Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla oli lyhyt synnytys, miten kauan kesti?

Vierailija
23.10.2014 |

Mä just katsoin eilen Kannasta tietoja synnytyksestäni, ja hämmästelin, että kylläpä se tosiaan oli lyhyt. Avautumisvaihe kesti 3 tuntia, supistukset tulivat heti säännöllisenä. Ponnistusvaihe kesti 46 min (avonainen tarjona, siksi kesti niin pitkään), jälkeisvaihe 4 min. Yht. 3 h 50 min. Sairaalaan tullessani olin täysin auki. Kävi kyllä matkalla mielessä, että syntyyköhän tämä tähän välille.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2h siitä kun sairaalaan pääsimme oli neiti syntynyt. Tosin jouduinkin sitten olla kuukauden sairaalassa synnytyksen jälkeen, ei mennyt synnytys ihan putkeen :(

Vierailija
42/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedet meni kotona. Sairaalassa oltiin n.klo 23. 5 cm auki. Lapsi syntyi 1.30. Ponnistusvaihe 25 min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti siitä kun vedet meni. Sairaalaan kun pääsin, niin sain mennä suoraan synnyttämään.

Tiedän tosin erään, joka synnytti kotisohvalle kun ei ehtinyt sairaalaan. Ambulanssi oli onneksi paikalla sitten turvaamassa.

Vierailija
44/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen synnytys oli lyhyt.  Olin sairaalassa kun lapsivesi oli mennyt.  Oli ahdasta ja minut laitettiin johonkin tyyliin varastoon sydänkäyrään - yksin.  Tunnissa olo paheni todella nopeasti ja jouduin hakemaan hoitajan.  Ei uskonut minua ja vaati jäämään käyrään ja synnytyssaliin ei voinut mennä kun siellä oli täyttä ja yhdessä salissa oli synnytysvalmennuksen oppitunti.

Kärsin toisen tunnin ja sanoin, että nyt minun on pakko päästä sallin.  Soitin äkkiä miehelleni joka oli töissä, että TÄNNE ja Heti.  Tuli 15 min kuluttua ja vaati pääsyä saliin.  Hoitaja tuhahteli ja sanoi, että sulla kuule kesti edellinenkin synnytys 7 tuntia eli ihan turha kiirehtiä.

Menimme silti ja poika syntyi kun olin ollut salissa 30 min.  Koska saleissa oli ruuhkaa, lähdin heti takaisin osastolle.  Kun tulin ovesta ( mies työnsi vauvaa sängyssä minun takana) niin hoitaja heti kommentoi vahingoniloisena, että minähän sanoin, että sinun pitää tulla vielä salista takaisin....

Näin Oulusssa.  Tein valituksen

Vierailija
45/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viimeistä ovat olleet nopeita. Noin kaksi tuntia molemmissa lapsivesien menosta. Ponnistusvaiheiden pituuksiksi on merkitty kaksi minuuttia. Kuopuksen kohdalla olin varma, että syntyy parkkipaikalle. Kätilö tuumi tultuamme sisään, että alahan suoraan ponnistaa. Hui kauhea. 

Vierailija
46/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen synnytys: säännöllisten supistusten alkamisesta noin kolme tuntia, niin vauva oli maailmassa. Ponnistusvaihe kaksi minuuttia.

Vierailija
47/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 5t+56min, toinen 1t+ 6min, kolmas 45 min +1min.

Vierailija
48/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 4h josta ponnistusvaihe 21min.
Synnytys alkoi yöllä vesien menolla. Sairaalaan saapuessa (pari tuntia vesien menon jälkeen), tuumasi kätilö ensimmäiseksi että olisin saanut odottaa kotona aamuun asti. Ei onneksi käännyttänyt enää takaisin.
Supistukset oli niin laimeita lähes loppuun asti, etten olisi osannut niiden perusteella kotoa lähteä ajoissa. Muuttuivat kipeiksi vasta n. 10min ennen ponnistusvaihetta. Matka kotoa olisi kestänyt 40 minuuttia. Puudutuskin jäi saamatta ja se 21 minuutin ponnistusvaihe kyllä tasan tuntui. Onneksi ei kestänyt kuitenkaan tuon kauempaa. :)

Vierailija
49/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla esikoisella kesti kaikkineen kaksi vuorokautta, toisen kohdalla 1h 2 min. Tästä ehdimme olla sairaalassa 12 min. Onneksi oli yöaikaan niin ei ollut liikenteessä ruuhkaa. Olin kyllä järkyttävän kipeistä supistuksista niin sekaisin päästäni etten edes ymmärtänyt miettiä, jos lapsi syntyykin matkalla. Mies oli tätä kuulemma miettinyt sitten senkin edestä. Matkalla vielä sanoin hänelle ettei ajaisi niin kovaa, kun ei tässä niin kiire ole :) "Ponnistusvaihe" kesti 2 min, ei kyllä nimi ihan vastannut tällä kertaa, kun lähinnä kätilö pyysi yrittämään pidätellä etten repeäisi liikaa. Supistukset oli niin kovia, että työnsivät vauvan ulos hetkessä eikä sille mitään mahtanut. Oli kyllä ensimmäistä kertaa ikävämpi kokemus, koska supistukset olivat ihan tajunvieviä ilman juurikaan taukoja, en ehtinyt saada mitään kivunlievitystä ja homma eteni ihan hallitsemattomasti. Jälkikäteen olin kyllä alkuun superenerginen, kunnes seuraavana päivänä kaikki kehon lihakset tuntuivat olevan kipeinä näistä kokonaisvaltaisista supistuksista. Jos olisin tiennyt, miten nopeasti vauva syntyy niin olisi ollut paljon helpompi kestää koko koettelemus. Nyt mietin moneen kertaan, miten kestän tätä vielä vähintään seuraavat 12 tuntia. Ajatuksenjuoksu ei ehkä ollut ihan kirkkaimmillaan. 

Olen kyllä monesti miettinyt, miksi synnytykset olivat niin erilaiset. Esikoisen kohdalla supistukset alkoivat ihan reippaasti ja kohdunsuukin lähti avautumaan, mutta sitten supistukset hiipuivat, voimistuivat, hiipuivat. Olin koko ajan sairaalassa lauantaiaamupäivästä, vauva syntyi maanantaina iltapäivällä. Maanantaiaamuna vihdoin laittoivat tipan ja puhkaisivat kalvot niin homma lähti etenemään. Olin kyllä ihan poikki tämän jälkeen valvottuani kaksi vuorokautta. Kolmatta lasta ei ole tulossa, mutta olisi ollut mielenkiintoista tietää miten se olisi mennyt. 

Vierailija
50/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 13h, ponnistus 15 min. Toka 7 h, ponnistus 8 min. Vika 1h 50 min ja ponnistus 4 min

Vierailija
51/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytys kesti 4h 50 min kaikkineen. Tosin kaksi tuntia tästä olin kotona ja torkuin, kun luulin että ei se synnytys vielä ala, epäsäännöllisiä harjoittelusupistuksia... Sitten olinkin tosi kipeä ja sairaalaan tullessa 9cm auki. Ponnistusvaihe kesti 40min ja jälkeisvaihe 10 min.

Nyt toinen lapsi mahassa, ja synnytys pelottaa...

Vierailija
52/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautumisvaihe n. 3 tuntia, ponnistusvaihe 10 min. Jälkeisvaihe varmaan jonkun 20 min. Sairaalassa ehdin olla alle tunnin, olin täysin auki saapuessa (tuo avautumisvaihe siis kokonaan kotona/matkalla). Oli todella nopea ensisynnytys, muttei onneksi syntynyt autoon :-D

Vierailija
53/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkineen meni tasan kaksi tuntia siitä, kun lapsivedet menivät yllättäen ilman mitään ennakoivaa merkkiä. Vähän nopeammin olisi todennäköisesti syntynyt, mutta en uskaltanut alkaa ponnistamaan vielä käytävässä ennen kuin ehdin saliin. Onneksi on sairaala lähellä, ei käy kateeksi syöksysynnyttäjiä, joilla on sairaala kaukana. Jos olisi ollut matkaa vaikka tunti, matkalle olisi syntynyt, sillä ei synnytyksen alussa tajunnut kuinka nopeasti synnytys edistyy.

Vierailija
54/54 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.synnytys 1h20min, 3. 1h15min ja viimeinen 42min. Onneksi olin sairaalassa valmiiksi. Ponnistusvaiheet kaikissa n 9 min/3 supistusta

helpolla pääsin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän