Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin epähygieenisyys keittiössä

Vierailija
22.10.2014 |

Anoppi on meillä vieraana pari viikkoa ja toiset mokomat jäljellä. Minut saa hulluksi anopin olematon hygieniaosaaminen keittiössä, vaikka muuten siisti onkin. Eilen tuli esille se, että hän käyttää kasvisleikkuulautaa lihan leikkaamiseen. Ilmeisesti tätä on jatkunut koko ajan eli tämä tarkoittaa sitä, että hän on käyttänyt kyseistä lautaa myös raa'an kanan leikkaamiseen. Toinen asia, mikä minua häiritsee, on se, että hän uudelleenpakastaa raakaa lihaa monta kertaa. En taatusti annan hänen kokata vauvalle nyt mitään saati sitten tulevaisuudessa. Sitten on niin loukkaantunut, kun kiltisti asiasta sanon. Mistään ei voi hälle sanoa ilman, että hän loukkaantuu.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
22/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on likinäköinen joka kurottelee kokatessaan pannujen ja kattiloiden päällä nähdäkseen miltä ruoka näyttää ja sitten niitä hiuksia on joka kerta ruoassa, kuvottavaa!!!! Mä syön joka kerta todella hitaasti ja tarkasti ettei satu hiuksia suuhun ja samalla yritän olla muistelematta niitä kertoja kun olen niitä hiuksia suustani kaivellut sekä yritän olla yökkäämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 10:12"]

Mun anoppi on likinäköinen joka kurottelee kokatessaan pannujen ja kattiloiden päällä nähdäkseen miltä ruoka näyttää ja sitten niitä hiuksia on joka kerta ruoassa, kuvottavaa!!!! Mä syön joka kerta todella hitaasti ja tarkasti ettei satu hiuksia suuhun ja samalla yritän olla muistelematta niitä kertoja kun olen niitä hiuksia suustani kaivellut sekä yritän olla yökkäämättä.

[/quote]Äitini ruoassa on aina hiuksia. Mun on hirveen vaikee syödä hiussattuman jälkeen sitä ruokaa. Saa kanssa pidätellä yökkäyksiä, eikä ollenkaan auta että äitini ei ikinä pese käsiään aloittaessaan ruoanlaittoa tai vessassa käydessään. 

Vierailija
24/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppi pitää tiskirättiä siten, ettei se kuivu hanan päällä vaan on altaiden välissä siten, että rätti on jatkuvasti märkä -> alkaa haisemaan hyvin nopeasti ihan hirveälle. Sitten tällä rätillä pyyhkii tasoja jatkuvasti, ja minä herkkänenäisenä haistan heti, kuinka ruokapöytään istuutuessa se mädäntyneen tiskirätin haju leijailee pöydästä. Anoppi on olevineen niin hygieeninen ja siisti "siivous- ja kotitalousihminen", mutta oikeasti ei ole hänellä mitään käsitystä siitä, kuinka tiskirätti (varsinkin tuolla käsittelyllä) on kodin likaisin esine. Hän vaihtaakin rättiä uuteen ehkä kerta vuoteen... Joskus tekisi mieli ottaa rätti ja lähettää se laboratorioon pöpöanalyysiin ja läväistä tulokset naaman eteen. Kommenttiahan ei voi hänelle antaa, koska ottaa heti kaikki vinoiluna ja menee pojalleen itkemään miniän ilkeyttä.

Vierailija
25/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopista en tiedä mutta aivastelu ja yskiminen on ärsyttävää keittiössä. En ihmettele ettei ihmiset onnistu suolakurkuissa tai hapankaaleissa tai muissa säilykkeissä kun pärskitään joka joka paikkaan edes yrittämättä opetella hallitsemaan ruumistaan.

Ihmetellään vaan kun ollaan koko ajan kipeenä ja jatketaan pärskyttelyä.

Vierailija
26/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä mitään... Mulla anoppi tiskaa ilman ainetta ja KÄDELLÄÄN! grillatessa otetaan pihalta lähin puukko (ties mitä kissankusta ja linnunkakkaa ja ties kuinka ruosteinen) puukko ja sillä paloittelee makkarat lapsille joskus jopa KIVEN päällä. En oikeasti jaksa, en oo itsekkään hysteerikkö mutta on kuitenkin liikaa minullekkin!

Vierailija
27/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kotioloissa mitää haittaa jos käyttää samaa leikkuulautaa kasviksiin ja lihaan.

Vierailija
28/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kertonut anopille, että teillä on eri leikkuulaudat lihalle ja kasviksille? ( en kyllä tajua miksi näin on?).

Vierailija
29/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:22"]Ei oo kotioloissa mitää haittaa jos käyttää samaa leikkuulautaa kasviksiin ja lihaan.
[/quote] Tämä voi olla totta, mutta minä olenkin kasvissyöjä, joten minä haluaisin raa'an lihan kauaksi leikkuulaudastani. Meillä on toinen leikkuulauta lihalle, mutta ei tajua. Ap

Vierailija
30/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:14"]Ei tuo vielä mitään... Mulla anoppi tiskaa ilman ainetta ja KÄDELLÄÄN! grillatessa otetaan pihalta lähin puukko (ties mitä kissankusta ja linnunkakkaa ja ties kuinka ruosteinen) puukko ja sillä paloittelee makkarat lapsille joskus jopa KIVEN päällä. En oikeasti jaksa, en oo itsekkään hysteerikkö mutta on kuitenkin liikaa minullekkin!
[/quote] Jaksamista sulle! Ihanaa, että on myös muita, jotka joutuu sietämään epähygieenisiä anoppeja. Ap

Vierailija
31/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:22"]Ei oo kotioloissa mitää haittaa jos käyttää samaa leikkuulautaa kasviksiin ja lihaan.
[/quote]Eikös se lauta pestä joka kerta ja käytetään niin, että vihannekset pilkotaan ensiks, huuhdellaan ja lopuksi lihat. Käytön jälkeen pestään miel.koneessa, et varmasti pöpöt kuolee. Niin mitäs vaaraa siin sitte on.

Vierailija
32/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä sitä loukkaantumista. Naama aina nyrpeenä, kun jotain sanoo. Varmasti ajattelee, että olen vienyt hänen poikansa ja muuttanut hänet huonompaan suuntaan ja kostaa nyt sen minulle. Ap

Vierailija
33/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä ylipäätään päästät anopin huseeraamaan keittiössäs, jos hän on vieraana?

Vierailija
34/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:22"]Ei oo kotioloissa mitää haittaa jos käyttää samaa leikkuulautaa kasviksiin ja lihaan. [/quote]Eikös se lauta pestä joka kerta ja käytetään niin, että vihannekset pilkotaan ensiks, huuhdellaan ja lopuksi lihat. Käytön jälkeen pestään miel.koneessa, et varmasti pöpöt kuolee. Niin mitäs vaaraa siin sitte on.

Juurikin näin! Ei mitään vaaraa. 

[/quote]

Vierailija
35/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pilkkoo raakaa kanaa ja tarvii siihen vielä oman leikkuulaudan.

Vierailija
36/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus: uusi leikkuulauta kasviksille.

Osa (ikä-) ihmisistä ei hahmota pakastamisen ideaa. Mummini pakastimesta nousi tuotteita, jotka oli sulatettu ja pakastettu niin monta kertaa, että en suostunut syömään niitä.

Vein aina tuliaisiksi tuoretta ruokaa.

Vierailija
37/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:55"]Kuka pilkkoo raakaa kanaa ja tarvii siihen vielä oman leikkuulaudan.
[/quote] No anoppipa hyvinkin. Tykkää ostaa niitä kokonaisia pakastekanoja, joita sitten sulattaa, pakastaa, sulattaa ja pakastaa. Varmasti tekeekin maistuvaa ruokaa, mutta hygieniataito ihan hukassa. Ap

Vierailija
38/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:32"]

Ootko kertonut anopille, että teillä on eri leikkuulaudat lihalle ja kasviksille? ( en kyllä tajua miksi näin on?).

[/quote]

Vanhan kansan ihminen vastaa vain että ollaan sitä niin hienoja

Vierailija
39/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:52"]Miks ihmeessä ylipäätään päästät anopin huseeraamaan keittiössäs, jos hän on vieraana?
[/quote] Koska hän on nirso ja syö vain tietynlaista ruokaa. Ei tuoreita kasviksia, kaikki on keitetty ja ylikypsennetty. Syö aina lihaa ja paljon perunaa. Öljyä ei ruoanlaitossa säästele. Minä annan hänen kokata itse nirsoutensa takia, vaikka lihaa miehelleni ja lapselleni kokkaankin. Ap

Vierailija
40/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään kyllä vain yhtä leikkuulautaa. Tosin se pesaistaan tiskiaineella välissä, jos ensin on leikattu lihaa ja sitten leikataan vielä jotain muuta. Silloin tällöin vaihdetaan sitten koko leikkuulauta.