Miksi aikuinen ihminen joutuu täyttämään kaupungin työkokeilussa kaavakkaita joissa kysytään ostanko ylimääräisillä rahoillani makeisia, lim...
Onko yhdeksän euron ihminen oletusarvoisesti todellakin niin tyhmä?
Kommentit (126)
Turha vinkuu että tässä on rankkaa jos itse ei ikinä käytä leptin aikaa. Eikä että rahat on loppu jos tuhlaa ne turhaan
Eikö olut ole listalla? Pitäisi olla!
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko? En ehkä halua uskoa.
Kerran täytin kaavaketta joka alkoi mennä epäilyttäväksi nukkumaanmenoaikoja kyseltäessä. Seuraavaksi kyseltiin jo suihkuttelusta ja tässä vaiheessa ärähdin ja totesin että ei kuulu minun suihkut kenellekkään. Univaikeuksia on kyllä joskus ollut (katsos kun aikoinaan tein keskeytymätöntä kolmivuoroa), mutta niistä puhutaan lääkärin kanssa, ei pilkallisesti hymyilevän sosiaalitantan saarnaamana.
Oisko se kysely itseä varten hahmottamaan omaa rahankäyttöä? Kun avaa paperille ylös omat menot niin näkee mihin sitä rahaa kuluu ja miten paljon. Helposti ajattelee et esim suklaalevy on tai päivälehti on vaan 2eur kpl mut jos ostat sellaiset joka päivä, niin kuukaudessa niihin hurahtaa jo 120e. Pienessä budjetissa tuntuva summa.
Jätä ne sijat - ansaitset parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on kaupungin työkokeilu? Työkokeilussa sovitaan ne tehtävät, jotka kokeilun aikana käydään läpi, ei ole mitään yleistä kaupungin työkokeilua.
Täällä on esim. kaupungin varikolla työkokeilijoita, käytännössä huolto- ja talonmiehen töitä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko? En ehkä halua uskoa.
Kyllä kerran oli tällainen laajempi kysely, josta muistan, miten vastailin iloisesti juuri liikuntaharrastuksia koskevaan kysymykseen. Mutta tästä on yli 20 vuotta.
Työttömiä töikseen kyykyttävien nykyisistäkin lomakkeista uskon mitä tahansa.
Ylimääräisillä rahoilla ostan alusvaatteita korealaiselle seksinukelleni.
Aneeksi, mitä? Siis oikeasti pitää kertoa tällaisia? Onko jotenkin kiellettyä ostaa esim. karkkia? Eikö se ole yksityisasia? Onko oletus, että osallistujat ovat köyhiä tai et rahankäyttöä ei osata? Tai jotenkin vajaita?
Ottaisin kyllä lievänä loukkauksena moisen..
Outoa! Omassa kaupungissani ei pääse hammashygienistille hammaskiven poistoon, jos ei ole käynyt kaupungin hammaslääkärissä tarkastuksessa eikä ole osoittaa tämän yksityisellä käymisen terveystietoja. Näin sanoi hammashoitaja puhelimessa kun varasin aikaa.kunnalkusee, kun se on siellä ainakin puolet halvempaa kuin yksityisellä. Yksityisellä käyn kuitenkin hammaslääkärillä tarkastuksissa kerran vuodessa tutulla, luotettavalla ihmisellä.
En oikein tajua tätä logiikaa: jos et ole käynyt hoidattamassa hampaitasi, et pääse ollenkaan hoitoon??
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Tuohan on kuin lievästi kehitysvammaiselle suunnattu kysymys.
Nuo 9e paikatkin olivat aiemmin tarkoitettu lievästi kehitysvammaisille, sekä mielenterveys- ja päihdekuntoutujille. Niissä tehdään yksinkertaisia pakkaus- tai pussitustöitä. Esim. monissa kaupoissa myytävät heijastimet ovat näissä paikoista joku kerännyt pussiin ja niitannut kiinni. Myös puistojen ja roskapönttöjen puhtaana pito on aiemmin ollut heidän hommia, mutta nyt kuntakokeilun myötä on annettu tavallisille työttömille.
Harmittaa, että olen saanut töitä enkä päässyt kokemaan tällaista. Olen aina saanut JOTAIN kaikista töistä mitä olen tehnyt. Viime aikoina olen kyllä tehnyt vaativia hommia ja saanut hyvää palkkaa, mutta olisi mielenkiintoista joutua tuollaiseen. Vastailemaan höpsöihin kyselyihin. Voisin ihan nauttiakin jostain pussituksesta ja siivoilusta. Siinähän saisi laittaa airpodit korviin tai ajatella omiaan koko päivän, eikä tulisi mitään työstressiä mitä voisi öisin heräillä miettimään.
Jos joku nyt on tommosella kurssilla, niin ota vaan kokemuksena. Ota ilo irti. Verkostoidu JOS on kivoja tyyppejä, juttele. Kävele ja ole utelias. Kuuntele mitä ihmiset puhuvat, kirjoita kurssin / kokeilun jälkeen kirja. Nauti ulkoilmasta. Kuuntele KAIKKI äänikirjat mitä haluat samalla kun reippailet. Kirjoita naurettavan ylimairea ja hehkuttava päivitys jonnekin someen siitä mitä olet "oppinut", vähän kieli poskessa.
Ei kaikkeen pidä vastata. Pitäkää puolenne.
Vierailija kirjoitti:
Oisko se kysely itseä varten hahmottamaan omaa rahankäyttöä? Kun avaa paperille ylös omat menot niin näkee mihin sitä rahaa kuluu ja miten paljon. Helposti ajattelee et esim suklaalevy on tai päivälehti on vaan 2eur kpl mut jos ostat sellaiset joka päivä, niin kuukaudessa niihin hurahtaa jo 120e. Pienessä budjetissa tuntuva summa.
Eiköhän jokainen työtön ole joutunut heti alussa tekemään budjetin ihan omatoimisesti, sillä se raha mitä työtön saa, ei riitä juuri mihinkään. Sitä budjettia muokataan joka viikko uusiksi. Työtön voisi neuvoa ennemminkin sitä hyvällä palkalla työtä tekevää säästämään ja sijoittamaankin, hehän oikeasti joka paikassa valittavat rahojen riittämättömyyttä ja lisää pitäisi saada. Voisin vinkata aika monta lisätienesti-ideaa mutta ne vaatii työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkeen pidä vastata. Pitäkää puolenne.
Juuri näin, hyvin monesta asiasta voi kieltäytyä, edes työhaastattelussa ei tarvitse vastata kaikkeen mitä kysytään.
Tähän mennessä olen käyttänyt ylimääräiset rahani vain viinaan ja huumeisiin mutta kiitos ideasta. Ostan seuraavalla kerralla myös karkkia, limua ja sarjakuvia.
Älä valehtele, mitään tuollaista ei kysytä.
Kertoisin että tilillä on kymppitonni ja ollut jo kauan, ja nousen aina viimeistään seitsemältä ilman herätystä.
Oliko muuta?
Tuosta tulee mieleen se intin kysely, että haluaisitko kukkakauppiaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen työtön ole joutunut heti alussa tekemään budjetin ihan omatoimisesti,
Pitkäaikaistyötön tässä. Olen ollut työttömänä monta kertaa aikaisemminkin. En ole koskaan tehnyt budjettia. Tiedän paljonko rahaa minulla on, vähän, joten aika helppo on sitä käyttää, tai olla käyttämättä.
Mikä helvetin kysymys tuo on? :DD
En tiedä itkeäkö vai nauraako. Ilmeisesti työttömät on rinnastettu johonkin kehitysvammaiseen holhottavaan.
vastaa siihen että "millä ylimääräisillä"?