Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilman masennuslääkkeitä vtuttaa koko ajan..

Vierailija
11.09.2021 |

Muita? Ei ole masennusta vaan kaikki vaan ottaa päähän ja raskaasti, tekisi mieli vaan läimiä lättyyn kanssaihmisiä. Olen tällainen aina jos en syö masennuslääkkeitä, siksi niitä kiskonut vuosikaudet että pysyn hyvällä tuulella. Yritän nyt olla ilman ja näin pms-aikana etenkin tää on ihan sietämätöntä! Muita joilla tällaiset vialliset aivokemiat?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mulla se on että itkettää kokoaika , jos en syö lääkkeitä.

Vierailija
2/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Oon pahalla päällä ja vitutus jatkuvaa jos en syö masennuslääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa? Miten voi vituttaa koko ajan? Nimim. Entinen masentunut

Vierailija
4/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vaivaa? Miten voi vituttaa koko ajan? Nimim. Entinen masentunut

Enpä osaa sanoa. Eikä kyllä psykiatrikaan. Ei ole diagnoosia niin hänen mielestään ei pitäisi lääkkeitä syödä. Mutta kun ilman niitä olo on sietämätön ja jokainen pienikin juttu ärsyttää. 

Vierailija
5/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun, jossa joku psykologi itki miten miesten depressiota ei tunnisteta kun se oireilee ärtymyksenä ja himourheiluna. No eipä kyllä meidän naistenkaan sitten, tunnistin oireeni.  t. Nainen

Vierailija
6/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa koko ajan jos en saa piriä. Se on ollut tosin ennen käytössä masennuslääkkeenä.

Vierailija
7/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vituttaa koko ajan jos en saa piriä. Se on ollut tosin ennen käytössä masennuslääkkeenä.

Minua taas ilman pajaa. 

Vierailija
8/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa sama! Aloitin nyt taas uudestaan, olen ollut kevään ja kesän ilman. En kestä esim. työelämää ja niitä tyyppejä jos en syö lääkkeitä. Mutta perhe- elämää kestän ilman lääkkeitä. Kumma juttu mutta tää on ollut tätä jo monta vuotta.

Vierailija
9/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "viallinen aivokemia" on täysin yksinkertaistettu selitys koska ihmiset haluavat helppoja ratkaisuja. Tosiasiassa suurin osa mielenterveyden häiriöistä on monisyisempiä kuin "välittäjäaineiden epätasapaino" - mutta tuo on suosittu narratiivi koska se on mahdollista hoitaa lääkkeillä.

Vierailija
10/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kannattaa syödä niitä lääkkeitä. Pienempi paha ne lääkkeet on kuin jatkuva v*tutus.

Vierailija
11/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kanssa sama! Aloitin nyt taas uudestaan, olen ollut kevään ja kesän ilman. En kestä esim. työelämää ja niitä tyyppejä jos en syö lääkkeitä. Mutta perhe- elämää kestän ilman lääkkeitä. Kumma juttu mutta tää on ollut tätä jo monta vuotta.

Sama. Työelämä pahin. Mutta myös ihan arkipäiväiset tilanteet joita ei lääkkeiden kanssa edes noteeraisi.

Vierailija
12/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos masislääke auttaa ja siitä ei tule tolkuttomia sivuvaikutuksia niin miksi et saa masennusdiagnoosia ja syö lääkettäsi, koska selkeästi olet masentunut? Ei kukaan ole koko ajan raivona normaalisti. Hormonit toki vaikuttaa tosi paljon myös. Omaiseni lopetti ominpäin lääkkeen syömisen ja makaa nyt haudassa.

Vierailija
13/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "viallinen aivokemia" on täysin yksinkertaistettu selitys koska ihmiset haluavat helppoja ratkaisuja. Tosiasiassa suurin osa mielenterveyden häiriöistä on monisyisempiä kuin "välittäjäaineiden epätasapaino" - mutta tuo on suosittu narratiivi koska se on mahdollista hoitaa lääkkeillä.

Olen käynyt myös terapiassa, mutta siitä ei kyllä ole ollut yhtään mitään hyötyä. Mutta heti kun pienen annoksen lääkettä ottaa, on kuin koko aivokemia korjaantuisi tai muuttuisi semmoiseksi kuin muillla ihmisillä. Mutta lääkkeitä demonisoidaan ja käsketään mennä terapiaan jonka hyötyä omiin oireisiini en pysty kuvittelemaan. t. ap

Vierailija
14/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän vähän väliä ettei ole tarpeeksi hyvää seksiä.

Lääkkeistä en osaa sanoa, kun en noita lääkkeitä ole koskaan syönyt.

Vierailija
15/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääke auttaa niin miksi et sitä sitten käytä? Miksi väkisin tehdä elämästä vaikeaa

Vierailija
16/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset haluaa ratkaisuja, jotka auttaa. Mulla on auttanut parhaiten lääkkeet+terapia. En tiedä, onko toi liian yksinkertainen selitys mutta olen onnellinen, koska sain sen avulla elämäni takaisin.

Vierailija
17/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääke auttaa niin miksi et sitä sitten käytä? Miksi väkisin tehdä elämästä vaikeaa

Koitan toimia kuten psykiatri käski, kun häne mukaansa ei ole tarvetta syödä. Ja kuulemma niistä voi pitkässä käytössä tulla jotain sivuvaikutuksia. Ja osaksi siksi, että lääkkeet vievät kiinnostuksen parisuhteisiin ja seksiin ja haluaisin ehkä jonkun kumppanin. Toisaalta, ei sitä kyllä tässä mielentilassakaan onnnistu löytämään

Vierailija
18/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin vähentää masennuslääkkeiden käyttöä. Tosin tämä on vuosien projekti. Mutta pikkuhiljaa. Ehkäpä jossain vaiheessa tulee ne omat aidot tunteet esille. Myös elämäntilanne sallii tämän. Voi olla, että olen loppuelämän yksin.

Vierailija
19/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitan toimia kuten psykiatri käski, kun häne mukaansa ei ole tarvetta syödä. Ja kuulemma niistä voi pitkässä käytössä tulla jotain sivuvaikutuksia. Ja osaksi siksi, että lääkkeet vievät kiinnostuksen parisuhteisiin ja seksiin ja haluaisin ehkä jonkun kumppanin. Toisaalta, ei sitä kyllä tässä mielentilassakaan onnnistu löytämään

Minulla taas saavat kiinnostumaan vääristä kumppaneista. Pitää palsta siihen vanhaan, että olen sen kanssa, kenen kanssa tuntuu hyvältä. Ei siis minkään lääkittyjen aivokemioiden ohjaamana.

Vierailija
20/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koet, että tarvitset lääkityksen, voit kertoa siitä lääkärillesi ja kysyä, onko jotain toista lääkevaihtoehtoa, jos tämä nykyinen aiheuttaa sivuoireita.