Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20 vuotta WTC:n 9/11-terrori-iskuista. Mitä muistat siitä päivästä?

Vierailija
11.09.2021 |

Olin iltapäivällä koulutuksessa ja kouluttaja kertoi, että USAssa on ilmatila suljettu ja New Yorkiin on hyökätty.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lämmin. Jotain 30 astetta.

Vierailija
2/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin epäuskoisena lähetystä ja mietin että alkaako kolmas maailmansota nyt. Olin kotona äitiyslomalla ja tuijottelin sitten koko illan ja yön telkkaria. Ihan kauhea päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus oli vähää vaille yksivuotias tuolloin. Kaksi vanhempaa lasta tais olla päiväkerhossa kun menin kuopuksen kanssa käymään vanhemmillani ja siellä katseltiin uutisia.

Vierailija
4/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mökillä ja miehen isoveli soitti ja käski avata television kun sieltä Usasta tuli suora lähetys. Katsottiin sitten tornien sortumista.

Vierailija
5/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että neljäs kone oli ilmeisesti menossa kohti Valkoista taloa, mutta matkustajat kukistivat terroristit ja kone putosi jollekin pellolle.

Vierailija
6/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ehti olla ihan normaali päivä jonkin aikaa Usassakin

Vierailija
7/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli viimeinen kesäinen päivä Suomessa, muttei sentään noin lämmintä. Aurinko kuitenkin paistoi.

Vierailija
8/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin hevoseni karsinaa ja talliradiosta kuului, Nova päällä. Olin 12 v.

En ymmärtänyt tilanteen suuruutta.

Vierailija
9/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin virkatyön n. klo 16 ja menin meidän toimistolle ”omiin hommiin”, siellä telkusta seurattiin, uskomattomalta tuntui.

Vierailija
10/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ehti olla ihan normaali päivä jonkin aikaa Usassakin

Vierailija
11/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut Huittisten kauppaoppilaitoksella atk-luokassa ja lähdössä linja-autolla kotiin Raumalle. Joukko jotain tyttöjä juoksi luokkaan sisään ja alkoivat kiireellä avata konetta. (Älypuhelimiahan ei ollut).

Linja-autoasemalla oli tv auki kahviossa ja pari äijää katsoi sitä tiiviisti. Kuvassa näkyi savuava torni mutten ymmärtänyt mikä se oli. Tuntui vain että jotain on tekeillä.

Vasta kotona Raumalla avasin oman television ja totuus paljastui. Lähetystä tuli koko illan.

Ennen nukkumaanmenoa seisoin turtana ikkunan edessä ja pelkäsin mitä tästä vielä tulee.

Vierailija
12/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, että neljäs kone oli ilmeisesti menossa kohti Valkoista taloa, mutta matkustajat kukistivat terroristit ja kone putosi jollekin pellolle.

Kuinkakohan totta toikin on?!

Vierailija
13/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä on ihan nauhoitettua todistetta netti pullollaan. Matkustajat soittivat läheisilleen ja kertoivat mikä on tilanne.

Vierailija
14/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli viimeinen kesäinen päivä Suomessa, muttei sentään noin lämmintä. Aurinko kuitenkin paistoi.

Olin noin 7000 kilometrin päässä Suomesta.

Vierailija
15/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä on ihan nauhoitettua todistetta netti pullollaan. Matkustajat soittivat läheisilleen ja kertoivat mikä on tilanne.

Niin varmaan..

Vierailija
16/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mieheni kanssa muuttamassa kaveriani, ja välillä käytiin katsomassa telkkaria naapurissa, kun kaverin kaikki kamat olivat pakattuna tietty..

Vierailija
17/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 7000 kilometrin päässä Suomesta.

Ketään ei kiinnosta!

Vierailija
18/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin mieheni kanssa muuttamassa kaveriani, ja välillä käytiin katsomassa telkkaria naapurissa, kun kaverin kaikki kamat olivat pakattuna tietty..

Ootko vielä saman karjun kanssa yksissä?

Vierailija
19/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli TV ja radio kiinni, kaveriltaan tullut 11v poikani kertoi asiasta, sitten rupesin seuraamaan uutisia.

Vierailija
20/89 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekaa vuotta opettajana. Silloin ei vielä ollut tietokoneita luokassa, joten tuntien jälkeen menin opehuoneeseen ja avasin koneelta muistaakseni Maikkarin uutissivut. Siinä oli iso kuva tornista savupilven keskellä ja otsikossa luki, että lentokone törmännyt WTC:hen. Ajattelin, että onpa friikki onnettomuus. Kotona sitten alkoi telkasta selvitä, että oli jotain muutakin.

Lähipäivinä pidettiin koulussa hiljainen hetki. Se on ainoa kerta lukuun ottamatta kuolemantapauksia kouluyhteisössä. Sitä hieman ihmettelen. Kyllä on ollut muitakin sotia ja onnettomuuksia, mutta kai se oli sitten erikoista, kun kuolleet olivat länsimaisia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän