kalliimpaa ja "parempaa". Ikävä niitä 10 vuoden takaisia laseja, jotka paitsi näytti hyvältä, olivat myös laadultaan hyvä. Harmi, että muksu veti ne solmuun.
Valivali. Nykyiset silmäläsit näyttävät oikein hyvilta. Kehysten valinta on toki vaikeampaa kuin ennen, pitäisi itsekin osata katsoa, mikä sopii omille kasvoille. Nykyinen lasimuoti on hauskaa ja vähän leikittelevääkin. Voin myös vakuuttaa, että niitä haikailemianne tylsiä mummorillejäkin löytyy, jos jaksaa etsiä. Suuret rillit yhdistettynä klassiseen tyyliin, ovat parhaimmillaan upea ja ajaton kokonaisuus.
I love his style!
Tuntuu, että optikot katsoo vähän karseesti, jos asiakas ei halua ostaa muodin mukaisia laseja, vaan sellaiset, jotka käy hänen kasvoilleen.
Olisipa mukava, jos myytäisiin monenlaisia eri malleja joista jokainen löytäisi mieleiset, mutta sehän ei ole kannattavaa, kun ihmiset eivät sitten vaihtaisi lasejaan niin usein.
Olisin saanut eräästä liikkeestä kahdet uudet lasit yhteishintaan 79 euroa, mutta kun päätin pitää kaksi vuotta sitten ostamani ja vain vaihtaa niihin linssit, kun näkemiseen on tullut muutosta, niin ne yhdet linssit tulivat maksamaan 160 euroa. Kysyin, miten ihmeessä yhdet linssit maksavat paljon enemmän kuin kahdet kehykset ja linssit, niin vastaus oli, että haluamme kannustaa asiakkaita vaihtamaan kehyksiä. Yes, kaikenlaista hullutusta.
Olen itse jämähtänyt siihen kekkoslasimuotiin, tosin omani eivät ole isoimmasta päästä kun kasvoni ovat melko kapeat :) ennen näitä laseja käytin karmeita ohuita metallilankaa, joita ala-asteikäiset nörttitytöt käyttävät. Jossain vaiheessa ostin nämä tv-ruutuni ja nyt olen pari vuotta ollut tyytyväinen. Pöllölajia en huolisi, haluan kulmikkaanmat lasit.
Mulla on ollut samat lasit nyt lähes 10 vuotta eikä uusien ostamisesta tule mitään. Lähes pelkään optikkoliikkeiden myyjiä nyt, yksikään ei ole viimeisen n. 5 vuoden etsinnän aikana tuonut minulle edes yksiä lähes siedettäviä pokia kokeiltaviksi. Sama juttu on ollut kyllä aina, lapsenakin. Valikoimat joka liikkeessä on aivan kamalat, joko niitä hirveitä liian pieniä ohuita metallisankoja tai sitten tosiaan näitä övereitä pellelaseja. En ole Dame Edna, mutta myyjät eivät sitä tunnu huomaavan. Ulkomaisista nettirillikaupoista löytyy hienojakin malleja mutta en ole uskaltanut netistä ostaa kun laatu arveluttaa, linsseissä varsinkin. En tajua mikä suomalaisten optikkoliikkeiden sisäänostajia vaivaa kun mitään hyvännäköisiä laseja ei saada valikoimiin. Sen verran naurettavan hintaista silmälasien hankinta on että luulisi että saisi edes rahoilleen vastinetta esteettisessäkin mielessä. Kaikista pahimmat nykymuotilasit ovat muuten nämä, varsinkin naisilla:
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 18:48"]
Valivali. Nykyiset silmäläsit näyttävät oikein hyvilta. Kehysten valinta on toki vaikeampaa kuin ennen, pitäisi itsekin osata katsoa, mikä sopii omille kasvoille. Nykyinen lasimuoti on hauskaa ja vähän leikittelevääkin. Voin myös vakuuttaa, että niitä haikailemianne tylsiä mummorillejäkin löytyy, jos jaksaa etsiä. Suuret rillit yhdistettynä klassiseen tyyliin, ovat parhaimmillaan upea ja ajaton kokonaisuus.
I love his style!
[/quote]
Tylsien mummorillien ja vappulasien välillähän ei tosiaan ole mitään vaihtoehtoja.
Mulle ei oo koskaan tyrkytetty mitään kummallista. Oon selkeästi kertonut minkätyylisestä tykkään. Hyvä optikko näkee kyllä myös mikä kenellekin sopii. Mutta taitaa nykyisin siinäkin ammattikunnassa olla ammattitaidottomia pellejä.