Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua syötin mun keliaakikkolapselle Pringlesejä. Nyt huomasin, että niissähän on vehnää...

Vierailija
11.09.2021 |

Tämän takia pitäisi lukea se ainesosaluettelo aina. Voihan hitto. Jotenkin oletin, että eihän noissa voi olla... Miksi oletin? Mulla on hirveän huono omatunto nyt tästä, kun toinen istuu vessassa ja valittaa että on huono olla ja mahaan sattuu. Anteeksi rakas :(

Lohduttakaa mua, etten ole ainoa, joka on mokannut..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä taas meni niin, että noudatettiin koko pojan lapsuus ihan supertarkasti gluteenitonta ruokavaliota, mietittiin lomakohteetkin ruokavalion ehdoilla jne. No. Eiköhän poika vetänyt ensimmäiset kännit 16-vuotiaana tavallisella kaljalla. Ja sitähän oli juotu. Oli kirjaimellisesti ihan paskana. Sanoi kyllä oppineensa jotain 😅

Ai jai jai. Jumalattomat vatsanväänteet krapulan päälle. On varmasti oppinut jotain. En voi edes kuvitella kuinka huono olo tuosta on tullut..

Vierailija
22/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta ei heru sääliä muuta kuin lapsellesi. Vastuuton äiti, joka ei tarkista huolella tuotteita. Teillä varmaan leipäkin voidellaan samalla veitsellä riippumatta siitä, onko leipä gluteenillista vai ei. 

Joo ja opin tästä. Myönnän, että mokasin ja mua harmittaa niin paljon.

Kyllä muuten noudatetaan hyvin tarkasti gluteenitonta ruokavaliota. Kaikki gluteenittomat tuotteet on kuivakaapissakin ylähyllyllä ja gluteenittomalle leivälle on oma voi. Ap

Jos noudatatte tarkasti, miksi et voinut vaivautua lukemaan?

En tiedä. Oletin... Olen huono äiti ja lapsellani on mun kanssa paha olla. Sitähän haluat mun sanovan. Tiedän sen itsekin nyt. Ap

Kaikille sattuu virheitä. Ravintoloissa vasta sattuukin, mutta ei sitä voi jättää elämättä ja jäädä aina kotiinkaan syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen supertarkka äitini keliakian kanssa ja silti onnistuin kerran mokaamaan. Ihan kamala olo, vaikka äiti ei ollut yhtään vihainen.

Vierailija
24/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli on, että nyt voitte tarkistaa gluteenittomien sipsien listan, joka on mukavan laaja: https://www.keliakialiitto.fi/kuluttajat/reseptit-ja-tuotteet/gluteenit…

Vierailija
25/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä taas meni niin, että noudatettiin koko pojan lapsuus ihan supertarkasti gluteenitonta ruokavaliota, mietittiin lomakohteetkin ruokavalion ehdoilla jne. No. Eiköhän poika vetänyt ensimmäiset kännit 16-vuotiaana tavallisella kaljalla. Ja sitähän oli juotu. Oli kirjaimellisesti ihan paskana. Sanoi kyllä oppineensa jotain 😅

Ai jai jai. Jumalattomat vatsanväänteet krapulan päälle. On varmasti oppinut jotain. En voi edes kuvitella kuinka huono olo tuosta on tullut..

Kieltämättä oli kipeä ja sivusta seuraaminenkin teki pahaa. Ei edelleenkään tiedetä, että tekikö se krapula pojalle niin huonon olon vai johtuiko se siitä vehnästä. Varmaan molemmat. Oli juonut niin paljon kaljaa, että ihan äitinä hirvitti.

Vierailija
26/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen, minulla on keliakia - vieläpä hyvin herkkä sellainen - ja olen kyllä joskus syönyt Pringlesejä? Ainakin ne originalit sisältävät vain vehnätärkkelystä, missä ei siis ole gluteenia - vehnätärkkelys on nimenomaan vehnää, josta on poistettu gluteeni.

Toki vehnätärkkelys voi olla epäpuhdasta, joten varmuuden vuoksi sitä ei tietenkään kannata syödä. Mutta ei tuo nyt niin paha moka ole, että sen takia kannattaisi itseään soimata. Ei sitten syö enää uudelleen niitä.

Vierailija
27/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo, vai onko näin sekopäisiä keliaakikkolasten äitejä todella olemassa? Jos on, niin lapset pois tällaisilta. Tuskin osaa hoitaa muitakaan asioita, jos näin järkyttävä asia vain "pääsee hupsis tapahtumaan", kun ei lukaissut...

Känniääliöt on tuommoisia.

Vierailija
28/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kokemusta keliakiasta, mutta mulla on laktoosi-intoleranssi ja ostin vahingossa laktoosillista vaniljapingviinijäätelöä. Arvatenkin huomasin asian liian myöhään... Mutta noita sattuu, älä syytä itseäsi. Vatsakivut helpottaa pian.

Ihan eri asia. Keliaakikon suoli on pysyvästi vahingoittunut ja syöpäriski kohonnut.

Vierailija
29/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kokemusta keliakiasta, mutta mulla on laktoosi-intoleranssi ja ostin vahingossa laktoosillista vaniljapingviinijäätelöä. Arvatenkin huomasin asian liian myöhään... Mutta noita sattuu, älä syytä itseäsi. Vatsakivut helpottaa pian.

Vatsakivut ehkä helpottaakin, mutta vaurioitunut suolinukka ei niin vaan äkkiä parane.

Vierailija
30/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnätärkkelys on gluteenitonta, joten sopii keliaakikolle. Valmistusprosessissa gluteeni poistuu. Sen sijaan vehnäallergiselle ne eivät sovi. Itselläni on keliakia ja syön Pringlesejä harva se viikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme