Korona ei ole "pikku flunssa" vaan myös aivosairaus, joka syö aivokudosta
Karmea tutkimustulos: Lieväkin korona syö aivokudosta
ELISA HYVÄRINEN | 20.06.2021 | 23:57- päivitetty 21.06.2021 | 00:02
Harmaata ainetta häviää aivoista riippumatta siitä, miten vakavia potilaan koronaoireet ovat.
Koronavirus voi aiheuttaa pysyvää tai väliaikaista tuhoa ihmisaivoille.
UK Biobankissa oli skannattu yli 40 000 ihmisen aivot ennen pandemian alkua. Niistä 782 henkilön kuvia on nyt vertailtu tuoreisiin skannauksiin. Ryhmästä 394 on välillä todettu koronapositiiviseksi.
Tutkimuksessa tunnistettiin nyt COVID-19:n merkittävät vaikutukset harmaan aineen häviämiseen aivoista.
Sairaalahoitoa saaneilla COVID-19-potilailla ja muilla koronapositiivisilla löydökset olivat tutkijoiden mukaan suhteellisen samanlaiset.
– Havaintomme liittyvät siis johdonmukaisesti harmaan aineen häviöön limbisillä aivokuorialueilla, jotka liittyvät suoraan primaariseen haju- ja makujärjestelmään, tutkimuksessa todetaan.
Tämä voi muuttaa teoriaa siitä, miksi monet koronan saaneet ovat menettäneet haju- ja makuaistinsa tai miksi aisti on omituisesti muuttunut. Kyse voikin olla vaurioista aivojen osassa.
Tiedot saattavat tehdä koronatartunnoista vaarallisempia kuin tähän asti on oletettu.
Miksi jotkut suhtautuu koronaan vieläkin kuin harmittomaan flunssaan, vaikka sen oireiden (esim. haju- ja makuaiastin muutokset) on todettu kertovan aivovaurioista joka voi ilmetä lopulta jopa Alzheimerin tautina tai Parkinsonin tautina. Aivokudokset tuhoutuminen on elinikäistä ja koronavirus voi sairastuttaa loppuiäksi koska hermosolut eivät uusiudu. Jos on neurologisia oireita, se kertoo että virus on edennyt aivokudokseen asti.
Kommentit (94)
Nämä rokotevastaiset on jotain venäläisiä trolleja. Tavoitteena saada suomalaiset tuhoamaan itse itsensä. Taitavat onnistua tuossa.
APlla oli sit aika kova korona-kohtaus jos miettii kuinka aivotonta tuo aloitus on. Jesus!!!
Vierailija kirjoitti:
Nämä rokotevastaiset on jotain venäläisiä trolleja. Tavoitteena saada suomalaiset tuhoamaan itse itsensä. Taitavat onnistua tuossa.
Kansanterveydelle kestämätöntä kun jättävät rokotteen ottamatta. Missä yhteiskuntavastuu jos oma terveys ei kiinnostakaan?
Suomessa on vielä tilaa sairaaloissa hyvin monille rokottamattomille, monia kymmeniä saadaan mahtumaan teho-osastoillekin, eikä ole edes pulaa haudoista, eikä edes arkuista.
Se vielä muistui mieleen ja pitää mainita, että rokotteitakin on vielä jäljellä yli miljoona annosta.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa pelottelua. En ota rokotetta.
Mä pelottelen sua vähän lisää. Jos kävelet päin punaisia voit jäädä auton alle. Jos odotat punaisten vaihtumista vihreäksi niin todennäköisyys jäädä auton alle on paljon pienempi.
Korona aiheuttaa neurologisen ja/tai psyykkisen vaurion JOKA KOLMANNELLE sairastuneelle. Ei mikään pieni asia yhteiskunnan mittakaavassa. Kuormittaa terveydenhuoltoa ja on poissa muiden sairauksien hoidosta kaikilta.
On jo todistettu, että korona ei infektoi hermokudosta. Jos tuhoa syntyy, niin se liittyy hapenpuutteeseen, veritulppaan tai johonkin vähän tunnettuun immunologiseen prosessiin.
Brysselin ja Washingtonin trollit taas jauhaa paskaa. Pitäkää piikkinne.
Vierailija kirjoitti:
Koronaahan nyt on tutkittu todella perusteellisesti eri puolilta. Onko kukaan koskaan keksinyt tutkia, kuinka paljon muut flunssat/influenssat vaikuttavat aivoihin? En yllättyisi, jos nekin jollain tasolla söisivät hieman aivoja. Tuleehan niistäkin joskus kovia väsymyksiä, uupumuksia, aivosumuja yms.
Long covidia pelätään kovasti, mutta onhan aina ollut ihan yleistä, että flunssasta tai influenssasta jää pitkäksi aikaa päälle jokin oire, väsymys, lihasheikkous tai maku/hajuaistin menetys. Eihän se ole mitään uutta ja ennennäkemätöntä.
Minullakin oli kerran muutama vuosi sitten flunssan jälkeen makuaisti ja hajuaisti ihan täysin poissa kokonaisen kuukauden. Johan se alkoi pelottaa, onko tämä pysyvää.
En mä ole tähän ikään ( 44v) ikinä kokenut tai nähnyt sellaisia seuraamuksia kuin koronasta on ystävälleni ollut. En ole siis itse sairastanut koronaa, mutta influenssan olen, ja vaikka sekin oli kova tauti, niin ei mitään verrattuna koronaan. Kävin riemusta kiljuen ottamassa rokotteet itselleni ja muulle perheelle.
Ystäväni työkyky on täysin romahtanut, koska neurologiset oireet on niin vaikeita. Joku makuaistin menetys väliaikaisesti tai vaikka kokonaankin on tosi pientä verrattuna siihen, että lähimuisti reistaa koko ajan, mihinkään ei oikein pysty keskittymään, ja raivarit iskee ihan hetkessä. Tämä ystäväni on jo menettänyt liudan ihmisiä läheltään, kun nämä eivät kestä millaiseksi ystävä on muuttunut.
Siihen päälle sitten hermovauriot, jotka todennäköisesti on pysyviä. Eli jatkuvaa hermokipua raajoissa, toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Apua ei ole.
Että sellainen kiva pikku flunssa se Korona voipi olla. Mutta hei, päätä pensaaseen vaan ja hirveetä älämölöä rokotteista, eiks niin?
Vierailija kirjoitti:
Brysselin ja Washingtonin trollit taas jauhaa paskaa. Pitäkää piikkinne.
Juuri näin! Jokaisen kannattaisi ihan rauhassa puntaroida koronan ja rokotteen riskejä... mutta ai niin, 80 % on jo hökälehtänyt piikin perään.
Jos on vakityöpaikka, niin mikäs on koronaa sairastaessa. Mutta pätkätyöläisen oikeus sairaslomaan päättyy, kun työsuhdekin päättyy, eikä uutta työpaikkaa enää löydy, jos kunto on sellainen, ettei jaksa töihin. Tämä pandemia kohtelee ihmisiä hyvin eriarvoisesti. Jotkut voivat ottaa riskejäkin ilman, että tarvitsee pelätä oman taloudellisen tilanteen romahtamista.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdessä oli juttu suomalaisesta naisesta, joka ei voi enää syödä tai juoda yhtään mitään koska kaikki maistuu ja haisee mädälle. Hänelläkin oli ollut lievä korona.
Hyvä dieetti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdessä oli juttu suomalaisesta naisesta, joka ei voi enää syödä tai juoda yhtään mitään koska kaikki maistuu ja haisee mädälle. Hänelläkin oli ollut lievä korona.
Ihan kuin kouluruoka 70-luvulla isossa keskuskoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaahan nyt on tutkittu todella perusteellisesti eri puolilta. Onko kukaan koskaan keksinyt tutkia, kuinka paljon muut flunssat/influenssat vaikuttavat aivoihin? En yllättyisi, jos nekin jollain tasolla söisivät hieman aivoja. Tuleehan niistäkin joskus kovia väsymyksiä, uupumuksia, aivosumuja yms.
Long covidia pelätään kovasti, mutta onhan aina ollut ihan yleistä, että flunssasta tai influenssasta jää pitkäksi aikaa päälle jokin oire, väsymys, lihasheikkous tai maku/hajuaistin menetys. Eihän se ole mitään uutta ja ennennäkemätöntä.
Minullakin oli kerran muutama vuosi sitten flunssan jälkeen makuaisti ja hajuaisti ihan täysin poissa kokonaisen kuukauden. Johan se alkoi pelottaa, onko tämä pysyvää.
En mä ole tähän ikään ( 44v) ikinä kokenut tai nähnyt sellaisia seuraamuksia kuin koronasta on ystävälleni ollut. En ole siis itse sairastanut koronaa, mutta influenssan olen, ja vaikka sekin oli kova tauti, niin ei mitään verrattuna koronaan. Kävin riemusta kiljuen ottamassa rokotteet itselleni ja muulle perheelle.
Ystäväni työkyky on täysin romahtanut, koska neurologiset oireet on niin vaikeita. Joku makuaistin menetys väliaikaisesti tai vaikka kokonaankin on tosi pientä verrattuna siihen, että lähimuisti reistaa koko ajan, mihinkään ei oikein pysty keskittymään, ja raivarit iskee ihan hetkessä. Tämä ystäväni on jo menettänyt liudan ihmisiä läheltään, kun nämä eivät kestä millaiseksi ystävä on muuttunut.
Siihen päälle sitten hermovauriot, jotka todennäköisesti on pysyviä. Eli jatkuvaa hermokipua raajoissa, toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Apua ei ole.
Että sellainen kiva pikku flunssa se Korona voipi olla. Mutta hei, päätä pensaaseen vaan ja hirveetä älämölöä rokotteista, eiks niin?
Mulla on ollut noi samat oireet jo 30 vuotta. Onkohan koronaa?
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei auta. En ota rokotetta josta ei tiedä mitä siitä tulee kehoon. Nyt saisi loppua tämä hysteria tämän osalta. Olen koronarokote vastainen.
Sauli Niinistö on ottanut rokotteen, samoin Ruotsin kuningas ja kuningatar. Ja sadat miljoonat muut ihmiset eri puolilla maailmaa. Monet muutkin ottaisivat, mutta jkaikilla ei ole tilaisuutta. Mutta sinä ja joukko muita suomalaisia foliohattuja kieltäydytte yhteiskunnan tarjoamasta ilmaisesta rokotesuojasta ja takerrutte epämääräisiin pelkoihinne ja annatte pandemian pitkittyä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vielä tilaa sairaaloissa hyvin monille rokottamattomille, monia kymmeniä saadaan mahtumaan teho-osastoillekin, eikä ole edes pulaa haudoista, eikä edes arkuista.
Se vielä muistui mieleen ja pitää mainita, että rokotteitakin on vielä jäljellä yli miljoona annosta.
Asun jo hautuumaan vieressä, niin ei niin isoa muutosta, kummalla puolen aitaa asustan.
Nyt selvis sekin miksi rokottamattomat eivät pelkää koronaa. Ei ole mitä tuhoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanterveydelle kestämätöntä kun jättävät rokotteen ottamatta. Missä yhteiskuntavastuu jos oma terveys ei kiinnostakaan?
Ei yhteiskuntaa huoleta sekään, että mun kallis koulutus jää hyödyntämättä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä ap nyt haluaa viestiä? Pelotella ihmiset ottamaan rokotteet? Sehän on viranomaisten tehtävä
Vai taas jotain etäkouluvinkumista? Tiukennettuja rajoituksia rokotetuillekin?
Mikä on tän jatkuvan kauhistelun perimmäinen tarkoitus?
Ne on nämä maksetut palstrollit jotka yrittää lobata epätoivoisena ihmisiä ottamaan tappavan myrkkypiikin!
MENOSSA ON KANSANMURHA!
Rokote ei auta. En ota rokotetta josta ei tiedä mitä siitä tulee kehoon. Nyt saisi loppua tämä hysteria tämän osalta. Olen koronarokote vastainen.