Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisin mielelläni vähän rennompaan maahan

Vierailija
23.10.2014 |

Tätä palstaa kun lukee niin tulee välillä valtava kaipuu maahan missä ihmiset ottaa elämän vähän rennommin. Olen kuullut juttuja maista missä kaikki ei ole niin kireetä ja vakavaa ja sielläkin silti kuulemma voi elää ihan mukavasti. Eniten suomalaisissa ärsyttää tämä jatkuva toisten kyttäys ja paskantärkeys. Luulisin, että nuorempien naissukupolvien vallatessa tätäkin foorumia, rentoutta tulisi lisää tännekin mutta näyttää siltä, että sellaista ei ole odotettavissa.

Eipä mulla sitten muuta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muuttaisin minäkin! Ei jaksa tätä niponipoa. Mutta on niitä toisaalta pahempiakin maita, kuten Saksa ja Sveitsi. Siellä vasta nipoja ja sääntöjä riittää (Etelä-Saksasta on kokemustakin).

Vierailija
2/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sambiassa ei turhia hötkyillä, että eikun sinne vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa on kuulemma rentoa.

Vierailija
4/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Tanska tai Ruotsi, olisivat lähellä. Italiakin voisi olla hyvä. Ja Kanada.

Olisi mukavaa viettää ainakin joitakin vuosia pois Suomesta. Voisi vertailla. Onhan Suomessa paljon hyviä puolia, mutta ihmiset ovat kyllä kireitä ja usein välinpitämättömiä ja jopa tylyjä. Onhan siitä ihan tuoreitakin esimerkkejä, kuten Citymarket ja huutavat lapset -juttu. 

Vierailija
5/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa kuitenkin käydä niin, että sitä rentoutta löytyy rennommissa maissa myös sieltä, missä sinunkin mielestäsi jämpti pohjoismainen meininki on täysin paikallaan. Kaikkea ei voi saada.

Vierailija
6/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:16"]

Sambiassa ei turhia hötkyillä, että eikun sinne vaan!

[/quote]

Eikä Keniassa! Pääsee samalla todistamaan sitä, miten sielläkin tykätään somaleista...

Vierailija
7/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:23"]

Saattaa kuitenkin käydä niin, että sitä rentoutta löytyy rennommissa maissa myös sieltä, missä sinunkin mielestäsi jämpti pohjoismainen meininki on täysin paikallaan. Kaikkea ei voi saada.

[/quote]

Tai sitten ei. Ehkä mä lähden vielä kokeilemaan ennen kuin minusta aika jättää. Suomessa ei sitä paitsi enää ole kovinkaan jämptiä myönteisessä mielessä. ap

Vierailija
8/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Neljä vuotta kahdessa eri maassa, Aasiassa ja Euroopassa, opetti minulle että asia on juuri näin. Jos ei olla jämptejä yhdessä asiassa, sitä ei olla toisessakaan. Mutta tolkutonta synkistelyä kyllä näkisin Suomessa mielelläni hiukan vähemmän. Siinä olemme maailman huippua, samoin itseruoskinnassa ja omien vahvuuksien vähättelyssä.

Vierailija
9/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä muakin välillä sapettaa tää nipotus mutta toisaalta kaverin kertomukset erittäin letkeästä Afrikan maasta on jatkuvia vesi- ja sähkökatkoksia. Tapaamisiin tullaan- sit ku jaksetaan. Lupaus on ihan samantekevä, pidetään sovituista asioista kiinni - jos huvittaa. Roskat kipataan sinne minne sattuvat tippumaan jne jne.

Ainakin itselleni tommoinen hälläväliä-meininki olisi tosi raivostuttavaa, täällä kun on tottunut että junat kulkee ajallaan ja ihmisiin voi kutakuinkin luottaa.

Vierailija
10/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hakuna matata! Kannattaa tosiaan Afrikassa jättää kello suosiolla pois, ei oo minuutin, ei tunnin, eikä edes päivän päälle hommat.

Vierailija
11/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:26"]

[/quote]

Tai sitten ei. Ehkä mä lähden vielä kokeilemaan ennen kuin minusta aika jättää. Suomessa ei sitä paitsi enää ole kovinkaan jämptiä myönteisessä mielessä. ap

[/quote]

Lähde ihmeessä, se avartaa kummasti näkemystä. Kun on asunut jossain muualla, ei enää kuvittele ihmeitä. Suomeakin katsoo uusin silmin.

Vierailija
12/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset muuta? Siinä kyllä ärräpäät lentelee moneen kertaan kun mikään muukaan ei sitten suju aikataulussa, ja mitään sääntöjä ja sopimuksia ei pidetä. Ei sitä suomalainen äijä kuitenkaan osaa kovin rennosti ottaa, kun raksamiehet saapuu paikalle kaksi tuntia myöhässä jos ollenkaan, kittaa kaljaa työajalla janojuomaksi ja "unohtaa" tahallaan laittaa vesieristeet kylppäriin. Siinä sitä rentoutta kysytään, ei taida kuitenkaan miellyttää.

Vierailija
13/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Englannissa, ja kyllä täällä mielestäni on rennompaa ja ihan tarpeeksi jämptiä myöskin ainakin suurimman osan ajasta. En väitä, että Suomessa ei voisi elää onnellisena, mutta ainakin joissain "piireissä" Suomessa ollaan kyllä tosi nipoja ja ilottomia.

Vierailija
14/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion jälkeen reissasin ja tein töitä Australiassa ja Aasiassa. Nykyään olen töissä Ruotsissa (opiskelen Helsingissä). Opin arvostamaan Suomea aivan uudella tavalla, mutta ymmärsin myös ettei minun ole täällä hyvä olla. Valmistumisen jälkeen takaisin Australiaan. Arki se on arkea ulkomaillakin, mutta ympäröivien ihmisten asenne ja sääolosuhteet ovat aivan mahtavat. Suosittelen lämpimästi sinua lähtemään - maailma on mahdollisuuksia täynnä! :)

Vierailija
15/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Suomi on maailman rennoimpia maita.

Ei tarvitse olla samanlainen kuin kaikki naapurinsa vaan

voi olla kiinnostunut mistä haluaa. Sitten vielä kun valitsee

ystäväksi rentoja ihmisiä niin elämä on pelkkää juhlaa.

Monia hämää ulkomaan lomamatkat liikaa.

Vierailija
16/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:46"]

Itse asiassa Suomi on maailman rennoimpia maita.

Ei tarvitse olla samanlainen kuin kaikki naapurinsa vaan

voi olla kiinnostunut mistä haluaa. Sitten vielä kun valitsee

ystäväksi rentoja ihmisiä niin elämä on pelkkää juhlaa.

Monia hämää ulkomaan lomamatkat liikaa.

[/quote]

Hmm... vauvapalstaijoissa on vähän rentoja tyyppejä

Vierailija
17/17 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdamissa tuntuu aina kuin olisi tullut kotiin. Avoimia ihmisiä, rento meininki, ei turhaa nillitystä jostain viskin mainostamisesta. Duunipaikka vielä puuttuu, muuten olen jo menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi