Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni luuli että viides lapsi on yhtä helppo kuin edelliset.

Vierailija
21.10.2014 |

Sai viidennen lapsensa ja kaikki 4 muuta olleet vauvana helppoja, nukkuneet,syöneet yms hyvin ja itkeneet vähän. Viiminen onkin sitten erilainen. Puklaa kovasti ja itkee usein yms. Aika loppu meinaa tuo kohta 40v äiti olla vaikka mummo auttaa paljon lasten hoidossa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viidenteni nukkui ja söi hyvin ja oli hyväntuulinen mutta hereillä ei ollut sekuntiakaan paikallaan kahteen vuoteen, aloitti 4kk iässä. Tämä nelikymppinen äiti ei uupunut mutta silmät kasvoivat niskaankin.

Vierailija
2/8 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini pelotteli minua vauva-kauhutarinoilla ehkäistäkseen teiniraskautta (toimi), joten olin aivan täysin sitä mieltä, että kaikki vauvat ovat saatanasta seuraavia, ja epäilin helppojen vauvojen äitejä kusettajiksi. Esikoista odottaessa hoidin pakastimet ja kaapit täyteen kaikkea, mitä vain suinkin voi tarvita, koska kohta sitä ollaan ihan puhki ja riekaleina henkisesti ja fyysisesti. Noh, oma vauva olikin sitten niin helppo, hiljainen ja hyväntuulinen, että kaikki hätävalmistelut olivat täysin turhia :D Oli aivan mainiosti aikaa itselle ja vauva-arki meni todella leppoisasti. Aion silti tehdä saman hätävarjelun liioittelun seuraavan lapseni kanssa. Menee niin paljon nätimmin nämä asiat pessimistillä. Pelkkiä iloisia yllätyksiä nurkkien takana nääs :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/8 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tää on just tätä että nää 4-5 lapsen äidit ei usko, että vauvoissa ja lapsissa on eroa, kun "meillä kaikki 5 on aina nukkunut hyvin kun oon ne siihen opettanut" , eikä ne erot oo pelkästä kasvatuksesta kiinni... Eipä silti, jaksamista vauvan kanssa tälle äidille!

Vierailija
5/8 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä sattuu. Niin meillekin kävi. Kolme superhelppoa hyvin nukkuvaa vauvaa ja neljäs olikin sitten jotain ihan muuta. Olin aivan loppu ja ilman paljon auttavia isovanhempia olisin varmaan joutunut lataamoon. Siitäkin selvittiin ja nyt kuopus on maailman suloisin 2-vuotias. Ei kyllä nuku vieläkään hyvin, mutta päivisin on kiltti, helppo ja ihana.

Vierailija
6/8 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä "luuleminen" kävi ilmi? Oletko huumorintajuton? Kai sinäkin käsität että lapsetonkin voi väsyä? Kuulostat ilkeältä, ajattele sellaisen kuvan sinä annat itsestäsi! :)

Vierailija
7/8 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie hänelle luettavaksi doris lessngin romaani viides lapsi ;)

Vierailija
8/8 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten tämä "luuleminen" kävi ilmi? Oletko huumorintajuton? Kai sinäkin käsität että lapsetonkin voi väsyä? Kuulostat ilkeältä, ajattele sellaisen kuvan sinä annat itsestäsi! :)"

Jotkut vauvat ovat todella helppoja hoidettavia, nukkuvat hyvin jne.

Jokainen vauva on kuitenkin yksilö, jotkut vauvat ovat äidin rinnassa kiinni kuin iilimadot - syövät kerrallaan vähän ja parin tunnin välein, nukkuvat päivä- ja yöunet muutaman tunnin pätkissä, ruokaa on oltava saatavilla heti jne. jne. ja sitten on kolikkivauvat jne. Eikä siinä auta, onko hoitanut sitä ennen kuinka monta vauvaa tahansa tai oli kuinka täydellinen äiti tahansa, koska vauvat ovat kaikki erilaisia.