Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen syntymäpäivät ja kiusaamistapaus, salakuvasivat 11v lastani, ottivat herkut omiin pusseihinsa mukaan ja lähtivät, soittaisitko näiden kiusanneiden lasten vanhemmille?

Vierailija
11.09.2021 |

Tytölle jäi todella paha mieli syntymäpäivistään ja on vieläkin itkuinen. Olivat salakuvanneet tyttöä mm. suu täynnä kakkua ja takapuolelta kun hän oli kumartunut. Näitä kuvia on jaettu melkein koko luokan kesken. Yritin piristää häntä viemällä ostoksille ja jäätelölle, mutta oli koko reissun kuin maansa myynyt.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sun pitäisi kysyä lapselta miksi hän halusi kutsua tuollaiset vieraat kylään. Eipä nöytä olevan kavereita keskenään. Lapselle kannattaa opettaa, mikä on kaveri ja millainen ei ole kaveri. Lapsi nyt taisi kuvitella liikoja.

Vierailija
82/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tänne ei voi kirjoittaa mitä arkisintakaan asiaa, ilman että haukutaan trolliksi. Minä tein kerran aloituksen mieheni liiallisen telkunkatsomisen aiheuttamista ongelmista. Kuvittelin saavani vertaistukea ja vinkkejä keski-ikäisiltä tädeiltä. Sen sijaan syrjäytyneet miehet hyökkäsivät syyttelemään provoksi.

Olin että ookoo.

Et selvästikään ole ollut tarpeeksi kauan palstalla. Täällä muutama kylähullu kokee tehtäväkseen kirjoitella provoja kuin väistöskirjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin sinuna yksityiskohtaisen viestin kaikkien paikallaolleiden lasten vanhemmille. Ja toiseksi, tyttäresi olisi viisasta ottaa etäisyyttä tuollaisiin "kavereihin".

Ja minä levittäisin tuota viestiä omille tutuilleni ja sitten me nauraisimme yhdessä sitä typerää vanhempaa, joka on täysin 11v lapsensa talutusnuorassa. Omalle lapselle ilmoittaisin, että synttärisankarin kanssa et ole enää missään tekemisissä!

Olet sairas!

Miten niin? Suurin osa vanhemmista toimisi noin, naurahtaisi ja kertoisi tutuille, että uskomatonta, mutta joku jättää lapset keskenään juhlimaan ja sitten ihmettelee, kun lapset ovat typeriä. Sitten todettaisiin, miten hyvä on, kun omille lapsille on tehty selväksi synttärien juhliminen vain parin parhaan kaverin kanssa, ei tule ap:n kertomia ongelmia.

Onneksi minä en pyöri piireissä, joissa suurin osa ”levittäisi tuota viestiä omille tutuilleen ja sitten me nauraisimme yhdessä”.

Selittää kyllä, millaisista perheistä nuo ap:n tytärtä kiusanneet todennäköisesti tulevat.

No millaisista? Olisiko sellaisista, joissa asit selvitetään kasvotusten ja mietitään, mikä oli oma osuus lapsen päätymisessä kiusattavaksi. Mitä enemmän ja varhemmin jätät lapsesi pärjäämään yksinään, sitä varmempi voit olla siitä, että hän on uhri.

Vierailija
84/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tänne ei voi kirjoittaa mitä arkisintakaan asiaa, ilman että haukutaan trolliksi. Minä tein kerran aloituksen mieheni liiallisen telkunkatsomisen aiheuttamista ongelmista. Kuvittelin saavani vertaistukea ja vinkkejä keski-ikäisiltä tädeiltä. Sen sijaan syrjäytyneet miehet hyökkäsivät syyttelemään provoksi.

Olin että ookoo.

Näin se ikävä kyllä täällä nykyään menee. Joskus on tosi hyviä keskusteluja, mutta tuntuu että suurin osa kirjoittelijoista pitää tätä jonain omien ongelmiensa oksennuspaikkana, pääsevät haukkumaan nimettömänä muita ihan sydämensä kyllyydestä. Surullista lähinnä, heidän itsensä kannalta. Tätäkin tulee nyt moni alapeukuttamaan ja kommentoimaan että ei tajuta huumoria eikä pidä ottaa näitä vakavasti, mutta itse en näe muiden mollaamisessa mitään hauskaa. Edelleen, surullista käytöstä. Todennäköisesti samat ihmiset kauhistelee esim. Koskelan juttua, mutta täällä laukovat itse ilkeitä ja typeriä kommenttejaan.

Vierailija
85/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasua kehiin vaan.

Vierailija
86/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin että ookoo.

Syrjäytyneet miehet? Mistä hitosta sinä heidän sukupuolet tiedät? Trollaus harrastuksena ei ole sukupuolisidonnaista. Ja leikkiin tarvitaan kaksi. Älkää ruokkiko trolleja.

Vierailija
87/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti soitat. Vanhempien on hyvä saada tietää, että heidän lapsensa eivät ole sellaisia kullanmuruja kuin antavat kotona ymmärtää.

Realy?!

”Realy”😂

Vierailija
88/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä täällä nyt takerrutaan siihen, että 11-vuotiaan synttäreiden ajan vanhemmat istuivat naapurissa kahvilla? Eikös 11 v ole jo joku viidesluokkalainen? Todellakin sain silloin jo pitää kaverisynttäreitä ilman että mamma hössöttää esiliina päällä taritsemassa pullaa ja kaakkua juhlijoille. Toki olisi vastuutonta jättää 11 v vaikka viikonlopuksi yksin, mutta pari tuntia iltapäivällä vanhempien ollessa lähellä on aivan täysin ok.

Ehkä sitten vieraiden suhteen olisi pitänyt käyttää parempaa arvostelukykyä, mutta kuka tuotakaan olisi voinut etukäteen aavistaa?

No nyt se 11v piti ne kaverisynttärit ilman hössöttäviä vanhempia ja kuinkas kävi? Itkettiin äitiä apuun. Kyllä oikeudet tuo mukanaan myös vastuun.

Minusta ap:n lapsi oppi ainakin sen, että hänestä ei vielä ole olemaan kavereitten kanssa keskenään, jos siitä on tuollaiset seuraukset. Peiliin katsomisen paikka ihan lapsella, niin pahalta kuin se tuntuukin. Pitikö kutsua ne, jotka ei oikeasti ole kavereita, mutta joiden seurassa haluaisi näyttäytyä?

Omalle lapselle toteaisin samassa tilanteessa, että halusit itse juhlia ilman vanhempia, kurjaa, että kävi noin, mutta sinä olet ihan itse vastuussa siitä, mitä annat synttäreilläsi tapahtua. Äiti olisi ollut naapurissa, lapsella ei siis käynyt edes mielessä laittaa viestiä, että tule apuun, vievät herkut mennessään?

Vierailija
89/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin että ookoo.

Syrjäytyneet miehet? Mistä hitosta sinä heidän sukupuolet tiedät? Trollaus harrastuksena ei ole sukupuolisidonnaista. Ja leikkiin tarvitaan kaksi. Älkää ruokkiko trolleja.

He ihan itse nimenomaan ilmoittautuivat miehiksi ja olivat sitä mieltä, että minä olen miesvihatrolli.

Vierailija
90/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea te ihmiset kiusaamiskiimassa uskottekin. Sepitin jutun, ja hulluimmat innostui.

Ap

No, hyvinpä selitit.

Valitettavasti tuolloiset on ihan tosia.

Ei sitä kukaan uskoisi, että muutama tyyppi pikkuhiljaa hakkasi ja muilutti kaverinsa hengettömäksi ja uuuups mitä kävi…. Kävivät katsomassa, että onko oikeesti kuollut ja jättivät sinne työmaalle.

Ihan oikeesti.

Tuollaisia synttärisotkuja takuulla tapahtuu. Vanhempien pitää saada tietää lasten toilauksista.

Aapee ilman muuta soitat!

Vierailija
91/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin soittaisin, ja pyytäisin myös poistamaan kuvat puhelimesta. Selkäänsä sietäisivät saada.

Vierailija
92/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin että ookoo.

Näin se ikävä kyllä täällä nykyään menee. Joskus on tosi hyviä keskusteluja, mutta tuntuu että suurin osa kirjoittelijoista pitää tätä jonain omien ongelmiensa oksennuspaikkana, pääsevät haukkumaan nimettömänä muita ihan sydämensä kyllyydestä. Surullista lähinnä, heidän itsensä kannalta. Tätäkin tulee nyt moni alapeukuttamaan ja kommentoimaan että ei tajuta huumoria eikä pidä ottaa näitä vakavasti, mutta itse en näe muiden mollaamisessa mitään hauskaa. Edelleen, surullista käytöstä. Todennäköisesti samat ihmiset kauhistelee esim. Koskelan juttua, mutta täällä laukovat itse ilkeitä ja typeriä kommenttejaan.

Ette tunnista itsestänne käytöstä, josta syytätte muita? Huonosti piilotettu itsekorostus jotenkin kypsempää käytöstä?

Vierailija
93/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin soittaisin, ja pyytäisin myös poistamaan kuvat puhelimesta. Selkäänsä sietäisivät saada.

Ei se poistaminen enää mitään hyödytä.

Vierailija
94/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä täällä nyt takerrutaan siihen, että 11-vuotiaan synttäreiden ajan vanhemmat istuivat naapurissa kahvilla? Eikös 11 v ole jo joku viidesluokkalainen? Todellakin sain silloin jo pitää kaverisynttäreitä ilman että mamma hössöttää esiliina päällä taritsemassa pullaa ja kaakkua juhlijoille. Toki olisi vastuutonta jättää 11 v vaikka viikonlopuksi yksin, mutta pari tuntia iltapäivällä vanhempien ollessa lähellä on aivan täysin ok.

Ehkä sitten vieraiden suhteen olisi pitänyt käyttää parempaa arvostelukykyä, mutta kuka tuotakaan olisi voinut etukäteen aavistaa?

No nyt se 11v piti ne kaverisynttärit ilman hössöttäviä vanhempia ja kuinkas kävi? Itkettiin äitiä apuun. Kyllä oikeudet tuo mukanaan myös vastuun.

Minusta ap:n lapsi oppi ainakin sen, että hänestä ei vielä ole olemaan kavereitten kanssa keskenään, jos siitä on tuollaiset seuraukset. Peiliin katsomisen paikka ihan lapsella, niin pahalta kuin se tuntuukin. Pitikö kutsua ne, jotka ei oikeasti ole kavereita, mutta joiden seurassa haluaisi näyttäytyä?

Omalle lapselle toteaisin samassa tilanteessa, että halusit itse juhlia ilman vanhempia, kurjaa, että kävi noin, mutta sinä olet ihan itse vastuussa siitä, mitä annat synttäreilläsi tapahtua. Äiti olisi ollut naapurissa, lapsella ei siis käynyt edes mielessä laittaa viestiä, että tule apuun, vievät herkut mennessään?

Oletko sä joku vitsi vanhempana?

Jos lapsi haluaa yrittää ja epäonnistuu, niin sä ivaat?

Sun pitäisi olla aikuinen…. Siis huoltaja.

Olet ihan pelle pentu tilla asenteella. Yäk.

Vierailija
95/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea te ihmiset kiusaamiskiimassa uskottekin. Sepitin jutun, ja hulluimmat innostui.

Ap

No, hyvinpä selitit.

Valitettavasti tuolloiset on ihan tosia.

Ei sitä kukaan uskoisi, että muutama tyyppi pikkuhiljaa hakkasi ja muilutti kaverinsa hengettömäksi ja uuuups mitä kävi…. Kävivät katsomassa, että onko oikeesti kuollut ja jättivät sinne työmaalle.

Ihan oikeesti.

Tuollaisia synttärisotkuja takuulla tapahtuu. Vanhempien pitää saada tietää lasten toilauksista.

Aapee ilman muuta soitat!

Get over it.

Vierailija
96/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla meidät on ennen 2000 lukua syntyneet on kasvatettu ennen kuun siirryttiin lapsikeskeisyyteen ja nyt sitten nautitaan sen lopputuloksesta.

Vierailija
97/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko lapsikin ne kuvat? Sano, ettei vaan tuhoa. Ne ovat todistusaineistoa.

Vierailija
98/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin että ookoo.

Ette tunnista itsestänne käytöstä, josta syytätte muita? Huonosti piilotettu itsekorostus jotenkin kypsempää käytöstä?

Siis mikä itsekorostus? Sinun mielestäsi ei siis saa sanoa että kiusaaminen on väärin? Tuleeko siitä kiusaajalle paha mieli? Miksi kiusatulle saa tulla paha mieli ja se on on ihan omaa syytä, mutta kiusaajalle ei saa sanoa mitään?

Vierailija
99/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ivaa vaan opetan lapselle, että valinnoista seuraa vastuu. Suurin osa viestiketjussa on näköjään sitä mieltä, että kun oma lapsi mokaa, niin syy on muissa. Minä olen toista mieltä: jos lapsi haluaa vanhempien olevan poissa eikä osaa sinne naapuriin viestiä laittaa, että tulkaa apuun, niin lapsi ei vielä ole kypsä selviämään yksin tuollaisissa tilanteissa. Sitten siitä keskustellaan ja mietitään, mitä lapsi olisi voinut tehdä toisin. Muita ei voi muuttaa, omaa toimintaansa voi, joten parempi kasvattaa omaa lastaan kuin vaatia toisia nuhtelemaan omiaan.

Nyt ap:n lapsi oppii, että kun valitsee väärin, niin vastuun kantaa äiti. Samalla hän oppii, että ei tarvitse pitää puoliaan, siitäkin huolehtii äiti, joten voi huoleti tehdä virheitä miettimättä seurauksia.

Vierailija
100/105 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vit tu mitä pas kaa

Onneksi meidän lapset halusivat lopettaa lastenkutsut 10 v juhliin.

Hirveää porukkaa.

Kutsu ne uudelleen ja tunge kakkua kitaan ja kuvaat sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän