Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä pyörätuoli tilapäiseen käyttöön?

Vierailija
12.09.2021 |

Lähiomainen pitäisi saada lääkärille, pitkän yrittämisen jälkeen. Hänen liikuntakykynsä on niin huono ettei hän selviä taksista lääkärille asti (yksityiselle menossa). Mistä saisi pyörätuolin tuota siirtymää ja takaisin taksiin menoa varten? Saisiko lääkärikeskuksesta jos selittäisi tilanteen, onko siellä sellaisia?

Olen täysin loppu tämän tilanteen kanssa. Tämä ihminen ei suostu tekemään asialle käytännössä mitään, ja pelkään kuollakseni että kaikki jää taas sikseen.

Kaupunki tietysti lainaa apuvälineitä mutta pyörätuolia tuskin noin vain saa, eikä tämä ihminen suostu tekemään asialle itse mitään, en voi (?) hoitaa sitä yksin hänen puolestaan.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä apuvälineitä saa ainakin HUSin alueella helposti lainaan. Jos ei ole liikuntakykyinen niin tottakai tarvitsee pyörätuolin.

Jep, terveyskeskuksista yleensä saa.

Vierailija
22/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän selviää paikan päälle tavallisella taksilla, matka kadunreunasta lääkärille on se ongelma.

Sairaaloissa toki onkin pyörätuoleja, tässä on yksityinen lääkäriasema kohteena. Ehkä sitten uskallan soittaa sinne ja kysyä.

Ap

No ilman muuta soitat, kyllä sieltä pyörätuolin saa, ja apua myös tuoliin siirtämiseen. Pyörätuolit kuuluvat vakiovarusteisiin vähän monessa paikassa, isoissa tavarataloissa ja pienimmissäkin kaupoissa usein. Miten sitten ei lääkäriasemalla olisi.

Tsemppiä sinne elämään, meillä alkoi avun pyytäminen kun äitini ei enää pärjännyt normaalisti. Aluksi tuntui olevan vaikeaa, mutta nyt kaikki apu otetaan vastaan. Mikä helpotus, yksin ei tarvitse jäädä tuskailemaan kenenkään.

Kiitos tsempeistä, tässä on kyseessä hiljattain eläkkeelle jäänyt ihminen, joka ei tunnu ollenkaan näkevän omaa tilannettaan vaan kuvittelee ehkä, että se korjaantuu jonkin ihmeparanemisen kautta. Olen hänen käytännössä ainoa auttajansa ja niin rikki tämän (ja monen muun) asian kanssa, ettei voimia ole enää juuri mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä apuvälineitä saa ainakin HUSin alueella helposti lainaan. Jos ei ole liikuntakykyinen niin tottakai tarvitsee pyörätuolin.

Kyllä hänkin sellaisen varmaan saisi, mutten usko että voin hoitaa sen hankintaa kokonaan hänen puolestaan. Hän ei itse sitä tee.

Mikset voi? Hankala liikuntakyvyttömän on itse lähteä hakureissulle.

Tee huoli-ilmoitus kunnan sosiaalitoimen vanhuspalveluihin.

Näistä on ihan lait olemassa, että kunta huolehtii riittävät palvelut ja välineet kotiin, mutta eihän ne tiedä tilannetta ennenkuin joku asiasta ilmoittaa.

Hyvä luoja että on tietämättömyys suurta.

Ei ole tietämättömyydestä kyse, mutta en uskalla tuohon ryhtyä. Hän ei ottaisi kunnalta apua vastaan, koska ei myönnä tilannetta itselleen. Kuulostaa järjettömältä mutta on totta. Enkä tiedä miten minun tuon jälkeen kävisi.

Vierailija
24/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hänkin sellaisen varmaan saisi, mutten usko että voin hoitaa sen hankintaa kokonaan hänen puolestaan. Hän ei itse sitä tee.

Näistä on ihan lait olemassa, että kunta huolehtii riittävät palvelut ja välineet kotiin, mutta eihän ne tiedä tilannetta ennenkuin joku asiasta ilmoittaa.

Ei ole tietämättömyydestä kyse, mutta en uskalla tuohon ryhtyä. Hän ei ottaisi kunnalta apua vastaan, koska ei myönnä tilannetta itselleen. Kuulostaa järjettömältä mutta on totta. Enkä tiedä miten minun tuon jälkeen kävisi.

Ja mistä nuo alapeukut? Ikään kuin en olisi riittävän kauan elänyt tässä helvetissä enkä tietäisi, millaisesta tapauksesta on kyse.

Vierailija
25/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän selviää paikan päälle tavallisella taksilla, matka kadunreunasta lääkärille on se ongelma.

Sairaaloissa toki onkin pyörätuoleja, tässä on yksityinen lääkäriasema kohteena. Ehkä sitten uskallan soittaa sinne ja kysyä.

Ap

Hyvänen aika, hänhän tarvitsee pyörätuolin vakituiseen käyttöön! Täytyyhän ihmisen päästä liikkeelle muutenkin kuin lääkäriin. Käy apuvälinekeskuksesta hakemassa hänelle pyörätuoli.

No niin tarvitsisi, mutta en voi häntä pakottaa! Tilanne on jo muutaman vuoden ollut aivan kamala, olen rukoillut että hän menisi lääkäriin, hankkisi apua, mutta ei. Oma mielenterveys on niin lujilla, että tämän lääkärireissun peruuntumista en enää kestä.

Ap

Palvelukartoitus on ihan välttämätön, ja tuskaton aloitus koko hoitoprosessille. Siitä lähtevät pyörät pyörimään. Harmittelet sitten vaan, että miksi ei aikaisemmin. Sinun ei tarvitse muuta kuin soittaa (meillä Eksote, toimii), sieltä tulevat alan ammattilaiset katsastamaan tilanteen. Varmasti hoidettavasikin alkaa pikkuhiljaa myöntyä, kun näkee, että oma olokin paranee avun myötä. Toimi!

Vierailija
26/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pelottavalta. Onko hän väkivaltainen? Pidä nyt ensisijaisesti huolta itsestäsi ja jaksamisestasi. Tee omaisesta vaikka huoli-ilmoitus ja anna ammattilaisten hoitaa hänen tilanteensa.

Vierailija
27/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvänen aika, hänhän tarvitsee pyörätuolin vakituiseen käyttöön! Täytyyhän ihmisen päästä liikkeelle muutenkin kuin lääkäriin. Käy apuvälinekeskuksesta hakemassa hänelle pyörätuoli.

No niin tarvitsisi, mutta en voi häntä pakottaa! Tilanne on jo muutaman vuoden ollut aivan kamala, olen rukoillut että hän menisi lääkäriin, hankkisi apua, mutta ei. Oma mielenterveys on niin lujilla, että tämän lääkärireissun peruuntumista en enää kestä.

Ap

Palvelukartoitus on ihan välttämätön, ja tuskaton aloitus koko hoitoprosessille. Siitä lähtevät pyörät pyörimään. Harmittelet sitten vaan, että miksi ei aikaisemmin. Sinun ei tarvitse muuta kuin soittaa (meillä Eksote, toimii), sieltä tulevat alan ammattilaiset katsastamaan tilanteen. Varmasti hoidettavasikin alkaa pikkuhiljaa myöntyä, kun näkee, että oma olokin paranee avun myötä. Toimi!

En nyt mene tässä terveysasioihin enempää, mutta hänen tilansa hyvin todennäköisesti helpottuisi ihan leikkauksella, jos hän siihen suostuisi. Sitä ennen pitäisi kuitenkin mennä lääkäriin, kuvauksiin... Se on se ongelma, kun hän ei ole suostunut menemään asian takia edes lääkärille.

Nyt on kuitenkin pientä toivoa, että tilanne edistyisi. Soitan lääkärikeskukseen ja kysyn pyörätuolia. Kiitos vinkeistä kaikille.

Vierailija
28/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ihmiset olette näin uskomattoman tyhmiä? Onko tämä paskapalsta ainoa jota seuraatte?

Vierailija
29/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pelottavalta. Onko hän väkivaltainen? Pidä nyt ensisijaisesti huolta itsestäsi ja jaksamisestasi. Tee omaisesta vaikka huoli-ilmoitus ja anna ammattilaisten hoitaa hänen tilanteensa.

Ilmaisin asiani huonosti, ei hän väkivaltainen ole. Hyvin erikoinen ihminen kyllä, joka näkee asiat omalla tavallaan ja johon mitkään puheet eivät tehoa. Kiitos huolenpidon kehotuksista, ihmeestä ne auttavat.

Vierailija
30/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisin asiani huonosti, ei hän väkivaltainen ole. Hyvin erikoinen ihminen kyllä, joka näkee asiat omalla tavallaan ja johon mitkään puheet eivät tehoa. Kiitos huolenpidon kehotuksista, ihmeestä ne auttavat.

...siis ihmeesti ne auttavat.

Vierailija
31/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro kunta niin etsin sulle numerot, ellet itse jaksa.

Aloittaja asuu Porvoossa.

Vierailija
32/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen ostaa itsekin ,jos on rahaa. Netissä monia kauppoja, joista voi ostaa oman pyörätuolin.

Vierailija
33/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita olla julma, mutta voisi sinun kannaltasi olla jopa parempi, että välinne menisivät. Ei juuri eläkkeelle jäänyt mikään seniili vanhus ole, joten miksi sinun häntä pitää väen vängällä holhota?

Vierailija
34/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä rollaattori käytössä? Jos on, niin se mukaan. Sen saa kasaan ja taksin takaluukkuun matkan ajaksi. Jos ei ole, niin eikö kannattaisi hankkia, sillä olisihan hänen kotonakin turvallisempi liikkua rollaattori tukenaan. Niitäkin saa lainaan apuvälinekeskuksesta, mutta ne eivät ole huiman kalliita, joten ostaminenkin omaksi on varteenotettava vaihtoehto. Netistä löytyy useita apuvälineliikkeitä. 

Vierailija
35/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasta eläkkeelle jääneen ikäinen niin terveysasiat nyt ensin kuntoon ennen mitään palveluntarvearviointia. Jos tuon ikäinen on pyörätuolikunnossa, mutta ei ole mennyt lääkäriin, niin todellakin nyt on tärkeää, että hän käyttää sen yksityiselle varatun ajan. Soita pyörätuolitaksi hänelle (kelataksi) hyvissä ajoin. Kysyvät keskuksesta, että onko oma pyörätuoli. Osassa takseista on pyörätuoli valmiina ja kun tilaat kyydin ajoissa niin varaavat sellaisen. Hankalaa tulee nimittäin olemaan sekin jos käytätte pyörätuolia vain siirtymiin. Siirtymän jälkeen "vanhuksen" pitäisi pystyä nousemaan taksin kyytiin ja pyörätuolin pitäisi mahtua autoon. Tuossa kunnossa oleva saattaa myös väsähtää reissusta niin, että paluumatka olisi vielä vaikeampi. Tuoliin vaan ja sillä auton kyytiin. Tosin, kuulostaa siltä, että hänelle paras olisi nyt olla jonkin aikaa ainakin osastolla.

Vierailija
36/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassan Zubier voisi tietää.

Että pistää vihaksi tällaiset viisastelijat👿

Vaikka aihe on vakava, tuo heitto oli hauska.

Vierailija
37/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita olla julma, mutta voisi sinun kannaltasi olla jopa parempi, että välinne menisivät. Ei juuri eläkkeelle jäänyt mikään seniili vanhus ole, joten miksi sinun häntä pitää väen vängällä holhota?

Ei toki väen vängällä. Olemme läheisiä sukulaisia, ja meidän lisäksemme ei muita juuri ole. En haluaisi rikkoa välejä, etenkin kun olen häneen kaikesta huolimatta kiintynyt. Lisäksi meillä on yhteisiä omaisuuteen liittyviä asioita, ja välirikko hankaloittaisi niitä.

Vierailija
38/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on niihin apuvälineisiinkin kriteerit olemassa. Ei niitä niin vaan jaeta koko settiä (sängyn korottajat, nousutuki, rollaattori, wc-istuimen korottaja, suihkutuoli jne.) jos ei ole yhtään tiedossa mikä ihmisellä on, jos ei ole edes lääkärissä käynyt. Eikä se mikään ratkaisu olekaan. Syyt ensin selville ja sitten kodin kartoitus, mielellään fysioterapeutin kanssa.

Toki kyllä sen pyörätuolin väliaikaisesti tuossa tapauksessa saa ihan nopealla aikataululla.

Vierailija
39/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vasta eläkkeelle jääneen ikäinen niin terveysasiat nyt ensin kuntoon ennen mitään palveluntarvearviointia. Jos tuon ikäinen on pyörätuolikunnossa, mutta ei ole mennyt lääkäriin, niin todellakin nyt on tärkeää, että hän käyttää sen yksityiselle varatun ajan. Soita pyörätuolitaksi hänelle (kelataksi) hyvissä ajoin. Kysyvät keskuksesta, että onko oma pyörätuoli. Osassa takseista on pyörätuoli valmiina ja kun tilaat kyydin ajoissa niin varaavat sellaisen. Hankalaa tulee nimittäin olemaan sekin jos käytätte pyörätuolia vain siirtymiin. Siirtymän jälkeen "vanhuksen" pitäisi pystyä nousemaan taksin kyytiin ja pyörätuolin pitäisi mahtua autoon. Tuossa kunnossa oleva saattaa myös väsähtää reissusta niin, että paluumatka olisi vielä vaikeampi. Tuoliin vaan ja sillä auton kyytiin. Tosin, kuulostaa siltä, että hänelle paras olisi nyt olla jonkin aikaa ainakin osastolla.

Kiitos myös sinulle neuvoista. Hän kyllä pystyy käyttämään normaalia taksia ja hoitamaan asiointireissuja siten. Tässä tapauksessa vain on liian monta askelta kadulta sinne lääkäriin ja takaisin. Ei voi ottaa sitä riskiä ettei onnistuisi. Lyhyt siirtymä onnistuu.

Vierailija
40/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don't worry, we're here for you! Do you need a quick loan for business or pay bills at 2% interest? We offer corporate loan, personal loan, mortgage, car loan, student loan, debt consolidation loan, etc. regardless of credit information. We provide financial services to our numerous clients around the world. The maximum term of our loan is 1–30 years, our loan varies from 5,000 euros (five thousand dollars) to 50,000,000.00 euros. (Fifty million euros). We also borrow dollars, euros and pounds in the United States! For more information, please contact us by email: (tinvestor53@gmail.com) WhatsApp “: +16892107004