Nyt naiset apuja! Miten voin piristää vaimoani?
Ollaan jo tämmönen vanhempi pari, vaimo 47 ja minä pari vuotta vanhempi ja yhdessä ollaan oltu lähes 30v. Lapset vielä kotona, mutta teini-ikäisiä jo kaikki. Vaimo on työssä jossa ei oikein viihdy, ei ole hänen alaansa ja huono palkka, mutta hän on siihen vaan ajautunut eikä täällä päin oikein ole vara töitä valita. Mulla on mielenkiintoinen ja ok-palkkainen työ, toimeen tullaan jotenkuten.
Vaimo harrastaa liikuntaa ja muutakin ja on ystäviäkin. En oikein tiedä mikä on vikana, kun vaimo on usein allapäin ja itkeskeleekin. Hän oli käynyt lääkärissäkin ja oli tehty jotain hormonitestejä ja tulos oli että kaikki on ok, ei ole vielä mitään vaihdevuosijuttuja. Eikä muutakaan löytynyt, masennuksesta oli vihjattu. Mutta minä eikä vaimokaan tiedä mistä se johtuisi.
Olen yrittänyt tehdä tavallista enempi kotitöitä ja muutaman kerran olen vienyt vaimon syömään, kukkiakin toin yksi päivä. Kyllä vaimo noista näytti ilahtuvan, mutta jo seuraavana päivänä oli allapäin taas. Tuijottelee ikkunasta ulos, vastailee lyhyesti kysymyksiin, on hajamielinen. Kysynyt olen monta kertaa mikä on, mutta vaimo sanoo ettei oikein itsekään tiedä. Mitä voisi olla ja miten voisin vaimoani piristää ja auttaa? Rakastan häntä ja toivoisin, että hän on onnellinen, mutta en tiedä mitä voisin tehdä.
Kommentit (44)
Mä veikkaan, että vaimollasi on tyypillinen keski-iän kriisi. Vaikka kaikki olisi hyvin, niin siitä huolimatta saattaa tulla olo "onko tää nyt tässä". Tyytymättömyys työhön, lasten kasvaminen ja sitä kautta ei tunne oloaan enää niin tarpeelliseksi, pitkä liitto vaikka olisi kuinka hyvä jne. Itselläni oli vahva neljänkympin kriisi vaikka kaikki oli hienosti. Olin apaattinen, en jaksanut enää innostua mistään, olin itkuherkkä jne. Onneksi minullakin oli/on ymmärtäväinen mies. Juttelimme paljon. Aloitin uuden harrastuksen jossain vaiheessa ja aloimme viettää miehen kanssa enemmän keskinäistä aikaa, kun lapsetkin pärjäsivät jo hienosti keskenään. Nyt elämä hymyilee taas :) Jaksa edelleen ap tukea vaimoasi. Kyllä hän tuosta tokenee :)
Kilpirauhaslääkettä voi kokeilla vaaratta puolisen vuotta ja katsoa auttaako se ja onko se vajaatoimintaa. Moni sitä sairastava mielletään vaan masentuneeksi ja sitä hoidetaan, vaikka kyse olisi vajaatoiminnasta.