Satuttaako muita haluttomien miesten vaimoja "pihtarinaisten" haukkuminen?
Kun halutonta naista saa kyllä haukkua ja moni jopa siunaa miehen pettämisen, jos oma muija ei anna.
Mutta meillä, joiden suhteessa tilanne on toisin päin, tulisi loputtomasti ymmärtää miehen haluttomuutta; stressiä, hormoniongelmia, masennusta tms. joka sen aiheuttaa. Haluton nainenhan on selvästi ilkeä hiekkap*llu joka kerjää pettämistä, mutta haluton mies kaipaa ymmärrystä kun elämä on niin vaikeaa eikä siksi haluta. Pettävä nainen olisi tässä tilanteessa tuplapetturi.
Ei ole meillä naisilla helppoa.
Kommentit (50)
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi puhutaan vain naisten haluttomuudesta ja "pihtaamisesta", naiset kuulemma eivät ole "sillä tuulella" ja "päätä särkee" jne... Hei haloo, kaikki tutut joiden kanssa olen puhunut, ovat sanoneet, että yleisempää on, että nainen haluaisi seksiä useammin kuin mies. Näin siis jopa niissä suhteissa, joissa kummallakaan ei ole varsinaisia haluttomuusongelmia. Nainen vain olisi valmis seksiin useammin. Tähän päälle se, että miehillä stressi, väsymys ym. tuntuvat myös helpommin vaikuttavan seksihaluihin. Tiedän yhden ainoan pariskunnan, joista nimenomaan mies olisi halunnut seksiä ja nainen ei. Yleensä toisinpäin.
Yleinen mielipide tuntuu edelleen hyväksyvän vain kaksi seksuaalisuuden ongelmaa: miesten erektio-ongelmat ja naisten haluttomuuden. Todellisuudessa naisillakin on seksuaalisia toimintahäiriöitä esim. tunnottomuus, kivut, toistuvat tulehdukset ja miehillä sitten taas...no, jos mies haluaa seksiä parisuhteessa maks. muutaman kerran vuodessa, mitä se sitten on ellei haluttomuutta? Ei ole mitenkään harvinainen tilanne, vaikka vaimo olisi nätti ja seksikäs ja mies vakuuttelisi rakkauttaan.
Kannattaa muistaa, että nämä naisia lompakolla loisiviksi nalkuttaviksi pihtareiksi syyllistävät jutut ovat ainakin tällä palstalla tiettyjen harvojen tänne päivittäin kirjoittelevien lassukoiden aikaansaannosta.
"Todellisessa elämässä" näin asennoituvia miehiä on onneksi vähemmistö (ainakaan itse en tunne ketään sellaista).
Itse olen synnyttänyt viikko sitten ja jo 2:sti ottanut mieheltäni suihin ja ihan omasta aloitteestani. Seksi on muutakin kuin vain yhdyntää ja luultavasti siihen en kykene vielä pitkään aikaan kipujen takia, mutta en todellakaan aio pitää miestäni puutteessa sen vuoksi.
Ok, ensinnäkin olen sitä mieltä, että niin miehellä kuin naisellakin on yhtä suuri "oikeutus" pettää tai lähteä parisuhteesta, mikäli toinen päättää yksipuolisesti pihdata. Mutuilisin, että miesten haluttomuuteen saatetaan suhtautua ymmärtäväisemmin, sillä kyseessä on mitä useimmiten fysiologinen vika, kuten erektiohäiriöt tai matalat testotasot. Nämä ovat näennäisesti helposti korjattavissa. Naisilla sitä vastoin korostuu seksuaalisessa haluamisessa tunnepuolen asiat ja erityisesti kumppanin käytös ja olemus. Tälläkin palstalla monet naiset ovat kertoneet, miten luulivat kärsivän hormonaalisista yms. syistä johtuvasta haluttomuudesta, mutta parisuhteen päätyttyä huomasivatkin olevansa halukkaita uuden miehen kanssa.
Kun nainen alkaa pihdata, hyvin monet miehet pyrkivät kaikin tavoin miellyttämän naistaan. Täälläkin naisten haluttomuuteen tarjotaan usein parannuskeinona miehen suurempaa osallistumisastetta kotitöihin sekä naisen huomioiminen kaikin tavoin. Tämä on väärä lähestymiskeino, sillä lähes kaikissa tapauksissa mikään määrä jalkahierontoja, lahjoja tai imurointeja ei tule lisäämään naisten halukkuutta. Tämä on niin monta kertaa huomattu tälläkin palstalla olevien miesten ruikutuksista. Itseasiassa olen sitä mieltä, että naisen passaaminen ja palvominen voi saada hänet näkemään miehen heikompana ja epämaskuliinisempana, mikä voi entisestään pahentaa haluttomuutta.
Koska monet ovat huomanneet, että useassa tapauksessa naisen haluttomuuteen ei ole fysiologista syytä, eikä näennäisesti oikeat ratkaisukeinot toimi (= edellisessä kapaleessa esitetty naisen huomiointin yms.), voi syntyä pientä katkeruutta ja ymmärtämättömyyttä naisten haluttomuutta kohti. Jotkut voivat jopa ajatella, että nainen pihtaa vain vittuilaakseen, vaikka näinhän ei ole. Olen joskus tällä palstalla käsitellyt miten olen itse monien muiden tavoin ratkaissut vähäseksisen pattitilanteen parisuhteessani, mutta se menee vähän offtopic.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 18:06"]
Ok, ensinnäkin olen sitä mieltä, että niin miehellä kuin naisellakin on yhtä suuri "oikeutus" pettää tai lähteä parisuhteesta, mikäli toinen päättää yksipuolisesti pihdata. Mutuilisin, että miesten haluttomuuteen saatetaan suhtautua ymmärtäväisemmin, sillä kyseessä on mitä useimmiten fysiologinen vika, kuten erektiohäiriöt tai matalat testotasot. Nämä ovat näennäisesti helposti korjattavissa. Naisilla sitä vastoin korostuu seksuaalisessa haluamisessa tunnepuolen asiat ja erityisesti kumppanin käytös ja olemus. Tälläkin palstalla monet naiset ovat kertoneet, miten luulivat kärsivän hormonaalisista yms. syistä johtuvasta haluttomuudesta, mutta parisuhteen päätyttyä huomasivatkin olevansa halukkaita uuden miehen kanssa.
[/quote]
Sekoitit haluttomuuden ja kykenemättömyyden. Erektio-ongelmia vastaavat naisille esimerkiksi kuivuus tai vulvodynia. Kyllä miehilläkin esiintyy henkistä haluttamuutta, mutta sitä ei vain hyväksytä. On edelleen vallalla käsitys, että mies haluaa aina, muttei välttämättä fyysisen ongelman takia kykene.
http://www.hs.fi/elama/a1305893938321
Hesarin tämänpäiväisessä otsikossa saattaa olla jotain perää, mutta kovasti jutussa tunnuttiin taas jätettävän oletukseksi se, että se haluton osapuoli on nainen ja se puutteessa elävä on mies. Ketuttaa...
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:29"] Unohdit naisen pihtauksesta kohdan 4 Miehet voisivat ottaa päät pois pensaista ja ihan oikeasti tajuta mistä se naisten huono itsetunto johtuu. Minä en näe siihen kuin miehistä itsestään johtuvia syitä. Sen asian korjaaminen onkin sitten sellainen kasvun paikka ettei suurin osa miehistä vain siihen pysty. Onneksi omani pystyi ja siitä kiitos hänelle. Meillä eletään ruuhkavuosia ja harrastetaan seksiä useita kertoja viikossa. Ei ole itsetunto-ongelmia täälä, enää.[/quote]
En ole se kenelle vastasit, mutta et tainnut ymmärtää jutusta sitä poittia, että miehet ja naiset vain syyttelevät toisiaan. Eivät hyväksy mitään "väärää" toiselta, mutta itselleen antavat luvan tehdä niitä asioita, mistä toisen tuomitsevat. Korvaani särähti lihavoitu lause, mieti hetki miten paljon yleistävä ja mustavalkoinen väite tuo on ja voiko se aidosti pitää paikkaansa niin kaiken kattavana kuin sen esität. Ja mieti oikeasti, äläkä vain kiirehdi kirjoittamaan "kyllä se pitää paikkaansa".
Parisuhteista iso osa menee pieleen juuri sen vuoksi, että molemmat ovat poteroissaan puolustamassa itseään ja vierittämässä ongelmat toisen vioista johtuviksi. Pitäisi olla molemminpuolista kykyä tunnustaa ihmillisyytensä, puutteensa ja tehdyt virheet.