Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niska jumissa

Vierailija
12.09.2021 |

Mikä voi aiheuttaa? Koskaan ennen ei ole ollut niskakipua tai mitään jumitusta niskassa. Teen kevyttä työtä. Ainoa mihin yhdistän kivun on se, että alkoi toisen koronarokotuksen jälkeen. Voiko johtua siitä, vai olenko vain hysteerinen. Nyt jatkunut kaksi viikkoa. Särkylääke auttaa vähän.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mikä voi aiheuttaa. Ehkä yleisin syy on stressi. Jännität leukojasi yöllä?

Vierailija
2/10 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä mulla vasemmalla puolella niskalihas erittäin pahasti jumittaa, joku sopiva liike vihloo repivästi kuin puukolla iskettäisi ja sitten jos ei osaa heti muuttaa asentoa joksikin sellaiseksi, jossa kipu häviäisi, se stana jää päälle kunnes on löytänyt kivuttoman asennon. Ei edes pää käänny kunnolla vasemmalle :/

En ole ottanut koronarokotetta, joten ei johdu siitä, mutta ei mulla ole mitään muita oireitakaan.

En oikein tiedä mistä tämä jumi nyt tuli, ei ole näin pahoin ollut niskat jumissa varmaan milloinkaan. Alaselkä pikemminkin on tupannut kipuilemaan aiemmin, joskus yläselkäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaa jos on jumissa.

Vierailija
4/10 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä mulla vasemmalla puolella niskalihas erittäin pahasti jumittaa, joku sopiva liike vihloo repivästi kuin puukolla iskettäisi ja sitten jos ei osaa heti muuttaa asentoa joksikin sellaiseksi, jossa kipu häviäisi, se stana jää päälle kunnes on löytänyt kivuttoman asennon. Ei edes pää käänny kunnolla vasemmalle :/

En ole ottanut koronarokotetta, joten ei johdu siitä, mutta ei mulla ole mitään muita oireitakaan.

En oikein tiedä mistä tämä jumi nyt tuli, ei ole näin pahoin ollut niskat jumissa varmaan milloinkaan. Alaselkä pikemminkin on tupannut kipuilemaan aiemmin, joskus yläselkäkin.

Tuo meni ohi, mutta nyt on oikeanpuoleinen niskalihas jumissa prkle :/

Vierailija
5/10 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo meni ohi, mutta nyt on oikeanpuoleinen niskalihas jumissa prkle :/

Olet varmaan muistanut ergonomiaan kiinnittää huomiota,ja liikkumisiin päivittäin? jumppaatkin ilmeisesti .Ylipainoakaan ei ole kait.

Eli ehkä sitte lekurille jos mikään normaali keino ei auta.

Vierailija
6/10 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
7/10 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy venytys-ohjeet, helpottaa yleensä heti.

Vierailija
8/10 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy venytys-ohjeet, helpottaa yleensä heti.

Ei auta venyttelyt, repivää, viiltävää kipua takaraivon alueella joissain tietyissä asennoissa.

Vierailija
9/10 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikun piähännii vielä koskemaan, piti ottoo ihan Burana!

Vierailija
10/10 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tule työssä, eikä harrastuksissa liikettä hartiolle ja käsille, niin niska menee jumiin. Korona kun sulki harrastuspaikat, on ihmiset yhä useammin jumissa. Tietokone ja älykännykän käyttö on lisännyt jumeja myös

Minulla alkaa niskajumi hellittää nyt kun olen jumpannut joka kolmas päivä ja venytellyt joka päivä kesäkuusta asti. Ja tehnyt taukijumppaa työssä monta kertaa päivän aikana.