Itsekäs teko BB Pippalta jättää 8 lastaan isälle
Ja muuttaa pois perheen kodista yksikseen. Jos hän sai tarpeekseen lestaadiolaisesta elämäntyylistä niin eikö hän ymmärtänyt sitä aiemmin ettei se ole hänen juttunsa. Eikö edes siinä vaiheessa, kun 5 lapsen äitinä harrasti seksiä ilman ehkäisyä. Lapsia vaan tuli ja tuli toisensa perään ja lopulta totesi, että en jaksa olla suurperheen äitinä.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän outoa, ettei kukaan kahdeksasta lapsesta ole aikuistuttuaan tullut äidin kanssa läheisiksi. No, mitenkä juuri voisikaan tuollaisen hylkäämisen jälkeen.
Miten voi tulla läheiseksi kun kaikki yhteydenpito menee lahkon kautta?
Eli lestanaiset ei kiinny lapsiinsa tai rakasta heitä, he vain synnyttävät.
Menepä takaisin sinne osastolle, josta karkasit.
Myös kummastelen näitä, jotka väittää tietävänsä kaiken jostain uskonyhteisöstä, tai vaikka lestadiolaisiudesta. Ihan varmasti ette tiedä. Uskovaisetkin kun on ihmisiä ja eri paikkakuntien ja verkostojen välillä voi olla eroja, riippuen siitä ketä siellä asuu ja vaikuttaa. Omasta kokemuksesta voin myös sanoa, ettei ole lainkaan harvinaista, että puhutaan yhtä ja tehdään toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän outoa, ettei kukaan kahdeksasta lapsesta ole aikuistuttuaan tullut äidin kanssa läheisiksi. No, mitenkä juuri voisikaan tuollaisen hylkäämisen jälkeen.
Kommentti oli sarkastinen väitteeseen, että "kaikki yhteydenpito menee lahkon kautta". Ei ole totta. En siis ole oikeasti sitä mieltä, että ei kiinny tai rakasta. Oliko nyt tarpeeksi rautalankaa? Sarkasmia ei tällä palstalla kannata viljellä, tollot ei tajuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti oli sarkastinen väitteeseen, että "kaikki yhteydenpito menee lahkon kautta". Ei ole totta. En siis ole oikeasti sitä mieltä, että ei kiinny tai rakasta. Oliko nyt tarpeeksi rautalankaa? Sarkasmia ei tällä palstalla kannata viljellä, tollot ei tajuu!
Sorry!! t. tollo
Naista haukkuvista kommenteista voi päätellä sen, kuinka paljon tämä palsta on täynnä tyhmiä ihmisiä. Että mä vihaan tyhmiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Naista haukkuvista kommenteista voi päätellä sen, kuinka paljon tämä palsta on täynnä tyhmiä ihmisiä. Että mä vihaan tyhmiä ihmisiä.
Sydämetön äiti. Sitä on tämä BB -mamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyytesi osoitit jälleen. Vain tyhmä ihminen tekee olettamuksia ihmisistä joiden taustoista ei tiedä mitään. Palikka.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista näkee, että ei edes viitsitä yrittää ymmärtää, haukutaan vaan. Nainen ei koskaan saisi tehdä mitään "itsekästä", ei, vaikka se pelastaisi hänen henkensä ja terveytensä. Niin kauan, kun naiset eivät pysähdy miettimään syitä tällaisten päätösten takana, ei naisvihasta tulla pääsemään eroon. Naiset itse ampuvat tässä sekä itseään että kanssasisariaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos mies olisi näin tehnyts, niin se olis ok..? Lestadiolaisuus on sellainen kultti, että jos sen jättää, niin katsotaan luopioksi johon ei saa olla yhteydessä
Tuo sitkeä luulo, että lestadiolaisuuden jättänyt ei saisi olla yhteydessä esim. perheeseensä yhteisössä, ei pidä paikkaansa. Olen entinen vl. Irtautumiseni ei muuttanut välejäni perheeseeni mitenkään. Näin on suurella osalla.
Sitten tuohon bb-talon entiseen lestadiolaiseen. Ilmeisesti suuri osa lapsista on ollut aikuisia hänen jättäessään yhteisön. Tosin tätä ei kerrota. Hän on nyt kuitenkin jo viiskymppinen. Siten ex-miehen huollettavaksi on jäänyt ehkä muutama lapsi. Sitäkään ei kerrota, kuinka tiiviisti hän piti yhteyttä perheeseensä lähdön jälkeen.
Jos olen oikein ymmärtänyt, hän on lähtenyt 36-vuotiaana ja on nyt 49 eli lähtö on tapahtunut 13 vuotta sitten. Lapset ovat nyt 15-28. Eli sen matematiikan mukaan lapset ovat silloin olleet 2-15-vuotiaita eli ei todellakaan mitään aikuisia, vanhinkin vielä teini-iässä. Korjatkaa, jos olen ymmärtänyt jotakin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyytesi osoitit jälleen. Vain tyhmä ihminen tekee olettamuksia ihmisistä joiden taustoista ei tiedä mitään. Palikka.
Ihan sama, miksi palikaksi haukut, mutta mielestäni äiti, joka jättää lapsensa, on SYDÄMETÖN: Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kuinka monella lapsella on oma puhelin? Kaikki viestit menee toisen vanhemman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, miksi palikaksi haukut, mutta mielestäni äiti, joka jättää lapsensa, on SYDÄMETÖN: Piste.
Mä oon varmaan sydämetön kun muutin pois kotoa ja lapseni jäi asumaan isänsä kanssa?
Olisiko pitänyt väkisin raahata 17v mukaan toiselle paikkakunnalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista näkee, että ei edes viitsitä yrittää ymmärtää, haukutaan vaan. Nainen ei koskaan saisi tehdä mitään "itsekästä", ei, vaikka se pelastaisi hänen henkensä ja terveytensä. Niin kauan, kun naiset eivät pysähdy miettimään syitä tällaisten päätösten takana, ei naisvihasta tulla pääsemään eroon. Naiset itse ampuvat tässä sekä itseään että kanssasisariaan nilkkaan.
Tämä. En olisi osannut paremmin kirjoittaa tätä. Täällä on paljon sen sukupolven edustajia palstalla, jotka ovat lapsina pyritty opettamaan nöyriksi ja kilteiksi tytöiksi. Minut myös ja olen 90-luvulla syntynyt. Silti vielä silloin maaseudulla, jossa asuin tyttöjen piti olla hyväkäytöksisiä ja kompromissinteko kykyisiä. Oma äitini sieti henkistä väkivaltaa isäni taholta hyvin pitkään meidän lasten takia, ettei meidän olisi pitänyt kokea avioeroa. Teini-ikään, kun siskoni kanssa tulimme, äitini rohkeni erota. Koki paljon arvostelua tästä ja kokee edelleen, kun sukuni mielestä olisi pitänyt vain kestää ja olla hyvä vaimo. Emmekä kuulu edes mihinkään uskonlahkoon. Toivottavasti tulevat nuoret sukupolvet vihdoin muuttavat tämän asenteen ja nainen saa olla "itsekäs".
Hienoa että asiaa nostetaan esiin. sukupuolen määrittämä asema ei kuulu nykypäivään. Vielä vähemmän siitostamman homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuti jankuti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. En olisi osannut paremmin kirjoittaa tätä. Täällä on paljon sen sukupolven edustajia palstalla, jotka ovat lapsina pyritty opettamaan nöyriksi ja kilteiksi tytöiksi. Minut myös ja olen 90-luvulla syntynyt. Silti vielä silloin maaseudulla, jossa asuin tyttöjen piti olla hyväkäytöksisiä ja kompromissinteko kykyisiä. Oma äitini sieti henkistä väkivaltaa isäni taholta hyvin pitkään meidän lasten takia, ettei meidän olisi pitänyt kokea avioeroa. Teini-ikään, kun siskoni kanssa tulimme, äitini rohkeni erota. Koki paljon arvostelua tästä ja kokee edelleen, kun sukuni mielestä olisi pitänyt vain kestää ja olla hyvä vaimo. Emmekä kuulu edes mihinkään uskonlahkoon. Toivottavasti tulevat nuoret sukupolvet vihdoin muuttavat tämän asenteen ja nainen saa olla "itsekäs".
Kuvasit täydellisesti erään vessaharjan, joka vainoaa naisia netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kuinka monella lapsella on oma puhelin? Kaikki viestit menee toisen vanhemman kautta.
Varmaan aikuisten lasten kännykän käyttö menee vanhemman kautta, Valheita tietysti on kiva sepitellä lestoista. Täällä päästiin nyt oikein vauhtiin!
vl-lahkon jäsenet löysi tänne. Hyökkäävät joukosta lähtenyttä vastaan. Tuota irtaantuneet saavat varmasti kestää jatkuvasti.
Miksi muuten telkkaa ei saa katsoa mutta padilla voi striimata?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että asiaa nostetaan esiin. sukupuolen määrittämä asema ei kuulu nykypäivään. Vielä vähemmän siitostamman homma.
Naiset ovat alisteisessa asemassa näissä yhteisöissä. Aivan kuin kolmansissa maissa. Käsittämätöntä tuokin että mies ei saa käydä hanskalla vaan on annettava.
Tuossa ei ole tasa-arvosta puhettakaan. Kotiorjia.
Tuo sitkeä luulo, että lestadiolaisuuden jättänyt ei saisi olla yhteydessä esim. perheeseensä yhteisössä, ei pidä paikkaansa. Olen entinen vl. Irtautumiseni ei muuttanut välejäni perheeseeni mitenkään. Näin on suurella osalla.
Sitten tuohon bb-talon entiseen lestadiolaiseen. Ilmeisesti suuri osa lapsista on ollut aikuisia hänen jättäessään yhteisön. Tosin tätä ei kerrota. Hän on nyt kuitenkin jo viiskymppinen. Siten ex-miehen huollettavaksi on jäänyt ehkä muutama lapsi. Sitäkään ei kerrota, kuinka tiiviisti hän piti yhteyttä perheeseensä lähdön jälkeen.