Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt naiset apuja! Miten voin piristää vaimoani?

Vierailija
22.10.2014 |

Ollaan jo tämmönen vanhempi pari, vaimo 47 ja minä pari vuotta vanhempi ja yhdessä ollaan oltu lähes 30v. Lapset vielä kotona, mutta teini-ikäisiä jo kaikki. Vaimo on työssä jossa ei oikein viihdy, ei ole hänen alaansa ja huono palkka, mutta hän on siihen vaan ajautunut eikä täällä päin oikein ole vara töitä valita. Mulla on mielenkiintoinen ja ok-palkkainen työ, toimeen tullaan jotenkuten.

Vaimo harrastaa liikuntaa ja muutakin ja on ystäviäkin. En oikein tiedä mikä on vikana, kun vaimo on usein allapäin ja itkeskeleekin. Hän oli käynyt lääkärissäkin ja oli tehty jotain hormonitestejä ja tulos oli että kaikki on ok, ei ole vielä mitään vaihdevuosijuttuja. Eikä muutakaan löytynyt, masennuksesta oli vihjattu. Mutta minä eikä vaimokaan tiedä mistä se johtuisi.

Olen yrittänyt tehdä tavallista enempi kotitöitä ja muutaman kerran olen vienyt vaimon syömään, kukkiakin toin yksi päivä. Kyllä vaimo noista näytti ilahtuvan, mutta jo seuraavana päivänä oli allapäin taas. Tuijottelee ikkunasta ulos, vastailee lyhyesti kysymyksiin, on hajamielinen. Kysynyt olen monta kertaa mikä on, mutta vaimo sanoo ettei oikein itsekään tiedä. Mitä voisi olla ja miten voisin vaimoani piristää ja auttaa? Rakastan häntä ja toivoisin, että hän on onnellinen, mutta en tiedä mitä voisin tehdä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tuota on ollut? Onko pettäminen poissuljettu vaihtoehto?

Vierailija
22/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinät ovat ainakin hyväksi ja tumma suklaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, älä härmistele nurkissa ja säiky vaimoasi. Masentunut ihminen kokee syyllisyyttä masennuksestaan. Tuntee olevansa heikko, saamaton ja huono. Osoita, että hän on rakas ja tärkeä, eikä yhtään sen huonompi vaikka onkin sairastunut. Ja että sairautta voidaan hoitaa.

Vierailija
24/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta? Onko tutkittu?

Vierailija
25/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Meillä oli samanlainen tilanne, minä siis olin se masentunut vaimo. Aluksi en itsekään tiennyt mikä mulla on, mutta just tommosia samankaltaisia oireita oli. Mua auttoi kolme asiaa: ensinnäkin oli just se, että ymmärsin, että mulla oli kriisi lasten aikuistumisesta, en tiennyt oikein paikkani perheessämme. Olin ollut ensisijaisesti äiti, nyt en tiennyt mikä olin, ei ollut kummoista uraa kunhan kävin töissä, en nähnyt itseäni myöskään haluttavana ja rakastettavana vaimona. Tunsin olevani miehelleni kuin pala tapettia. Piti löytää itsensä kuin uudelleen naisena. Lähdin opiskelemaan ihan uuden ammatin ja se jo oli todella virkistävää. Huomasin, että opin ja pystyn ja osaan! Sain uusia ystäviä ja itsevarmuutta ja valmistuttuani ihanan työn ja työkaverit.

Toinen oli että aloin pitää itsestäni huolta. Otin omaa aikaa, lähdin uimaan, kuntosalille, joogaan. Kävin kampaajalla ja kauneushoitolassa ja hieronnassa. Ja ymmärsin, että en olekaan ikäloppu, vanha äiti, vaan vielä nuori ja hyväkuntoinen nainen, jolla on pitkästi elämää edessä ja nythän mulla on vapauttakin, kun lapset ovat kohta omillaan.

Kolmas oli että janosin mieheni ihailua. Kuulostaa pöhköltä, mutta siitä päivästä kun mieheni alkoi kehumaan minua ja nimenomaan ulkonäköäni, oloni alkoi kohentua välittömästi. En mikään kaunotar ole, mutta en hirviökään, mutta miten hiveli sielua kun mies kehaisi hiuksiani, peppuani, huuliani tai mitä vaan.

Olisko näistä apua? Ainakin tuota kehumista voisit kokeilla, ellet sitten jo tee niin. Tsemppiä teille molemmille, varmasti selviätte!

Vierailija
26/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoimintaan kannattaa tutustua ja etsiä kunnollinen lääkäri (ei ihan helppo homma). Masennus voi joskus tosiaan olla lievää jolloin sitä ei itsekään ajattele olevansa masentunut.

Vierailija
27/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppariongelma tuli mullekki mieleen. Kannattaa varmaan käydä mittauttamassa arvot. Onko mitään fyysisiä oireita?

Vierailija
28/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaimoineen taitaa olla lesboja?

Vierailija
29/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että vaimolla olisi toista miestä, hän ei vaan ole sellainen nainen. Eikä olisi oikein tilaisuuttakaan moiseen, työ on kiireistä ja ei taida koko työpaikalla olla yhtään miestä. Harrastuksetkin sellaisia ettei niissä miehet pyöri ja lenkkeilyä ja kaupassakäyntiä lukuunottamatta aina kotona. Tai no on muutama ystävä, joiden kanssa kyläilee. Ja ainakin vaimo sanoo mua edelleen rakastavansa ja haluavansa olla mun kanssani edelleen ja on hyvin perhekeskeinen. Seksi on hyvää ja sitä on melko paljonkin, tosin vaimo ei tee enää niin paljon aloitteita kuin ennen, mutta ei kyllä kieltäydykään. Ei ole fyysisiä vaivoja mitään, ihan terve vaimo on.

Niin, varmaan mun täytyy ehdottaa tuota psykologihommaa, en tiedä miten vaimo siihen suhtautuu. Luulen, että verikokeessa katsottiin muitakin arvoja, pitää tarkistaa oliko siinä nuo kilpirauhastestit.

Voisi tietysti olla tuota ikäkriisiä. Ja ehkä minä en ole osannut huomioida vaimoa niinkuin pitäisi. Olisko tämä jotain huonoa itsetuntoa tai jotain? Myönnän, en ole osannut kehua vaimoa, täytyy aloittaa. Mitenkähän sen tässä tilanteessa voisi aloittaa? Vaimo on ihan hyvännäköinen, mutta onhan se niin, että kun silmä tottuu toiseen, niin ei tule niitä kohteliaisuuksia lausuttua. Olen tämmöinen tavallinen suomalainen jörö. ap.

Vierailija
30/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 00:04"]

mutta nyt ei enää kiinnosta kuvata ja lenkiltäkin tulee usein silmät punaisena.

nyt vain on jotenkin enempi omassa maailmassaan.

Olen pahoillani, mutta kyllähän tuo aika pahalta kuulostaa. En usko, että varsinaista pettämistä olisi tapahtunut, mutta jotkin tunteet ovat saaneet vaimosi mielenkiinnon muualle.

Asiasta pitää pystyä keskustelemaan, niin se vain on. Ole rohkea ja tee aloite! Tilanne kaihertaa teitä kumpaakin.

Kaikkea hyvää!

Nro 20

Vierailija
31/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin palstalla ihana mies. Arvostan Sinua.

Vierailija
32/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jees mikä mies! Oispa munkin mies noin huolehtivainen ja ajattelevainen..

No niin siis miten aloitat kehut. Mieti ensin, mikä on vaimossas parasta? Onko hiukset, silmät, huulet, yleensä kasvot? Rinnat, peppu, selkä, sääret.. mieti valmiiksi vähän mitä sanot. Vie hänet ulos vaikka nyt sitten sinne syömään ja varmaan vaimosi vähän laittautuu? Siinä sitten katsot vähän pidempään ja kehaiset vaikka että "on sulla upeat sääret" tai "näytät tosi hyvältä" tai menet ja suutelet kaulaan ja sanot että "ihana vaimoni" tai tai mitä nyt vaan positiivista. Näytät, että ihailet häntä, pidät kauniina, haluttavana, seksikkäänä. Siinä se.

Vierailija
33/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 00:14"]

Kilpirauhasen vajaatoiminta? Onko tutkittu?

[/quote]

Tämä! Puhkeaa juurikin tuossa iässä eniten.

Toinen voi olla menopaussi.

Vierailija
34/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! Ja öitä! ap

Vierailija
35/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sitä mitä sulla on jalkojen välissä, käykää usein ystäväpariskuntien kanssa vaikka syömässä ja istumassa iltaa, aloittakaa kesämökkiprojekti, saa vaimosikin uutta puuhaa ja ajateltavaa, osta vaimollesi vaikka joku luksuslaukku tai timanttikaulakoru, käykää ulkomailla... Sano että rakastat. Minulla ainakin auttaa se kun saan nähdä paljon muitakin ihmisiä ja juhlien ja matkojen ym. projektien suunnittelu, ruuanlaitto... Toivottavasti vaimosi piristyy!

Vierailija
36/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihana mies. Toivottavasti vaimosi piristyy <3

Vierailija
37/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lähitisitte ihan kahdestaan johonkin reissuun :)? Oman budjetin mukaan. Joko Suomessa johonkin kivaan hotelliin viikonlopuksi, siellä viet naisesi kylpylään, varaat jonkun rentouttavan hieronnan, syötte hyvän illallisen yms. Tai jos teillä on varaa niin esim. pidennetty viikonloppu jossain kivassa kaupungissa (Pariisi, Lontoo, Praha)? Usein se helpottaa, että pääsee hetkeksi pois arjenkeskeltä. 

Vierailija
38/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38. Jatkaa vielä! Vaikutat aivan upealta mieheltä <3 Ihana että jaksat piristää vaimoasi :) Kaikkea hyvää teille! 

Vierailija
39/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vastaus: Minulla itsellä lievä masennus oireili juuri tuollaisena alakuloisuutena ja itkeskelynä. Olet ihana, ihana mies Ap, kun välität vaimosi ja parisuhteesi hyvinvoinnista noin paljon. Terapeutti osaisi varmaan auttaa vaimoasi. Kaikkea hyvää teille!

Vierailija
40/44 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää jonnekkin ulkomaille vaikka viikoksi jos vain mahdollista. Minun miehelläni oli tuommoinen vaihe,että masenteli.
Stressi,syksy,ei niin kiva työ,pari miutakin asiaa ja homma oli valmis. Patoutunutta turhastumista.