Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekäs teko BB Pippalta jättää 8 lastaan isälle

Vierailija
11.09.2021 |

Ja muuttaa pois perheen kodista yksikseen. Jos hän sai tarpeekseen lestaadiolaisesta elämäntyylistä niin eikö hän ymmärtänyt sitä aiemmin ettei se ole hänen juttunsa. Eikö edes siinä vaiheessa, kun 5 lapsen äitinä harrasti seksiä ilman ehkäisyä. Lapsia vaan tuli ja tuli toisensa perään ja lopulta totesi, että en jaksa olla suurperheen äitinä.

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas huomataan että miten vähän miehet saa paskaa ja nuhteita niskaansa kun ne tekee samat temput, mutta auta armias kun joku nainen kehtaakaan luopua pyhästä kahdeksan kakaran äitiydestä jota ei varmaan ole oikeasti edes halunnut mutta uskonnon pakottamana joutui. Hienosti se naisviha muhii myös naisten päissä.

Vierailija
142/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa uskonnossa EI kysytä naiselta haluaako lapsia. Ja jos nainen lähtee on  selvää, etteivät aviomies ja yhteisö anna lapsia mukaan!

Ota ap asioista selvää, ennenkuin nolaat itsesi.

Tuo äitihän väsähti lapsiin, joten oli varmasti onnellinen, kun pääsi niistä eroon ja että mies suostui yksinhuoltajaksi.

Ei se poissulje, että rakastaa lapsiaan vaikka olisi väsähtänyt niihin. Etenkään jos ei itse ole vaikuttaa heidän määrään. Liika on liikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut BB:tä, mutta lööpeistä lukenut Pipan kertomaa. En käsitä naista ollenkaan. Mielestäni on jopa raukkamaista perustella perheensä jättäminen vl-yhteisöstä pakenemisella. Olen itse suunnilleen saman ikäinen nainen. Synnyin vl- perheeseen ja kasvoin yhteisössä 30.v. Sain tänä aikana 6 lasta. En kokenut koskaan yhteisön arvoja omikseni, mutta en osannut oikein muutakaan kuin elää niiden mukaan- ainakin suurimmaksi osin. 

30.v täytettyäni mittani täyttyi. Erosin yhteisöstä. En kuitenkaan miehestäni, enkä perheestäni. En olisi voinut kuvitellakaan jättäväni lapsiani omien ristiriitaisten ajatuksieni vuoksi. Jokaisen lapsen olen halunnut, vaikka en suunnitellut. Jokaista rakastanut ja pitänyt tärkeänä osana itseäni. En vain voi kuvitella, miten joku voi hylätä perheensä. Vl yhteisö ei todellakaan edellytä sellaista, jos itse haluaa yhteisöstä jättäytyä. Itse olen tekemisissä edelleen useiden vl-perheiden/ ystävien kanssa. He tietävät ajatukseni ja arvostavat minua ihmisenä, vaikka eivät jaa kaikkia arvojani. Sanoin minä kunnioitan heitä ja heidän vakaumustaan. Kaikesta voi keskustella. Osa lapsistani haluaa kuulua yhteisöön, osa ei. Mieheni on edelleen vl.

Pippan ongelmat taitavat lähtökohtaisesti olla jotain muuta, kuin vl-yhteisössä kasvaminen. Toki siinäkin yhteisössä on kaikenlaisia perheitä ja yksilöitä ongelmineen. On varmasti perheitä, joissa vakaumus on aiheuttanut enemmän ahdistusta kuin turvaa.  Olen silti sitä mieltä, että aivan liian usein muut ongelmat ja vakaumus pistetään "samaan koriin", vaikka niillä on hyvon vähän tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija
144/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän Pipan jotenkuten, enkä asiaa ota sen enempää kantaa, mutta omaa tilannetta haluan avata.

Synnyin lestaperheeseen ison perheen loppupäähän ja itsekkin avioiduin alle kaksikymppisenä. Saimme mieheni kanssa neljä lasta, en olisi halunnut niistä ensimmäistäkään. Neljännen lapsen jälkeen heitin pyyhkeen kehään uskonnon suhteen ja laitoin piuhat poikki.

Vaikka koen että en omasta tahdostani tullut äidiksi, en missään tapauksessa kykenisi jättämään lapsia ja aloittamaan elämää 2.0.

Lapseni eivät ole valinneet syntyä tähän maailmaan, mutta minä olen ne kehollani tänne saattanut. Lapset ovat vastuullani vaikka yhteisö hommaan painosti.

En halua lapsiani jättää vaikka arki on ollut tosi rankkaa ja katkeria ajatuksia on paljon. Vähintä mitä voin tehdä on kasvattaa heidät itsenäisiksi ajattelijoiksi, niin ettei heidän tarvitse koskaan käydä läpi asioita joita minä olen käynyt.

Ja lienee vielä tärkeää painottaa, etten koskaan lapsilleni ole puolella sanallakaan vihjannut etten olisi heitä halunnut.

Vl yhteisöä lainaten; ”Jokaisella on oma risti kannettavanaan”

Tää on mun risti ja teen päivittäin tosissani töitä kääntääkseni kaiken voitokseni.

Vierailija
145/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipas on paljon outoa. Majoittanu narkkareita kotiinsa jne

Vierailija
146/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas huomataan että miten vähän miehet saa paskaa ja nuhteita niskaansa kun ne tekee samat temput, mutta auta armias kun joku nainen kehtaakaan luopua pyhästä kahdeksan kakaran äitiydestä jota ei varmaan ole oikeasti edes halunnut mutta uskonnon pakottamana joutui. Hienosti se naisviha muhii myös naisten päissä.

Koska tässä aloittajan ketjussa puhutaan NAISESTA, ÄIDISTÄ. EI MIEHESTÄ. Onko se niin vaikea ymmärtää.

Vierailija
147/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuunkantohan tuolta ihmiseltä puuttuu täysin!

Vierailija
148/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän Pipan jotenkuten, enkä asiaa ota sen enempää kantaa, mutta omaa tilannetta haluan avata.

Synnyin lestaperheeseen ison perheen loppupäähän ja itsekkin avioiduin alle kaksikymppisenä. Saimme mieheni kanssa neljä lasta, en olisi halunnut niistä ensimmäistäkään. Neljännen lapsen jälkeen heitin pyyhkeen kehään uskonnon suhteen ja laitoin piuhat poikki.

Vaikka koen että en omasta tahdostani tullut äidiksi, en missään tapauksessa kykenisi jättämään lapsia ja aloittamaan elämää 2.0.

Lapseni eivät ole valinneet syntyä tähän maailmaan, mutta minä olen ne kehollani tänne saattanut. Lapset ovat vastuullani vaikka yhteisö hommaan painosti.

En halua lapsiani jättää vaikka arki on ollut tosi rankkaa ja katkeria ajatuksia on paljon. Vähintä mitä voin tehdä on kasvattaa heidät itsenäisiksi ajattelijoiksi, niin ettei heidän tarvitse koskaan käydä läpi asioita joita minä olen käynyt.

Ja lienee vielä tärkeää painottaa, etten koskaan lapsilleni ole puolella sanallakaan vihjannut etten olisi heitä halunnut.

Vl yhteisöä lainaten; ”Jokaisella on oma risti kannettavanaan”

Tää on mun risti ja teen päivittäin tosissani töitä kääntääkseni kaiken voitokseni.

Todella ajatuksia herättävä kirjoitus tällaiselle jonka risti taas on se että niitä lapsia ei ikinä siunaantunut. Vaikka tilanne on päinvastainen pystyn tunnistamaan tuosta todella paljon samaa, suurimpana ehkä sen kokemuksen ettei itsellä ole ollut päätösvaltaa lapsilukunsa ja sitä kautta oman elämänsä suunnan suhteen. Ehkä siksi tuntuukin pahalta lukea tätä keskustelua jossa tuomitaan ihminen sen perusteella että ei enää kestänyt tilannetta. Kaikki eivät vaan valitettavasti ole yhtä vahvoja kuin sinä.

Vierailija
149/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaisuus on sairas kultti

Vierailija
150/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipas on paljon outoa. Majoittanu narkkareita kotiinsa jne

Vaihtanut siis lapsensa narkkareihin.

Vierailija
151/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa uskonnossa EI kysytä naiselta haluaako lapsia. Ja jos nainen lähtee on  selvää, etteivät aviomies ja yhteisö anna lapsia mukaan!

Otapa sinä asioista selvää. Yhteisö ei määrää lasten sijoittumisesta eikä luonnollisestikaan puutu siihen, se on vanhempien välinen asia. Ja jos vanhemmat eivät pysty asiasta sopimaan, tuomioistuin tekee sen. Taisit nolata nyt itsesi pahemman kerran.

Vierailija
152/153 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo äitihän väsähti lapsiin, joten oli varmasti onnellinen, kun pääsi niistä eroon ja että mies suostui yksinhuoltajaksi.

Ei hän kyllä ole missään vaiheessa niin sanonut 🙄

Vierailija
153/153 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset ohjelmat kuin BB pitäisi yksistään nuortemme takia lailla kieltää. Siinä isä- ja äiti-ihmiset häpäisevät itsensä ja lapset saavat hävetä. Historiaa tuntevina tiedämme, että kun yleinen moraali on mennyt tarpeeksi alas, on sillä ollut seuraamuksia, yhtenä esimerkkinä Länsi-Rooman tuho. Nyt ei länsimaissa olla enää kaukana siitä. Kun ihmisillä on asiat liian hyvin, alkaa moraalittomuus kukoistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi