Itsekäs teko BB Pippalta jättää 8 lastaan isälle
Ja muuttaa pois perheen kodista yksikseen. Jos hän sai tarpeekseen lestaadiolaisesta elämäntyylistä niin eikö hän ymmärtänyt sitä aiemmin ettei se ole hänen juttunsa. Eikö edes siinä vaiheessa, kun 5 lapsen äitinä harrasti seksiä ilman ehkäisyä. Lapsia vaan tuli ja tuli toisensa perään ja lopulta totesi, että en jaksa olla suurperheen äitinä.
Kommentit (153)
Minulle tuli Pippan sanomisista enemmänkin se vaikutelma ettei jaksanut lapsia, lapsiarkea vaan kaipasi jotain itsenäistä ja omaa.
Enemmän jätti lapsensa ja miehensä sekä siinä sivussa uskonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä jutusta muistui mieleen karmiva asia: Teininä tykkäsin nukkua lomalla Kuusamossa asuvan sukulaiseni pihalla teltassa. Kesäiltoina/öisin joskus kuului lapsen kirkumista. Siis ei mitään tavallista lasten älämölöä vaan sellaista hirvittävää kauhistunutta kirkumista.
Nyt aikuisena olen ymmärtänyt että se huuto kantautui alle kilometrin päässä olevasta rauhankeskuksta vai miksikö näitä lestadiolaisten kokoontumispaikkoja kutsutaan. ... Mitähän ihmettä siellä on oikein tehty.
Onpa Kuusamossa ollut hyvä kantavuus kesäöinä 🤔
Kesäöinä on kyllä hyvä kantavuus varsinkin jos on vesistöä ympärillä.
Entäs sitten, kun ei ole vesistöä ympärillä? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Pipan teidän mielestänne pitänyt jäädä, vaikka tajusi ettei enää pysty uskomaan samalla tavalla kuin miehensä ja sukunsa? En ainakaan itse voisi kuvitella asuvani tiukan uskonnollisessa yhteisössä kun en usko samoin. Olisi varmaan ollut miehellekin ahdistavaa.
Pippahan teki rakkaudellisesti lapsiaan kohtaan kun antoi heidän jäädä tuttuun ja turvalliseen ympäristöön ei alkanut riidellä omaisuudesta eikä varattomana repinyt lapsiaan johonkin itsemurhayksiöön.
Ihmeellistä kaksinaismoralismia. Kun isä lähtee ja jättää perheen köyhyyteen sitä pidetään naisen syynä, tämähän luultavasti nalkutti ja rupsahti.
Aivan täyttä skeidaa taas, että pitää lapsetkin jättää, jos ei usko enää nappaa! Kuule, uskon voi jättää, mutta silti pitää perheen koossa. Äly, hoi ymmärrys, älä jätä!
Pippa on kertonut olevansa edelleen tekemisissä ja hyvissä väleissä ex miehen ja lasten kanssa. Nuorin lapsista on muuten 15 v.
Äly hoi itse. Miten voisi elää parisuhteessa ja yhteisössä jossa muut ajattelevat sinun joutuvan he l vett iin? Haluaisiko mieskään elää naisen kanssa jos uskoo tämän olevan paha syntinen?
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli Pippan sanomisista enemmänkin se vaikutelma ettei jaksanut lapsia, lapsiarkea vaan kaipasi jotain itsenäistä ja omaa.
Sehän tuossa onkin järkyttävintä. Miten joku pystyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä jutusta muistui mieleen karmiva asia: Teininä tykkäsin nukkua lomalla Kuusamossa asuvan sukulaiseni pihalla teltassa. Kesäiltoina/öisin joskus kuului lapsen kirkumista. Siis ei mitään tavallista lasten älämölöä vaan sellaista hirvittävää kauhistunutta kirkumista.
Nyt aikuisena olen ymmärtänyt että se huuto kantautui alle kilometrin päässä olevasta rauhankeskuksta vai miksikö näitä lestadiolaisten kokoontumispaikkoja kutsutaan. ... Mitähän ihmettä siellä on oikein tehty.
Onpa Kuusamossa ollut hyvä kantavuus kesäöinä 🤔
Kesäöinä on kyllä hyvä kantavuus varsinkin jos on vesistöä ympärillä.
Entäs sitten, kun ei ole vesistöä ympärillä? 😅
Kokeile. Hysteerinen kirkuminen kuuluu kauas. Et ole tainnut paljon oleskella luonnossa kesäöinä. Lintujen äänet ja kiimaisen ketun rääkynä kuuluvat kauas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tuossa onkin järkyttävintä. Miten joku pystyy?
Miehet pystyvät jatkuvasti eikä heitä tuomita. Jos on joutunut jo lapsena aivopestyksi ja elämään elämää jota ei välttämättä olisi halunnut elää, on joskus tehtävä vaikeita ratkaisuja ettei joudu kuolemaan katkerana.
Kuka ne lapset on hoitanut ja kasvattanut?
Vierailija kirjoitti:
Mitä luultavimmin Pippa, lähtöönsä asti. Hänhän on myös sanonut ettei häntä haitannut kotona oleminen ja työn määrä. Ei vain pää kestänyt kun ei uskonut enää lestadiolaisittain.
Kyllä se on niin jos äiti tai isä voi paremmin, niin todennäköisesti on parempi äiti tai isä lapsillensa. Ymmärrän kyllä hänen lähtönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luultavimmin Pippa, lähtöönsä asti. Hänhän on myös sanonut ettei häntä haitannut kotona oleminen ja työn määrä. Ei vain pää kestänyt kun ei uskonut enää lestadiolaisittain.
Tekosyy jätää lapset! Uskon voi jättää, mutta normaali äiti ei jätä lapsiaan.
Siitähän sinä et voi tietää mitään. Omituinen aloitus.
Olen lueskellut tätä ketjua enkä voi olla ihmettelemättä, miksi ihmisiä kiinnostavat niin paljon muiden ihmisten asiat. Maailma kiehuu ja kuohuu ympärillä ja täällä jaksetaan pohdiskella yhden ihmisen tekemisiä yli 100 kommentin voimin. Tuleehan siinä sivussa käsiteltyä isompiakin ihmisjoukkoja. Täällä ruoditaan ihmisten seksielämää ja käytetään hyvin alatyylisiä ilmaisuja. Tuo aikaisempi kommentti puolukkametsään menosta oli hyvä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja ihmisten tehdä ratkaisunsa, jotka eivät muille kuulu. Tähän maailmaan mahtuu kummempiakin asioita kuin mitä tässä ketjussa on käsitelty. Sananvapauteen sisältyy myös vastuu: jokainen vastaa omista sanomisistaan. Maapallo pyörii radallaan, me pienet ihmiset voimme jokainen osaltamme tehdä tämän maailman paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan helppo yhteisö tuo lesta. Ei ole kylläkään kokemusta. Rohkea nainen tietyllä tapaa, että uskalsi vaan häipyä.
Ymmärsi ajoissa sen tosiasian, että voi joku muukin kuin äiti hoitaa lapset. Silti äiti voi säilyttää hyvät välit heihin ja heistä voi kasvaa kunnollisia. Äiti voi elää hyvää elämää ilman jokapäiväistä lastenhoitoa. Tosin näistä uskovaisista enkä heidän kulttuuristaan tiedä miten menee kuviot.
Jso näin ajattelee, silloin kannattaa todellakin jättää lapset tekemättä!
Vierailija kirjoitti:
Helppo tuomita kun itse ei ole kokenut vastaavaa.
Niin, mutta kokenu miltä tuntuu kasvaa ilman äitiä. Jätti syvät arvet ja erilaisuuden tunteen mun ja muiden tyttöjen väliin. Eli en tasan hyväksy, jos lapsia tehdään pitää olla yhdessä ainaki siihen asti et lapset on jo nuoria tai tajuavat tilanteen täysin
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä totean, että Suomessa on paljon uskovaisten hyväveliverkostoja, uskonveljiä autetaan hädässä. En tunne BB-kilpailijaa tai tiedä misä on kotoisin, muttan jos jostain "raamattuvyöhykkeeltä" niin aika vaikea varmasti olisi ollut tie siihen että saa lapset itselleen.
On niin monta,porrasta joissa uskonveli tai -sisar voi vaikeuttaa tai myötävaikuttaa prosesseissa, verkosto on sisällä niin kouluissa, sairaaloissa, viranomaisissa, oikeusjärjestelmissä jne. Ja tokihan "jumalan tahto" on se ettei syntinen nainen riistä viattomia lapsia hurskaalta isältään pois....
Tää on niin totta. Ystävänäni lapsi asuu sijaisperheessä, ja he ovat lestadiolaisia.käytännössä laiton adoptio.lasta vieraannutetaan biologisesta perheestään ihan luvan kanssa.lapsen sisarukset asuvat kotona,eikä sijaisperhe tue sisarussuhteita millään tavalla, puhumattakaan että lapsi pääsisi kotiin takaisin.ystäväni on ihan hajalla, koska teki hän itse miten vaan,niin hänen sijoituksessa oleva lapsi kärsii,ei ymmärrä toinen miksi ei voi asua kotona. Että terveisiä vaan sinne lapsen ryöstäjille, toimintanne on todella itsekästä ja siitä kärsii lapsi jota väitätte rakastavanne.hän ei ole Jumalan lahja vaan pieni ihmisen alku, jota kuuluu kohdella inhimillisesti ja hänen etuaan ajatellen.hän ei ole teidän tarpeitanne varten, täyttämään teidän tyhjiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään tiedä lestadiolaisuudesta mitään. Nykypäivänäkin on niin, että jos liikkeestä lähtee, joutuu jättämään samalla myös perheensä. Jotkut suvut/yhteisöt ovat avaramielisempiä mutta monissa lestadiolaisyhteisöissä uskonto määrittää kaiken, myös perhesuhteet. Toisin sanoen: et voi erota liikkeestä eroamatta samalla perheestäsi.
Härreguud miten väärää tietoa!!!! 🤨🤥
Olen perinteisestä vlsuvusta... eikä meidän perheestä, suvusta tai tuttavapiiristä (Oulun seutu) kukaan eronnut ole tehny Pippoja.
Itsekin eronnut niin uskonnosta kuin avioliitosta. Kyllä minä pakkasin mukaani myös kuusi lasta. Hyvässä yhteishengessä erottiin eksän kanssa, hän jäi vielä uskomaan mutta erosi sitä pari vuotta sitten. Yhdenkään vl- läheisen kanssa ei ole sukset ristissä. Ihan sama ihminen minä olen vaikka en enää ole uskomadsa ha avioeronkin ottanut, nyt uusi mies.
Onnittelut! Kaikkialla ei ole yhtä vapaamielistä. Vaasan seutu on pahinta aluetta.
Vaasan seudulla ei ole todellakaan ole mitään lestayhteisöjä. Niitä on lähinnä keski- ja pohjois-pohjanmaalla, jos tiedät missä ne ovat. Jonkun verran myös muutamissa etelä-pohjanmaan kunnissa. Otappa karttaa käteen ja sivistä hiukan itseäsi..
Vierailija kirjoitti:
Niin naistahan pitää syyttää kun on vaan annettava vaikka ei halua kun ei ole ehkäisyä eikä halua lapsia.
Sanoiko hän, että ilmoitti miehelleen haluttomuudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naista haukkuvista kommenteista voi päätellä sen, kuinka paljon tämä palsta on täynnä tyhmiä ihmisiä. Että mä vihaan tyhmiä ihmisiä.
Sydämetön äiti. Sitä on tämä BB -mamma.
Tyhmyytesi osoitit jälleen. Vain tyhmä ihminen tekee olettamuksia ihmisistä joiden taustoista ei tiedä mitään. Palikka.
Ihan sama, miksi palikaksi haukut, mutta mielestäni äiti, joka jättää lapsensa, on SYDÄMETÖN: Piste.
Mä oon varmaan sydämetön kun muutin pois kotoa ja lapseni jäi asumaan isänsä kanssa?
Olisiko pitänyt väkisin raahata 17v mukaan toiselle paikkakunnalle?
Hiukan eri asia nyt kun jättää kokonainen lauma pikkuisia lapsia ja koulu-ikäisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä totean, että Suomessa on paljon uskovaisten hyväveliverkostoja, uskonveljiä autetaan hädässä. En tunne BB-kilpailijaa tai tiedä misä on kotoisin, muttan jos jostain "raamattuvyöhykkeeltä" niin aika vaikea varmasti olisi ollut tie siihen että saa lapset itselleen.
On niin monta,porrasta joissa uskonveli tai -sisar voi vaikeuttaa tai myötävaikuttaa prosesseissa, verkosto on sisällä niin kouluissa, sairaaloissa, viranomaisissa, oikeusjärjestelmissä jne. Ja tokihan "jumalan tahto" on se ettei syntinen nainen riistä viattomia lapsia hurskaalta isältään pois....
Tää on niin totta. Ystävänäni lapsi asuu sijaisperheessä, ja he ovat lestadiolaisia.käytännössä laiton adoptio.lasta vieraannutetaan biologisesta perheestään ihan luvan kanssa.lapsen sisarukset asuvat kotona,eikä sijaisperhe tue sisarussuhteita millään tavalla, puhumattakaan että lapsi pääsisi kotiin takaisin.ystäväni on ihan hajalla, koska teki hän itse miten vaan,niin hänen sijoituksessa oleva lapsi kärsii,ei ymmärrä toinen miksi ei voi asua kotona. Että terveisiä vaan sinne lapsen ryöstäjille, toimintanne on todella itsekästä ja siitä kärsii lapsi jota väitätte rakastavanne.hän ei ole Jumalan lahja vaan pieni ihmisen alku, jota kuuluu kohdella inhimillisesti ja hänen etuaan ajatellen.hän ei ole teidän tarpeitanne varten, täyttämään teidän tyhjiötä.
Lopeta iniseminen. Jotain vikaa siellä ystäväsi kodissa on, kun kerran lapsi on huostaan otettu.
Se, että huostaan ottaminen ei ole lestadiolaisten vika, vaan ihan sen lapsen vanhempien.
Jotain rajaa sentään sinunkin silmittömälle ja perusteettomalle vihallesi, joka on perusteetonta.
Lastensuojelu päättää, ei sijoitusperhe.
Huono äiti.