Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko asunut ulkomailla?

Vierailija
12.09.2021 |

Mikä maa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksa muutaman vuoden, takaisin Suomeen muutamaksi vuodeksi (virhe) ja nyt Ruotsi pari viimeistää vuotta. Täällä muutama vuosi ja tarkoitus lähteä Saksaan takaisin tai Itävaltaan. Suomeen en ole palaamassa.

Miksi et Suomeen?

Minulle työ on erittäin tärkeässä roolissa elämässäni ja en saa Suomessa samanlaista korvausta tai arvostusta työstäni. En ole missään ikinä kohdannut niin huonoa johtamista tai millään tavalla aliarvioimista omasta osaamisestani kuin Suomessa. Olen käynyt kouluni englannin kielisenä (kandi+maisteri) ja osittain saksan kielisenä (lisätutkinto maisteriin). Suomessa minun englannin taitoa vähäteltiin ja olisivat laittaneet minut oman alan työssä englannin kielen kurssille kun en kuulemma vastaa yrityksen englannin kielen tasoa. Tässä voisin sen verran kertoa lisää, että yritys toimi vain Suomen markkinoilla. Toisessa yrityksessä en saanut saksan kielellä kommunikoida asiakkaiden kanssa, sillä esimiehen mielestä ei ole häntä kohtaan reilua. Esimieheni ei millään tavalla liittynyt asiakkaiden kanssa käytyihin keskusteluihin. Ihmeellistä kyykyttämistä ja kyyläämistä. Kaikki tämä 4500€:n kuukausipalkalla. Myös naisen asema Suomessa on Euroopan mittakaavalla ala-arvoinen johtajatasolla. En tule kaipaamaan mitään paleluita edes eläkeiässä. Palkkani on sen verran hyvä ja olen ottanut selvää eri käytänteistä, että olen vanhuuteni turvannut.

Jonkin verran olen myös Suomen politiikkaa seurannut ja järkyttävältä näyttää. Palveluita ajetaan alas, yksityistetään ja se ei näy verotuksessa. Muissa maissa näkyy joko verotuksessa tai palvelutasoa pyritään ylläpitämään tai jopa parantamaan. Siitä olen ylpeä, kuinka hyvin Suomi on alkanut ottamaan vastuuta EU:n vihreän politiikan säädöksistä ja pyrkii olemaan jotenkin mukana.

Vierailija
42/47 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudessa-Seelannissa 4 vuotta.

Se on ihana maa! Asutko pohjois- vai eteläsaarella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nyt ulkomailla. Suomessa nimittäin. En ole täältä kotoisin.

Vierailija
44/47 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 6 kuukautta kerrallaan aina Thaimaassa. Oi että kun on munaskuukkelit hellinä sen jälkeen.

t. setämies42

Ja pankkitili tyhjãnã. Entãs pakoputki,kun siellã ladyboyta 6 kuukautta tapailee?

Vierailija
45/47 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa, München useampi vuosi. Lähtisin ihan koska vain uudestaan jos mahdollisuus olisi (yh:na lasten kanssa ei käy ihan helposti ;)). Elämäni onnellisinta aikaa. Juuri varasin sinne lennot ja tuskin maltan odottaa pääseväni "kotiin" ja tapaamaan ystäviäni. 

Vierailija
46/47 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Losissa, Atlantassa ja Lontoossa yhteensä 6 ehkä vuotta.

Vierailija
47/47 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa, Unkari, Meksiko, USA, yhteensä kahdeksan vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme