Help :'(
Siis oon varmaan tosi outo mulla on masennus ja lääkkeet lihottaa mut sit ku katon muita tyttöjä oon ruma ja läski. Huono itsetunto. Olen 13 vuotias ja pituus 163cm painan noin. 68 kg enkä ihan oikeasti tiedä mitä teen oon ihan hukassa auttakaa! :'(
Kommentit (6)
Et sä ole lihava etkä varmasti rumakaan. Teini ikä on vaikeaa aikaa. Hymy huulille ja yritä ajatella positiivisesti. Se tuo mukanaan hyviä juttuja :)
Tuossa iässä on enemmän sääntö kuin poikkeus luulla olevansa rumempi kuin kanssaeläjänsä. Kun ikää tulee lisää, elämä yleensä helpottaa sen suhteen.
Oletko vanhemmillesi jutellut?
Ja kun löydät oman itsesi, omat mielenkiinnonkohteesi, omat vahvuutes, niin alat pitämään myös kropastasi -- ihan millainen se sitten onkin. Kroppasi muuttuu vielä paljon, joten älä huoli siitä. Kaikki muutkib ikäisesi pitävät itseään rumina ja läskeinä ja kömpelöinä. Se kuuluu ikään. Unohda edes vaikka viikoksi ulkonäkö ja keskity johonkin muuhun kivempaan, kavereihin, harrastuksiin, pelaamiseen, elokuviin, kirjoihin. Sulla on oikeasti vielä vuosikymmeniä aikaa murehtia ulkonäöstäsi. Haluatko ihan tosissaan hukata nuoruutesikin siihen?
Kyllähän sulla mittojen mukaan on pikkuisen ylimääräistä, mutta se voi hyvin lähteä murrosiän aikana kun vartalo tasoittuu. :) Älä murehdi. Liiku ha syö terveellisesti. :)
Nyyf nyyf. Nyt ensiksi ainakin lopetat sen säälin keruun ja huomion haun. ;)