Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ottaa aina lapsensa mukaan

Vierailija
01.08.2026 |

Kaveri ottaa aina lapsensa tapaamisiin ja kyläilyihin mukaan. Lapsi on pieni alakoululainen. Olen sanonut, että olisi kiva olla välillä ihan aikuisten kesken ja jutella aikuisten juttuja. Sitten hän tulee kuitenkin lapsen kanssa, sorisori, hän piirtelee tässä omia juttujaan. Kaverin mielestä hän ei haittaa, mutta minua haittaa kun pitää miettiä mitä sanoo ja mistä aiheesta puhuu, juttu keskeytyy kun lapsella on asiaa, lapsella on tylsää kun aikuiset vain puhuvat.

Kaveri tulee myös tyttöjen iltaan lapsen kanssa autolla. Osa porukasta kokee lapsen seurassa alkoholin juomisen kiusalliseksi ja juttujen tasoja piti rajoittaa. Eivät ole kyllä kovin myöhään paikalla, mutta useampi tunti kuitenkin.

Miten tästä voisi sanoa loukkaamatta kaveria.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospas sillä kaverillasi ei muuta mahdollisuutta, kuin ottaa lapsi mukaan. Kaikilla ei ole mummoja ja pappoja ja hoitohommiin lupautuneita kavereita tuosta vaan otettavissa...lähtevät jo hyvissä ajoin, joten eihän tuo nyt kummoinen "venyminen" sulta ole...

Vierailija
2/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltäisin ainakin alkoholi-iltoihin tuon lapsen tuonnin. Ei ole sopivaa lapselle, vaikka äiti on selvä. Eikä tarvitse pilata muiden iltaa, kun pitää varoa sanomisissa ja juomista. Onko lapsella muita hoitajia?Vai onko kaveri vain yliriippuvainen lapsesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on yh eikä sillä ole paikkaa mihin lykätä kakara

Vierailija
4/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffailisin tapaamisia ja kyläilyjä lapsen kanssa. Ei ole montaa vuotta kun lapsi on isompi/yläkoululainen, eikä kulje enää äidin mukana. 
Illanvietot eivät ole lasten paikka. Ei ole kivaa lapsille eikä aikuisille. Joko suoraan kieltäisin tai järjestäsin baarissa, jonne lapset eivät pääse.

Vierailija
5/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla oudot jutut jos niitä ei voi lapsen kuullen puhua.

Vierailija
6/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treffailisin tapaamisia ja kyläilyjä lapsen kanssa. Ei ole montaa vuotta kun lapsi on isompi/yläkoululainen, eikä kulje enää äidin mukana. 
Illanvietot eivät ole lasten paikka. Ei ole kivaa lapsille eikä aikuisille. Joko suoraan kieltäisin tai järjestäsin baarissa, jonne lapset eivät pääse.

Voi kuule, mun ex kaveri raahasi yläasteikäistäkin vielä mukaan esim. sienimetsään. Joo toki kiva, yhdessäoloa ja ulkoilua jne mutta eikö sillä lapsella ole omia kavereita? Vaikka toki olin otettu että lapsi halusi lähteä mukaan tapaamaan minua mutta silti.

Vierailija
7/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän närkästyksen, jos lapsella on toinen vanhempi siellä kotona. Mutta jos kyse yksinhuoltajasta, jolla ei tukiverkkoja, niin mihin se lapsi laitetaan?

Vierailija
8/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy häntä sääli. Onko miestä? Mies varmaan kieltäytyy "baby sitting" keikastaan vaikka itse pitää päästä harrastamaan ym.

Vierailija
9/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, mun ex kaveri raahasi yläasteikäistäkin vielä mukaan esim. sienimetsään. Joo toki kiva, yhdessäoloa ja ulkoilua jne mutta eikö sillä lapsella ole omia kavereita? Vaikka toki olin otettu että lapsi halusi lähteä mukaan tapaamaan minua mutta silti.

Esim.minä viihdyin paremmin aikuisten seurassa kuin oman ikäisteni.

Vierailija
10/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä tuollaiset pullamössöläskipersepennut, jotka marisevat KU TÄÄL ON NIIIIIN TYLSÄÄ KU AIKUISET VAAN KESKUSTELEE EIKÄ OO MITÄÄN OHJELMAA LAPSILLE

Hyi saa tana 🤮

Vierailija
11/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän närkästyksen, jos lapsella on toinen vanhempi siellä kotona. Mutta jos kyse yksinhuoltajasta, jolla ei tukiverkkoja, niin mihin se lapsi laitetaan?

Annetaan vaikka mustalaisille. Jos niillekään kelpaa.

Vierailija
12/12 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo koulussa, pärjännee pari tuntia yksin kunnes äitinsä tulee kotiin? Jollei ole joku täysin kädetön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä