Lue keskustelun säännöt.
allergia ollutkin suolen kehittymättömyyttä?
01.09.2006 |
eli tyttö reilu 6kk, itse olen ollut n. 3kk maidoton, viljaton ja kananmunaton.. nyt olen pikku hiljaa alkanut kokeilemaan viljoja, eikä mitään oireita ole tullut.. voisiko olla että kiinteiden syönti on saanut suolen parantumaan ja nyt kestää viljoja ja maitoa? huomattavasti parempi olisi, jos ei olisi allergiaa ollutkaan.. testeissä kun ei mitään löydetty.
Kommentit (2)
että siinä vaiheessa kun allergikkomme lähestyi kahta ikävuotta, allergialääkärimme suositteli etsimään vastikkeen tilalle(Neocate) jonkin muun maidon, koska Neocate ei auta ärtynyttä suolistoa kehittymään ja parantumaan. Meillä se maito oli sitten riisimaito.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
ja limakalvot huonossa kunnossa, näin meidän esikoisella ainakin oli. Siksi lähes kaikki ruoka-aineet ärsyttivät ja uusien kokeilu oli vaikeaa, kun ei aina tiennyt mistä reaktiot johtuivat. Ikä ja ehkä Gefilus tekivät tehtävänsä ja suolisto parantui pikkuhiljaa. Muistaakseni labratesteillä saatiin jotain arvoja, jotka suoliston kuntoa viitteellisesti näyttivätkin. Tietysti tähystyksellä tai jollain vastaavalla olisi saatu tarkka tieto, mutta se on kai pikkulasten kohdalla tosi harvinainen toimenpide allergioiden yhteydessä.