Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijat! Mitkä työhakemuksien kliseet ärsyttävät eniten?

Vierailija
22.10.2014 |

?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#

Vierailija
62/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sekä nykyisen että edellisen määräaikaisen paikan saanut hyvin lyhyellä ja ytimekkäällä hakemuksella, missä pääpaino oli sillä, mitä osaan. Määräaikaiseen ei vakinaistettu, kun työtä ei enää ollut ja siellä oli lomautettuja sekä yt:t päällä muutenkin. Mutta molemmissa haastattelijana oli osastopäällikkö insinööri ja osan aikaa haastattelussa oli mukana lähin tuleva työkaverini, jonka mielipiteelle oli pistetty ilmeisesti aika paljon painoa. Haastateltaviin molemmissa se työkaveri oli tehnyt alkuseulonnan, eli ei siis päällikkö eikä ammattirekrytoija, vaan tyyppi, joka teki samoja töitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
64/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa 25:lla omituisia esimerkkejä muka hyvistä hakemuksista. Jotenkin teinikieltä.

Vierailija
65/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:02"]Usein tismalleen samanlaisia hakemuksia on kymmeniä tai jopa satoja. Ei siinä ole minun viihtymisestäni kyse, että hakijat voisivat enemmän yrittää erottua joukosta. Itse arvostan suuresti sitä, että hakija tuntee alan ja yrityksen sen verran hyvin, että osaa kertoa juuri tässä työssä ja yrityksessä oleellisista asioista. Ei siis yleisesti "tulen toimeen toisten kanssa ja olen luova" vaan "minusta on mahtavaa, kun ympärillä on yhtä innostuneita työkavereita, joiden kanssa voi yhdessä kehitellä ideoita eteenpäin". Tämä siis, jos on kyse alasta, jossa innovaatiot ja luovuus ovat tärkeitä. "Olen ahkera ja luotettava" ei kerro mitään, toisin kuin "paiskin mieluummin töitä pienessä kiireessä kuin pyörittelen peukaloitani, ja kun projekti on saatava valmiiksi, olen valmis jois töihin ja ylitöihin". "Asiakaspalveluhenkinen" voisi kertoa, että "minulle on tärkeää, että asiakas löytää sen mitä tarvitsi ja olen itse iloinen, jos hän lähtee liikkeestä hymyillen". Anteeksi kappalejako, käytän mobiilia. [/quote] Mulla ihan päin vastoin. En jaksa lukea, kun selviä sanoja kirjotetaan auki. Lyhyesti virsi kaunis. Mitä näpsäkämmin ja ytimekkäämmin, parilla lauseella onnistuu itseään kuvailemaa, istuu todennäköisemmin meillä haastattelussa.

[/quote]

Aivan totta. Turha jaadajaada pois ja tilalle kovat faktat koulutuksesta ja osaamisesta.

Jos työpaikkailmoituksessa haetaan ulospäinsuuntautunutta tiimipelaajaa, toistuvat nuo fraasit aivan varmasti työhakemuksissa.

Vierailija
66/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiakaspalvelun rautainen ammattilainen"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä