Jotenkin huvittavia tapauksia nämä moneen kertaan avioituvat ihmiset!
Kolmasti, neljästi tai sitäkin useammin naimisiin menevät. Ja lopputulos on kuitenkin lähes poikkeuksetta se, että he elävät yksin jopa vuosikymmeniä. Paljonpa kannattaa!
Kommentit (41)
Eroa vaativa osapuoli maksaa ilmeisesti erosta aiheutuvat hallinnolliset kulut.
Ihmettelen aina sitä että miksi pitää hirveällä kiihkolla mennä NAIMISIIN? Eikö voi muulla tavalla olla yhdessä eli avoliitossa jne. Helpompi "purkaa" kumppanuus kuin avioliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän jos liitto purkautuu vuosien päästä, mutta muutama viikko tai kuukausi naimisiinmenosta, ihmetyttää. Eikö rahat olisi kannattanut säästää? Tuskin ennen häitäkään on ollut auvoista, jos erotaan hetikohta.
Siinä on taustalla se klassinen häät pelastaa huonon liiton -toive. Ihmiset vois alkaa tajuta että se suhde itsessään ei muutu miksikään häiden jälkeen, avioliitto on vaan juridinen sopimus.
Vierailija kirjoitti:
6. avioliitto menossa.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän jos liitto purkautuu vuosien päästä, mutta muutama viikko tai kuukausi naimisiinmenosta, ihmetyttää. Eikö rahat olisi kannattanut säästää? Tuskin ennen häitäkään on ollut auvoista, jos erotaan hetikohta.
Juuri tämä vuoksi tv ohjelma "esnitreffit alttarilla" on ihan syvyydestä. Pitkään luulin ettei se ollut virallinen avioliitto, mutta on se ihan oikea lupaus kun lupaavat ikuista rakkautta tunetemattomalle. Outoja arvoja joillain ihmisillä. Ei ole ihme että lapset kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mä olen ollut kaksi kertaa naimisissa.
Aika moni on nykyään, jos ihan hyvästä syystä, asia ok:). I think.
Mun useaan kertaan naimisiin menneet sukulaiset ei oo kutsuneet mua kuin ekoihin häihinsä, mahtanu sen verran hävettää pitää seuraavia! :D eivät vaan tajua sit että mulla muistikuva heidän häistään on niiden exien kaa!
En ihan hirvittävän vakavasti pystyisi ottamaan puolisoa joka on ollut monesti naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että joka kerran eroaa, eroaa helposti myös seuraavista parisuhteista. Ja joka kerran pettää, pettää hyvin tod.näk. myös seuraavissa parisuhteissa. Tämä tiedoksi niille, jotka alkavat varatun kanssa vehtaamaan. Vielä yksi neuvo: ei kannata joka uuteen parisuhteeseen tehdä sitä uutta ”rakkauden hedelmää”.
Okei. Eli jos tulee ero minkäänlaisesta parisuhteesta, niin sitten vaan elämään yksin koko loppuelämä?
Minulla vaikuttaisi suhtautumiseeni liittojen pituudet ja erojen taustasyyt. Ei määrällä sinänsä ole väliä kunhan nyt ei ole ihan överi elämä.
En pidä avoeroja sen kummempina kuin avioeroja. Päinvastoin ihailen sitä, että ihmiset ovat jaksaneet uskoa rakkauteen ja sitoutua toisiinsa aiemmista valtavista pettymyksistään huolimatta.
Olen 32v. Ja eronnut elämäni aikana neljä kertaa. Kaksi kertaa parisuhteesta, jossa ei asuttu yhdessä. Yhden kerran avoliitosta, ja yhden kerran avioliitosta. Nämä välillä 17v.-32v.
Nyt siis olen ilmeisesti huvittavan monta kertaa eronnut, ja ei kannata miettiä enää uusia suhteita?
Itse kylläkin mietin, että todennäköisyys löytää se juuri itselleen sopiva loppuelämän kumppani on niin pieni, että eroille ihan turha naureskella ja pyöritellä silmiään.
Vierailija kirjoitti:
Tunne-elämältään hyvin epävarmoja ihmisiä. Ja kun tulee pieniäkin vastoinkäymisiä niin sitten taas erotaan. Ex-koulukaverini meni juuri 4. kerran naimisiin. Kirkkohäät. M44
Ei ole häpeä olla naimaton nykyään kun ihmiset ovat mitä ovat eikä sitoutumiksilla ole paljoakaan arvoa.
Fb:ssa korostuu juuri nämä performanssi-ihmiset jotka tarvitsevat yleisönsä ja häät ja rakkaushehkutus kuuluu sinne top5:een.
Ei pahalla, mutta minua eivät hämää koreilla kuvillaan ja lirkutuksillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunne-elämältään hyvin epävarmoja ihmisiä. Ja kun tulee pieniäkin vastoinkäymisiä niin sitten taas erotaan. Ex-koulukaverini meni juuri 4. kerran naimisiin. Kirkkohäät. M44
Ei ole häpeä olla naimaton nykyään kun ihmiset ovat mitä ovat eikä sitoutumiksilla ole paljoakaan arvoa.
Fb:ssa korostuu juuri nämä performanssi-ihmiset jotka tarvitsevat yleisönsä ja häät ja rakkaushehkutus kuuluu sinne top5:een.Ei pahalla, mutta minua eivät hämää koreilla kuvillaan ja lirkutuksillaan.
Eli oliko nyt siis paha juttu erota, vai hehkuttaa rakkauttaan julkisesti?
Äärimmäisen omahyväiset ja ylemmyydentuntoiset mammat täällä juhlii omahyväisinä sitä, että sentään itse ovat päässeet ihanaan, uniikkiin, pyhään ja erityiseen avioliittoon. Jos sattuukin käymään niin, että se ikioma aviomies jonain päivänä pettää, lyö tai jättää, niin muistelkaa sitten näitä tuomitsevia mielipiteitänne eronneita kohtaan. Kaikkea ei omassakaan parisuhteessa voi ennustaa ja itse hallita, vaikka nyt siltä tuntuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä vuoksi tv ohjelma "esnitreffit alttarilla" on ihan syvyydestä. Pitkään luulin ettei se ollut virallinen avioliitto, mutta on se ihan oikea lupaus kun lupaavat ikuista rakkautta tunetemattomalle. Outoja arvoja joillain ihmisillä. Ei ole ihme että lapset kärsii.
Naimisiinmenosta on haluttu tehdä samanlaista viihdettä kuin mistä tahansa. Tietysti sen toosan saa suljettuakin.
Ajan meininki on että mihinkään ei saa uskoa ja kaikelle pitää räkättää maanisesti. Vielä kymmenen vuotta sitten meno ei ollut ihan näin lohdutonta.
Jaa ei tuo naimisiinmeno haittaa. Enemmän ihmetyttää ihmiset, jotka tursuavat lapsia jokaiselle tapaamalleen Penalle / Mirkulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on taustalla se klassinen häät pelastaa huonon liiton -toive. Ihmiset vois alkaa tajuta että se suhde itsessään ei muutu miksikään häiden jälkeen, avioliitto on vaan juridinen sopimus.
Miten niin "vain" juridinen sopimus? Juuri tuo aspektihan erottaa avioliiton kaikista muista löyhistä yhteenliittymistä.
No mun äiti meni juuri kolmatta kertaa naimisiin. Hänen aiemmat miehet kuolivat, syöpään molemmat, toinen oli mun isä.
Mielestäni on hienoa, että äiti ei ole jäänyt yksin traumoinensa, vaan uskaltaa edelleen elää. Itse en ole uskaltanut yhdestä miehestä erottuani 17 vuotta sitten tutustua miehiin enää ollenkaan, en tiedä onko siinäkään mitään järkeä?
Honey, let's get married for the 10th time!
Ne on niitä elämässään epäonnistujia. Naurattaa kun häiden pitäis olla se spesiaali ja uniikki päivä - ja sitten niitä onkin monesti! Mitenköhän paljon enemmän ihmiset harkitsisivat, jos olisi laki että vain kerran elämässä saa mennä naimisiin? (Erota toki saisi silti) Tulisikohan avioliitosta sitten taas vähän spesiaalimpi.