Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen syntymäpäivät ja kiusaamistapaus, salakuvasivat 11v lastani, ottivat herkut omiin pusseihinsa mukaan ja lähtivät, soittaisitko näiden kiusanneiden lasten vanhemmille?

Vierailija
11.09.2021 |

Tytölle jäi todella paha mieli syntymäpäivistään ja on vieläkin itkuinen. Olivat salakuvanneet tyttöä mm. suu täynnä kakkua ja takapuolelta kun hän oli kumartunut. Näitä kuvia on jaettu melkein koko luokan kesken. Yritin piristää häntä viemällä ostoksille ja jäätelölle, mutta oli koko reissun kuin maansa myynyt.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä täällä nyt takerrutaan siihen, että 11-vuotiaan synttäreiden ajan vanhemmat istuivat naapurissa kahvilla? Eikös 11 v ole jo joku viidesluokkalainen? Todellakin sain silloin jo pitää kaverisynttäreitä ilman että mamma hössöttää esiliina päällä taritsemassa pullaa ja kaakkua juhlijoille. Toki olisi vastuutonta jättää 11 v vaikka viikonlopuksi yksin, mutta pari tuntia iltapäivällä vanhempien ollessa lähellä on aivan täysin ok.

Ehkä sitten vieraiden suhteen olisi pitänyt käyttää parempaa arvostelukykyä, mutta kuka tuotakaan olisi voinut etukäteen aavistaa?

No nyt se 11v piti ne kaverisynttärit ilman hössöttäviä vanhempia ja kuinkas kävi? Itkettiin äitiä apuun. Kyllä oikeudet tuo mukanaan myös vastuun.

Minusta ap:n lapsi oppi ainakin sen, että hänestä ei vielä ole olemaan kavereitten kanssa keskenään, jos siitä on tuollaiset seuraukset. Peiliin katsomisen paikka ihan lapsella, niin pahalta kuin se tuntuukin. Pitikö kutsua ne, jotka ei oikeasti ole kavereita, mutta joiden seurassa haluaisi näyttäytyä?

Omalle lapselle toteaisin samassa tilanteessa, että halusit itse juhlia ilman vanhempia, kurjaa, että kävi noin, mutta sinä olet ihan itse vastuussa siitä, mitä annat synttäreilläsi tapahtua. Äiti olisi ollut naapurissa, lapsella ei siis käynyt edes mielessä laittaa viestiä, että tule apuun, vievät herkut mennessään?

Oletko sä joku vitsi vanhempana?

Jos lapsi haluaa yrittää ja epäonnistuu, niin sä ivaat?

Sun pitäisi olla aikuinen…. Siis huoltaja.

Olet ihan pelle pentu tilla asenteella. Yäk.

En ivaa vaan opetan lapselle, että valinnoista seuraa vastuu. Suurin osa viestiketjussa on näköjään sitä mieltä, että kun oma lapsi mokaa, niin syy on muissa. Minä olen toista mieltä: jos lapsi haluaa vanhempien olevan poissa eikä osaa sinne naapuriin viestiä laittaa, että tulkaa apuun, niin lapsi ei vielä ole kypsä selviämään yksin tuollaisissa tilanteissa. Sitten siitä keskustellaan ja mietitään, mitä lapsi olisi voinut tehdä toisin. Muita ei voi muuttaa, omaa toimintaansa voi, joten parempi kasvattaa omaa lastaan kuin vaatia toisia nuhtelemaan omiaan.

Nyt ap:n lapsi oppii, että kun valitsee väärin, niin vastuun kantaa äiti. Samalla hän oppii, että ei tarvitse pitää puoliaan, siitäkin huolehtii äiti, joten voi huoleti tehdä virheitä miettimättä seurauksia.

Tuossa olisi pointtia, jos lapsi olisi vaikka panikoinut, kun limsapullo kaatuu lattialle. Se olisi ennakoitavissa oleva ongelma, joka tulisi osata itsenäisesti ratkaista. Itsekin olen mielestäni aikuisena kykenevä kulkemaan itsenäisesti kaupungilla, vaikka tarvittaessa kutsun kyllä paikalle esim. poliisin tai ambulanssin ihan häpeilemättä.

Vierailija
102/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai soitat vanhemmille.

Myös opettajalle tieto asiasta, jos kuvia jaetaan luokan kesken. Opettaja ei siis lähde selvittämään asiaa, mutta tuo vaikuttaa varmasti koulupäiviin, joten hänen on hyvä olla tietoinen ja ehkä voi puuttua asiaan herkemmin koulussa, jos tietää taustat.

Ja ennen kuin joku huokaisee, ettei vapaa-ajan tapahtumat kuulu koululle... eivät kuulukaan, mutta jos ne vaikuttavat koulupäiviin niin sen osalta kuuluu. Itse ainakin opettajana haluaisin tietää, jos luokkani oppilaiden välillä olisi kiusaamista vapaa-ajalla, koska se välisinkin vaikuttaa koulupäiviin ja sen osalta asiaan on helppo puuttua ja se taas saattaa vaikuttaa myös vapaa-ajan kiusaamiseen.

Olet hyvä ope! Asenne kohdillaan! Valitettvasti kaikki opet ei ole samaa maata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa te kauhistelijat, minun 11-vuotissynttäreilläni äiti vei minut ja viisi kaveriani elokuviin, ja ihan jätti sinne katsomaan sitä keskenään. Keskenämme olimme kaupungissa toista tuntia. Mitään paniikkinappulaakaan ei ollut mukana.

Kauhistuksen kanahäkki!

Vierailija
104/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä täällä nyt takerrutaan siihen, että 11-vuotiaan synttäreiden ajan vanhemmat istuivat naapurissa kahvilla? Eikös 11 v ole jo joku viidesluokkalainen? Todellakin sain silloin jo pitää kaverisynttäreitä ilman että mamma hössöttää esiliina päällä taritsemassa pullaa ja kaakkua juhlijoille. Toki olisi vastuutonta jättää 11 v vaikka viikonlopuksi yksin, mutta pari tuntia iltapäivällä vanhempien ollessa lähellä on aivan täysin ok.

Ehkä sitten vieraiden suhteen olisi pitänyt käyttää parempaa arvostelukykyä, mutta kuka tuotakaan olisi voinut etukäteen aavistaa?

No nyt se 11v piti ne kaverisynttärit ilman hössöttäviä vanhempia ja kuinkas kävi? Itkettiin äitiä apuun. Kyllä oikeudet tuo mukanaan myös vastuun.

Minusta ap:n lapsi oppi ainakin sen, että hänestä ei vielä ole olemaan kavereitten kanssa keskenään, jos siitä on tuollaiset seuraukset. Peiliin katsomisen paikka ihan lapsella, niin pahalta kuin se tuntuukin. Pitikö kutsua ne, jotka ei oikeasti ole kavereita, mutta joiden seurassa haluaisi näyttäytyä?

Omalle lapselle toteaisin samassa tilanteessa, että halusit itse juhlia ilman vanhempia, kurjaa, että kävi noin, mutta sinä olet ihan itse vastuussa siitä, mitä annat synttäreilläsi tapahtua. Äiti olisi ollut naapurissa, lapsella ei siis käynyt edes mielessä laittaa viestiä, että tule apuun, vievät herkut mennessään?

Huhhuh, onneksi minulla ei ollut kaltaistasi äitiä. Kuvitelkaa että ap:n kuvaileman nöyryytyksen jälkeen lapsi saa äidiltään myötätunnon sijasta läksytyksen, että kyllä tämä nyt on sinun vikasi kun tyhmänä uskoit että ne oikeasti halusivat olla kavereitasi, ihan itseäsi saat syyttää.

Vierailija
105/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä logiikalla olet itse vastuussa siitä, jos suojatietä ylittäessäsi joudut punaisia päin kaahaavan rattijuopon yliajamaksi. Mitäs et osannut ennakoida, että muut eivät noudata yhteisiä sääntöjä! Haa-haa! Ihan oma syy! Oikeus liikkua julkisilla paikoilla tuo mukanaan vastuun muiden käytöksestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme