Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä pyörätuoli tilapäiseen käyttöön?

Vierailija
12.09.2021 |

Lähiomainen pitäisi saada lääkärille, pitkän yrittämisen jälkeen. Hänen liikuntakykynsä on niin huono ettei hän selviä taksista lääkärille asti (yksityiselle menossa). Mistä saisi pyörätuolin tuota siirtymää ja takaisin taksiin menoa varten? Saisiko lääkärikeskuksesta jos selittäisi tilanteen, onko siellä sellaisia?

Olen täysin loppu tämän tilanteen kanssa. Tämä ihminen ei suostu tekemään asialle käytännössä mitään, ja pelkään kuollakseni että kaikki jää taas sikseen.

Kaupunki tietysti lainaa apuvälineitä mutta pyörätuolia tuskin noin vain saa, eikä tämä ihminen suostu tekemään asialle itse mitään, en voi (?) hoitaa sitä yksin hänen puolestaan.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkäriasemilla hyvinkin saattaa olla pyörätuoleja juuri tuollaisia tarpeita varten. Soita ja kysy. 

Vierailija
2/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sieltä lääkärikeskuksesta, minne hän on menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko siellä sairaalassa pyörätuolia, jota voi lainata?

Vierailija
4/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko invataksi mahdollinen

Vierailija
5/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä apuvälineitä saa ainakin HUSin alueella helposti lainaan. Jos ei ole liikuntakykyinen niin tottakai tarvitsee pyörätuolin.

Vierailija
6/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän selviää paikan päälle tavallisella taksilla, matka kadunreunasta lääkärille on se ongelma.

Sairaaloissa toki onkin pyörätuoleja, tässä on yksityinen lääkäriasema kohteena. Ehkä sitten uskallan soittaa sinne ja kysyä.

Ap

Vierailija
7/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassan Zubier voisi tietää.

Vierailija
8/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän selviää paikan päälle tavallisella taksilla, matka kadunreunasta lääkärille on se ongelma.

Sairaaloissa toki onkin pyörätuoleja, tässä on yksityinen lääkäriasema kohteena. Ehkä sitten uskallan soittaa sinne ja kysyä.

Ap

Uskalla ny. Onhan niitä pyörätuoleja kaupoissakin lainattavaksi, miksei lääkärissä olisi?

Vierailija
9/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä apuvälineitä saa ainakin HUSin alueella helposti lainaan. Jos ei ole liikuntakykyinen niin tottakai tarvitsee pyörätuolin.

Kyllä hänkin sellaisen varmaan saisi, mutten usko että voin hoitaa sen hankintaa kokonaan hänen puolestaan. Hän ei itse sitä tee.

Vierailija
10/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvänen aika, hänhän tarvitsee pyörätuolin vakituiseen käyttöön! Täytyyhän ihmisen päästä liikkeelle muutenkin kuin lääkäriin. Käy apuvälinekeskuksesta hakemassa hänelle pyörätuoli.

Vierailija
11/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuvälineitä saa apuvälinelainaamosta. Soitat ja haet. Mä hain tällä tavoin kepit kun monennen kerran mursin varpaitani, jotka itse teippasin.

Sieltä saa ikäihmiselle myös rollaattorin tai pyöräpotkurin, suihkutuolin, pottatuolin, korokkeet sängynjalkoihin ja ties mitä.

Tämmöiseen runsaampaan arsenaaliin tarvitaan diagnoosi, mutta (kokoontaittuvan) pyörätuolin saa tilapäiskäyttöön ihan pyytämällä.

Kuntasi perusterveydenhoidon sivuilta löydät apuvälinelainaamon/apuvälinekeskuksen yhteystiedot, soita sinne.

Vierailija
12/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hänkin sellaisen varmaan saisi, mutten usko että voin hoitaa sen hankintaa kokonaan hänen puolestaan. Hän ei itse sitä tee.

Mikset voi? Hankala liikuntakyvyttömän on itse lähteä hakureissulle.

Vierailija
13/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ilman muuta soitat, kyllä sieltä pyörätuolin saa, ja apua myös tuoliin siirtämiseen. Pyörätuolit kuuluvat vakiovarusteisiin vähän monessa paikassa, isoissa tavarataloissa ja pienimmissäkin kaupoissa usein. Miten sitten ei lääkäriasemalla olisi.

Tsemppiä sinne elämään, meillä alkoi avun pyytäminen kun äitini ei enää pärjännyt normaalisti. Aluksi tuntui olevan vaikeaa, mutta nyt kaikki apu otetaan vastaan. Mikä helpotus, yksin ei tarvitse jäädä tuskailemaan kenenkään.

Vierailija
14/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi vanhuksen tilanne on sellainen, että sun on paras ottaa yhteyttä kunnan vanhuspalveluihin. Hän tarvitsee ja hänellä on oikeus palvelukartoitukseen.

Vierailija
15/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvänen aika, hänhän tarvitsee pyörätuolin vakituiseen käyttöön! Täytyyhän ihmisen päästä liikkeelle muutenkin kuin lääkäriin. Käy apuvälinekeskuksesta hakemassa hänelle pyörätuoli.

No niin tarvitsisi, mutta en voi häntä pakottaa! Tilanne on jo muutaman vuoden ollut aivan kamala, olen rukoillut että hän menisi lääkäriin, hankkisi apua, mutta ei. Oma mielenterveys on niin lujilla, että tämän lääkärireissun peruuntumista en enää kestä.

Ap

Vierailija
16/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassan Zubier voisi tietää.

Että pistää vihaksi tällaiset viisastelijat👿

Vierailija
17/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuvälinelainaamosta saa pyörätuoleja. Siis terveyskeskuksissa on näitä lainaamoja. 

Vierailija
18/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi? Hankala liikuntakyvyttömän on itse lähteä hakureissulle.

Tee huoli-ilmoitus kunnan sosiaalitoimen vanhuspalveluihin.

Näistä on ihan lait olemassa, että kunta huolehtii riittävät palvelut ja välineet kotiin, mutta eihän ne tiedä tilannetta ennenkuin joku asiasta ilmoittaa.

Hyvä luoja että on tietämättömyys suurta.

Vierailija
19/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnan terveyslaitoksen apuvälinevarastosta saa lainaan.

Vierailija
20/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kunta niin etsin sulle numerot, ellet itse jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän