Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin epähygieenisyys keittiössä

Vierailija
22.10.2014 |

Anoppi on meillä vieraana pari viikkoa ja toiset mokomat jäljellä. Minut saa hulluksi anopin olematon hygieniaosaaminen keittiössä, vaikka muuten siisti onkin. Eilen tuli esille se, että hän käyttää kasvisleikkuulautaa lihan leikkaamiseen. Ilmeisesti tätä on jatkunut koko ajan eli tämä tarkoittaa sitä, että hän on käyttänyt kyseistä lautaa myös raa'an kanan leikkaamiseen. Toinen asia, mikä minua häiritsee, on se, että hän uudelleenpakastaa raakaa lihaa monta kertaa. En taatusti annan hänen kokata vauvalle nyt mitään saati sitten tulevaisuudessa. Sitten on niin loukkaantunut, kun kiltisti asiasta sanon. Mistään ei voi hälle sanoa ilman, että hän loukkaantuu.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis monta kertaa anoppi on sairastunu?

Vierailija
42/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:55"]Kuka pilkkoo raakaa kanaa ja tarvii siihen vielä oman leikkuulaudan.
[/quote]
Entä jos tarvii kanasuikaleita?
Siis ei kai kukaan oikeasti osta niitä kanan leikkuujätteitä mitä jossain kanasuikaleina myydään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas anoppi tiskaa ihan käsittämättömän huonosti. Ärsyttää, kun puhtaat astiat on ihan öljyisiä tai joskus myös tiskiaineisia. Mutta ei toi leikkuulauta-asia nyt niin pahalta kuulosta mun mielestä, kunhan anoppisi ei leikkaa raa'an kanan jälkeen raakoina syötäviä vihanneksia pesemättä lautaa välissä.

Vierailija
44/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta pakko kertoa.

Männä vuosina olimme exän suvun yhteisessä kesäpaikassa lomanvietossa. Illalla kävimme saunassa ja totesin saunan vesiämpäreiden olevan -taas ihan mustia. Jostain syystä niitä ei koskaan pessyt kukaan muu kuin minä. Ajattelin pestä ne heti seuraana päivänä oikein kunnolla ja ajan kanssa. Olisivat sitten puhtaat ennen seuraavaa kylpemiskertaa.

No nukutin sitten pojan päikkäreille ja olin lähdössä saunalle kun sain slaagin.

Anoppi oli hakenut saunasta yhden paskaisen, limaisen ämpärin ja tehnyt siihen sämpylätaikinan. Ei kuulema ollut muuta tarpeeksi isoa astia niin isolle porukalle.

Vierailija
46/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yleensä raaka liha pidetään ja käsitellään erillään kaikesta muusta ruuasta ennen kypsennystä!
Täällä kans mun vanhemmat ja appivanhemmat on ihan hukassa hygienian kanssa. Esim siivotaan raaka kala ja käsien pesu on sellainen kevyt huuhtaisu.. sitten räplätään kaikki kaapinovet yms että jokapaikka on siinä kalassa.. äääh..

Vierailija
47/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini tiskasi mökillä astioita kylmällä vedellä ja muisteli siinä samalla nuoruuttaan, kun tiskivesi oli sama monta päivää.. Oi, kuinka se vesi haisikin ihan kamalalle muutaman päivän jälkeen.

Vierailija
48/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:18"]

raivostuttavia nuo tuollaiset epähygieenikot! Ja sitten kun jostain ystävällisesti huomauttaa, vedotaan siihen, ettei sota-aikanakaan sitä ja tätä ja tuota...

[/quote]

No hygienia-passin minä ainakin olen anopiltani vaatinut ennen keittiööni astumista ; )

Vierailija
49/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide on, ettei pikkujutuista (tai keskisuuristakaan) kannata sanoa, ellei anoppi käy tosi usein kylässä. Siitä tulee vain riitaa. Tosta uudelleenpakastamisesta sanoisin kyllä, se vaikuttaa oikeasti vaaralliselta tavalta.

T:toi vähän aikaa sitten kommentoinut, jonka astiat on öljyisiä ja tiskiaineisia anopin jäljiltä

Vierailija
50/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellaisenaan ruoan leikkaamiseen käytetyt leikkuulaudat haisevat kamalalle, erityisesti kastuessaan. Ei niitä saa mitenkään puhtaaksi, edes tiskiaineella.

Itse leikkaan kaikki ruokaan tarvittavat ainekset keskeltä kahtia taitetun leivinpaperin päällä. Ruoasta riippuen menee paperi tai kaksi.

Vierailija
51/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:11"]

Niin ja siis monta kertaa anoppi on sairastunu?

[/quote]

Vaikka anoppi ei sairastu, niin muut voi samasta sairastua. Pultsaritkin voi syödä roskikselta koska ovat tottuneet. Moni muu sairastuisi siitä.

Vierailija
52/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin eräästä liikkeestä (edullisen) pakkauksen valkoisia pahvisia leikkuualustoja, joita voi huuhtaista tai pyyhkäistä, kummankin puolen voi käyttää, ja sitten vaan kartonkijätteeseen tai takkaan.

Mökkiolosuhteissa tai anoppitilanteissa mainioita.

Vierailija
53/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:06"]

Anoppi on meillä vieraana pari viikkoa ja toiset mokomat jäljellä. 

[/quote]

Tuossa ongelmasi. Itse en ottaisi edes parasta ystäväni meille kuukaudeksi kylään.

Vierailija
54/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas teollisuusmaiden suurimpia ongelmia.

Vierailija
55/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:22"]Ei oo kotioloissa mitää haittaa jos käyttää samaa leikkuulautaa kasviksiin ja lihaan.
[/quote]

Meilläkin on tasan yksi lauta, en ala kaksia säilytteleen, kun muutenkin on vähän tilaa. Eikö ihmiset osaa pestä sitä lautaa käytön jälkeen?

Vierailija
56/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopin hygienianäyte: Teki täytekakkua ja vatkasi siihen kermavaahtoa. Mätti vaahtoa pursotinpussiin ja antoi kermavaahtoastian lopun lapseni serkulle 7 v, että voi syödä loput. Huomasi kuitenkin, että vähän jäi puuttumaan kakun kermasta ja koska astiassa oli vielä vähän jäljellä, otti ne loput sitten siihen pursottimeen ja jatkoi pursotusta. Toinen asia mistä tykkään ihan hirveesti on se, että tekee lapselle sekamehua lasiin ja maistaa lasista, ennen kuin antaa lapselle.   

Vierailija
57/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopin hygienianäyte: Teki täytekakkua ja vatkasi siihen kermavaahtoa. Mätti vaahtoa pursotinpussiin ja antoi kermavaahtoastian lopun lapseni serkulle 7 v, että voi syödä loput. Huomasi kuitenkin, että vähän jäi puuttumaan kakun kermasta ja koska astiassa oli vielä vähän jäljellä, otti ne loput sitten siihen pursottimeen ja jatkoi pursotusta. Toinen asia mistä tykkään ihan hirveesti on se, että tekee lapselle sekamehua lasiin ja maistaa lasista, ennen kuin antaa lapselle.   

Vierailija
58/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:40"]No tuohon leikkuulauta-asiaan on pakko kommentoida, että kyllähän moni taho suosittelee käyttämään eri leikkuulautaa raa'alle lihalle/kanalle. Mullakin on näille oma leikkuulautansa, vaikken mikään kasvissyöjä olekaan.

THL sanoo: Leikkuulaudalla on väliä: oli lauta sitten muovinen tai puinen, lihoilla ja vihanneksilla pitää käyttää omia leikkausalustojaan. Kaikki lihat pitää käsitellä omilla leikkausalustoillaan, ellei niitä pestä huolellisesti välillä. http://www.thl.fi/fi/aiheet/tietopaketit/kesaterveys/ela-ja-nauti-sopivasti/puhtaus-on-syodessa-puoli-ruokaa

Hyvä Terveys -lehti kertoo, miten estää ikävä EHEC-tartunta: Varaa eri ruoanlaittovälineet raa’alle lihalle ja muille elintarvikkeille. Osta eri värisiä leikkuulautoja ja varaa yksi lihalle, toinen kalalle ja kolmas vihanneksille. http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/kokkaaja_nain_torjut_ehec_tartunnan

Evira kehottaa: Varaa omat leikkuulaudat seuraaville ruoka-aineille: raaka liha, raaka kala, vihannekset, leipä. www.evira.fi/files/.../1386071592796_nikseja_ja_neuvoja_kevyt.pdf
[/quote]

Ihme sitten, että ollaan hengissä. T. Yhden laudan käyttäjät jo toisessa polvessa.

Vierailija
59/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:11"]Niin ja siis monta kertaa anoppi on sairastunu?
[/quote] En tiedä, en ole kysynyt. Kaipa hänellä vastustuskyky huipussaan. Ap

Vierailija
60/60 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostuttavia nuo tuollaiset epähygieenikot! Ja sitten kun jostain ystävällisesti huomauttaa, vedotaan siihen, ettei sota-aikanakaan sitä ja tätä ja tuota...