Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilman masennuslääkkeitä vtuttaa koko ajan..

Vierailija
11.09.2021 |

Muita? Ei ole masennusta vaan kaikki vaan ottaa päähän ja raskaasti, tekisi mieli vaan läimiä lättyyn kanssaihmisiä. Olen tällainen aina jos en syö masennuslääkkeitä, siksi niitä kiskonut vuosikaudet että pysyn hyvällä tuulella. Yritän nyt olla ilman ja näin pms-aikana etenkin tää on ihan sietämätöntä! Muita joilla tällaiset vialliset aivokemiat?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha yhdistelmä - erittäin paha. Masennuslääkkeet turvottavat lähes muodottomaksi, lisäksi ne ovat sen luokan stimulantteja, että parempi vaan, että antaa viduttaa kun syö noita vuosikausia.

Vierailija
22/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lääke auttaa niin miksi et sitä sitten käytä? Miksi väkisin tehdä elämästä vaikeaa

Koitan toimia kuten psykiatri käski, kun häne mukaansa ei ole tarvetta syödä. Ja kuulemma niistä voi pitkässä käytössä tulla jotain sivuvaikutuksia. Ja osaksi siksi, että lääkkeet vievät kiinnostuksen parisuhteisiin ja seksiin ja haluaisin ehkä jonkun kumppanin. Toisaalta, ei sitä kyllä tässä mielentilassakaan onnnistu löytämään

Tuo on kyllä huono puoli tietyissä lääkkeissä. Onko kokeiltu useita lääkkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vituttaa koko ajan jos en saa piriä. Se on ollut tosin ennen käytössä masennuslääkkeenä.

Minua taas ilman pajaa. 

Jos pössyttä paljon, ei muista vitutuksen syytä, mut ei paljon muutakaan.

Vierailija
24/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kanssa sama! Aloitin nyt taas uudestaan, olen ollut kevään ja kesän ilman. En kestä esim. työelämää ja niitä tyyppejä jos en syö lääkkeitä. Mutta perhe- elämää kestän ilman lääkkeitä. Kumma juttu mutta tää on ollut tätä jo monta vuotta.

Miten olisi työpaikan vaihto? Ei kuulosta hyvältä jos käyttää jatkuvasti lääkkeitä kestääkseen huonoja olosuhteita.

Vierailija
25/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "viallinen aivokemia" on täysin yksinkertaistettu selitys koska ihmiset haluavat helppoja ratkaisuja. Tosiasiassa suurin osa mielenterveyden häiriöistä on monisyisempiä kuin "välittäjäaineiden epätasapaino" - mutta tuo on suosittu narratiivi koska se on mahdollista hoitaa lääkkeillä.

Senpä takia suositellaankin terapian ja lääkkeiden yhdistämistä. Kyllä lääkkeet ovat etenkin vaikeassa masennuksessa lähes välttämättömiä.

Moneen psyykkiseen sairauteen liittyy ihan oikeasti aivojen poikkeavuutta, mm. skitsofreniaan. Joissain muissa häiriötiloissa voi olla osatekijänä häiriö aivojen hiilidioksidiaineenvaihdunnassa. Monisyisiähän nämä asiat ovat, mutta lääkkeitä ei pidä suotta pelätä.