Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä helsinkiläisiä pyöräilijöitä vaivaa?

Vierailija
22.10.2014 |

Taas kerran törkeää käytöstä ja liikennesääntöjen rikkomista. Onneksi nykyään ihmisillä on kameroita, niin jää kolttosensa talteen.

www.uusisuomi.fi/autot/73273-video-mitahan-tama-pyorailija-ajatteli

Itse olen joutunut pyöräilijän yliajamaksi Helsingissä vain kerran, mutta läheltä piti -tilanteita on ollut kymmeniä niin jalankulkijana kuin auton kyydissäkin matkustaessa. Varsinkin osa miespuolisista ns. "trikoopyöräilijöistä" ovat aivan käsittämättömän itsekkäitä etuilijoita.

Muistan myös tapauksen, jossa pyöräilijä ajoi selvästi tahallaan liian hiljaa ajoradalla bussin edessä niin, että bussi ei päässyt eteenpäin. Kyseinen pyörä oli kuitenkin hieno maastopyörä ja ajajana oli jälleen kerran "trikoopyöräilijä", joka muutamia minuutteja myöhemmin kääntyi toisaalle ja kuin taikaiskusta pääsi taas lujempaa sillä pyörällään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne trikoopöksykikkelipolkijat on ihan oma ihmislajinsa, joita ei säännöt koske. Tiukat trikoot ilmeisesti puristaa liikaa ajatteluelintä.

Vierailija
22/25 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on kollektiivisesti pyöräilijän syytä.. eikä kyseisen ihmisen? Tai trikoiden? Naurettavaa logiikkaa kuten tuo puristus päässäkin se joka toisia haukkuu sen oma napa paukkuu... ja ei valitettavasti minulla ei ole trikoita..

Jalkakäytävällä kyllä pyöräilen olen varmaankin sitten säälittävä en kuitenkaan käytä jalkakäytävää jos on pyörätie olemassa mutta jos sille ei suoraa pääse poljen hiljaa jalkakäytävällä kunnes pääsen pyörätielle soita poliisi jos se on niin raskasta.

Koskaan en ole pyörällä törmannyt kehenkään joka on kai tärkeitä. Perustellusti ei aina kannata "uskaltaa" autojen sekaan jotkut paikat ovat hyvin vaarallisia eikä nopeuteni muutenkaan riitä...

Nappi otsaan jengi tosin huutelee tämä ei ole pyörätie usein silloin kun ovat ainoita vastaan tulijoita eikä vaaraa ole törmätä kyse on siis aina oman pahan olon näyttämisestä ja halusta päteä merkityksettömällä säännöllä vierasta ihmistä kohtaan viimeksi joku koki oikeudekseen uhkailla koiralllaan minua kun hiljaa tulin hänen takaa pyörällä pysähdyin kun hän hyppäsi eteeni huusi raivon vallassa minulle ja usutti koiraansa minua kohti eli ennemmin säälittävä kuin raivoavahullu. Vähemmän varaa minusta on kuin niistä jotka alkavat haastamaan riitaa tuntemattomien kanssa ja oikeastaan täysin syyttä.

Pyöräteitä lisää niin saisi hullut räjätä toisilleen rauhassa vaikka koirista tai jostain muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoohåmppelit polkee pitkin ajokaistoja, vaikka vieressä on hyvä pyörätie. Lain mukaan käytettävä sitä pyörätietä, mutta idioottien on kuitenkin mentävä autojen sekaan ketkuttelemaan.

Vierailija
24/25 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:42"]

Tuohan on Malmilta Helsingistä tuo kuva, ja kyseessä on  yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä. Jalkakäytävällä pyöräilystä ei siis ole kyse. Se on toki väärin, muttei koske videossa esiintyvää pyöräilijää.

Pyörätien jatkeesta ja ajotielle siirtyvän väistämisvelvollisuudesta voidaan kyllä jutella. Ja siitä, että kun tietä ylittää henkilö, autoilija ei odottessaan paina torvea, koska torvensoitto on rajattu vain vaaratilanteesta varoittamiseen, ei keskisormen näyttämisen sijaistoiminnoksi.

[/quote]

Olkoon vaikka kuusta, mutta ei voida olettaa, että yhdessä sekunnissa tai sen murto-osassa autoilija tajuaa, että kas pyöräilijä haluaa tien yli! Ja kyllä se pyörä olisi tuollaisessa kohdassa varsinkin hyvä TALUTTAA, niin siitäkin jo ymmärtää, että nyt kandee antaa tietä. 

Vaaratilannehan tuossa olikin, joten töötti oli ihan paikallaan. Toivottavasti joku tunnistaa ko. henkilön ja kertoo, että siitä on tulossa some-hitti :D

Vierailija
25/25 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin pyöräilijöihin mahtuu monenlaisia idiootteja. Juuri nuo trikoourpot ovat vaarallisimpia, sillä ajavat todella kovaa. Sitten on näitä maaltamuuttaneita, jotka ovat tottuneet ajamaan missä sattuu ja keskellä tietä, sillä perähikiällä ei ole ollut niin väliä kun ei ole niitä muita tienkäyttäjiä, saati että olisi kadut täynnä jalankulkijoita. 

Helsingin keskustassa on monia vaarallisia teitä pyöräilijöille (esim. Hämeentie, Runski), mutta se ei silti oikeuta pyöräilemään jalkakäytävällä. Sitten joko talutetaan tai kierretään parempaa reittiä, niitä rupeaa nykyään olemaan jo ihan kiitettävästi. Google mapsista löytyy pyörätiet.

Itse liikun usein 1–3 alle kouluikäisen lapsen ja/tai nuoren koiran kanssa. Näiden liikkeitä ei aina voi ennalta ennustaa, ja takaa sinkoavat fillarit ovat aiheuttaneet usein vaaratilanteita. Yhtälailla ärsyttää pyöräteille pärähtävät jalankulkijat, mutta ne tuntuvat yleensä olevan turisteja ja onneksi pyörässäni on kello.

P.S. nro 17. Välimerkit. Pliis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi