Heikompikuntoinen mies?
Tapasin lähemmäs pari kuukautta sitten uuden miehen, joka on kaikinpuolin mukava ja jonka kanssa ns. juttu luistaa, mutta yksi asia harmittaa: miehen heikko kunto. Mies ei siis ole mitenkään paksu tai huonokuntoisen näköinen - oikeastaan vaatteet päällä ihan raamikas, ja puhuu kavereidensa kanssa treenaamisesta jne. Mies ei kyllä ole kropaltaan mitenkään erityisen timmi/lihaksikas, vaikka raameja onkin.
Viime viikolla käytiin kuitenkin ensimmäistä kertaa yhdessä salilla, missä itse treenaan muutenkin. Mies ei enistäänkään jaksanut vetää yhtäkään leukaa(!) ja totesi tekevänsä ennemmin jotain ylätaljavemputusta. Puhunut kovasti vapaapainotreenistä, tekniikasta jne., mutta sitten salilla ei yllättäen kyykyt tai muutkaan yleiset vapaapainoliikkeet kiinnostaneet, vaan venkoili vain laitteissa. Koin oloni jotenkin petetyksi varsinkin, kun salilla on paljon hyviä miespuolisia treenikavereita, jotka selkeästi ihmetteli mikä ressukka mulla on nyt matkassa. Nämä treenikaveritkaan ei siis ole mitään bodareita, tai voimailijoita, vaan enemmänkin "all-around" -tyyppisiä treenaajia, joilla kuitenkin on myös lihasmassaa (ns. palomieskuntoisia).
Olenko outo, jos haluan katkaista suhteen heti alkuunsa tämän takia? Jotenkin tuntuu, että tämän "petoksen" paljasttua en enää katso miestä samalla tavalla. Itselleni treenaaminen on kuitenkin iso osa elämää (työn lisäksi toinen tukipilari) ja viihdyn poluilla, portaissa, salilla jne. 6-10h viikossa. Muilla kokemuksia samanlaisesta?
Kommentit (5)
"uuden miehen, joka on kaikinpuolin mukava ja jonka kanssa ns. juttu luistaa,"
Tuo on miehessä oleva hyvä puoli.
"paljon hyviä miespuolisia treenikavereita, jotka selkeästi ihmetteli mikä ressukka"
Niin ja taidemaalareiden mielestä ne ovat ressukoita, jotka eivät osaa piirtää. Muusikoiden mielestä ressukoita ovat laulutaidottomat. Nörttien mielestä ne, jotka eivät osaa Linuxia asentaa ja ylläpitää. Kyse on porukan arvomaailmasta ja siitä miten näet sen arvomaailman.
"Olenko outo, jos haluan katkaista suhteen heti alkuunsa tämän takia?"
Sanoisin, että ole pinnallinen jos mielestäsi on tärkeämpää miten mies pärjää kuntosalilla kuin miten mukava hän on ja miten hänen kanssaan synkkaa muuten. Ei siinä mitään, saahan sitä pinnallinen olla. Monet kylläkin pitäisivät parempana, että henkisesti synkkaa kuin että toinen suorittaa salilla jotain mistä ei itse selvästikään ole edes kiinnostuntu.
"Itselleni treenaaminen on kuitenkin iso osa elämää (työn lisäksi toinen tukipilari)"
Jos se on sinulle niin tärkeää, että tuo on miehellesikin tärkeää, niin etsi sitten niistä piireistä joku. Vähän sama, kuin jos miehellesi taulujen maalaaminen olisi tärjeä juttu ja hänen mielestään sinunkin pitäisi sitä opetella. Olisiko sinusta järkevä vaatimus?
No mua ei haittaisi miehen kunto vaan se, että on ilmeisesti liioitellut/valehdellut tekemisiään sua miellyttääkseen.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 11:32"]
No mua ei haittaisi miehen kunto vaan se, että on ilmeisesti liioitellut/valehdellut tekemisiään sua miellyttääkseen.
[/quote]
No tämä juuri ehkä eniten harmittaakin. Ei kovin luotettavan oloinen. Liekö esittelemänsä lomakuvatkin photoshopattuja... :)
-Ap
Olet kyllä minusta outo jos tuollainen harmittaa... Meillä mies ei harrasta minkäänlaista liikuntaa ja suorastaan ylpeilee sohvaperunamaisuudellaan, ja minusta se on vain hauskaa :D
"No mua ei haittaisi miehen kunto vaan se, että on ilmeisesti liioitellut/valehdellut tekemisiään sua miellyttääkseen."
Tuo nyt on ihan valtavan tavallista kun suhteita aloitetaan, ihmiset on epävarmoja itsestään ja pyrkii siksi "markkinoimaan" itseään toiselle. Ei tarkoita mitään yleistä epäluotettavuutta varsinkaan kun mitään suoria valheita mies ei tässä ole kertonut vaan epäsuorasti lähinnä antanut ymmärtää puhumalla treenaamisesta kaverien kanssa jne.
Olet.