Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argh! teinin huone ja kylppäri taas kuin ydinpommin jälkeen.

Vierailija
21.10.2014 |

Miten toimin
- siivoan enimmät ja nalkutan
- annan olla ja kärsin, en voi olla huomaamatta

Vai mitä? Miten pedantille ja siistille äidille voi syntyä tytär joka on kuin tuhoeläin. Sanoo ettei ole tarkoituksella vaan on kai luonteesta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei selvästikään ole käsitystä ydinpommin vaikutuksista.

Vierailija
22/30 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:30"]

Mulla sellanen tausta et olin teininä ihan tuhoton sika. Isovanhemmat ja isä on tiptop-pedantteja, mutta äiti ei niinkään. Äiti se kuitenki läpi teini-iän siivoili aina sillon tällön, mutta isä ei suostunu. Ja jos huoneeni kävi liian likaseksi niin muutin vierashuoneeseen kunnes oma huone oli siivottu. Ikinä en kotona juuri muuta tehny kun astiat koneeseen laittanu. Jostain syystä äiti on suosinu vapaata kasvatusta tästä hänen siivoamaan joutumisesta huolimatta. Nyt näin aikuisiällä (27v.) oma koti on aina tiptop. Inhoan kaaosta ja siivoaamaankin opin sitten viimein kesätyöpaikassani kunnolla. Siis ei mitään sellaista "pyyhkästäänpä pöydät ja imuroidaan" siivousta mitä monet ikäiseni miehet kutsuvat siivoamiseksi. Itse pyyhin kaappien ovet, pesen saunan, jynssään ns. kunnolla. Ja aina kun nykyään käyn porukoillani alkaa ahdistamaan se sikin sokin kaaos. Äiti vain ihmettelee miten musta tuli näin siisteysfriikki kun vertaa niihin laiskuriteinivuosiin. Ja sit se nykyään ehdottelee, että josko tulisit tänne meillekin välillä siivoamaan, mutta kyllähän se niin on että oma koti on eri asia. Ei kiinnostais muiden paskoja mennä siivoamaan. Ei kai sitä jotenki tullu siitä omasta huoneestakaan sillon välitettyä kun muuallakaan talossa ei ollut niin järjestelmällistä. Välillä kyl tuntuu et itellä on menny vähän liian pitkälle ku on helkkari sukatki värijärjestyksessä.. :)

[/quote]

Mutta teininä kuitenki odotit että muut siivoaa sinun paskasi? Toivottavasti saat samanlaisia lapsia.

Mun äiti ei kattanut veljelle lautasia ja muita pöytään, vaan kun nälkäinen teinipoika oli tulossa syömään, passitettiin hänet hakemaan astiat huoneestaan ja jynssäämään kovettumat puhtaaksi. Oppi kerrasta, että likaset astiat kannattaa tuoda tiskariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin hirvittävä tuhoeläin teini-iässä. Heti kun muutin omaan kämppään niin kaikki on siitä lähtien ollut tiptop kokoajan, nukkumaan en suostu menemään jos kämpässä on tavarat väärillä paikoillaan.. Jotenkin sitä omaa huonetta ei jaksanut pitää kunnossa, oli niin paljon teini-iän menoja ja mielenkiinnon kohteita ja se huone oli kuitenkin vain huone. Ei tuntunut omalta pesältä toisinkuin oma asunto. :)

En osaa sanoa mikä siihen sitte auttaisi, ehkä jos teini saisi sisustaa huoneesta mieleisensä että tuntuisi itselle tärkeältä. Uskon että se olisi auttanut minulla, nalkutus ei ainakaan auttanut :D

Vierailija
24/30 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta arvon rouvat: oletteko siivonneet lapsenne huoneen aina siihen maagiseen teini-ikään asti ja passanneet ne paska tikun nenään ja nyt ihmettelette miksei harja pysy kädessä? Yhdessä perheessä lapset siivosivat huoneensa joka päivä tultuaan koulusta ja siitä oli tullut tapa, josta ei luovuttu vaikka kakarat tulivat täysi-ikäisiksi. Samaten samassa kodissa kerran vuodessa tehtiin inventaario tavaroista, eli kaikki mikä oli paskana, jäänyt pieneksi tai oli tarpeetonta -> roskiin.

Vierailija
25/30 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:01"]

Ei sinun siinä kaatopaikassa tarvitse asua, joten anna olla. Eiköhän tuo lopulta siivoa, kun ei enää löydä tavaroitaan ja vanhat ruuantähteet ja likaiset vaatteet alkavat haisemaan. 

[/quote]

Näin meillä. Meillä on yksi hunsvotti. Kun kyllästyy sekasotkuun, nyysää nurkatkin puhtaaksi. Sitten taas saa kaaoksen aikaiseksi.  

Vierailija
26/30 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:10"]

Samaa olemme miehen kanssa ihmetelty. Me olemme järjestelmällisiä ja siistejä, mutta teini elää kuin sika pellossa. Mies välillä takavarikoi kaikki iLaitteet, kunnes huone on siisti, pyykit pesussa, puhtaat kaapissa ja huone imuroitu. Nokka solmussa sitten vätysmäisesti siivoaa. Toivottavasti tämä olisi vain joku vaihe tai sitten on omena pudonnut todella kauas puusta.

[/quote]

Minä olen äiti, joka on nyt aikuisena pikkutarkka siisteydestä. Teininä elin sikolätissä. 

Vierailija
27/30 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytär muutti vuosi sitten 19-vuotiaana toiseen kaupunkiin opiskelija-asuntoon, ja kas:

oma asunto on siisti kuin mikä! :)

vaikka kotikotona oli huone kuin hävityksen kauhistus.

Vierailija
28/30 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:10"]

Samaa olemme miehen kanssa ihmetelty. Me olemme järjestelmällisiä ja siistejä, mutta teini elää kuin sika pellossa. Mies välillä takavarikoi kaikki iLaitteet, kunnes huone on siisti, pyykit pesussa, puhtaat kaapissa ja huone imuroitu. Nokka solmussa sitten vätysmäisesti siivoaa. Toivottavasti tämä olisi vain joku vaihe tai sitten on omena pudonnut todella kauas puusta.

[/quote]

Minä olen äiti, joka on nyt aikuisena pikkutarkka siisteydestä. Teininä elin sikolätissä. 

[/quote]

Hyvä! Toivoa siis on vielä.

Vierailija
29/30 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:17"]

Meillä tytär muutti vuosi sitten 19-vuotiaana toiseen kaupunkiin opiskelija-asuntoon, ja kas:

oma asunto on siisti kuin mikä! :)

vaikka kotikotona oli huone kuin hävityksen kauhistus.

[/quote]

Jatkan vielä: Meillä tyttärelle oli yksi sangen traumaattinen kokemus 15-vuotiaana, tyttärelle itselleen ei sattunut mitään, mutta joutui todistajaksi erittäin ikävään tilanteeseen. Oli tilanteen jälkeen selvästi traumatisoitunut, mutta ei suostunut käymään kuin kerran koulukuraattorilla juttelemassa asiasta.

Tyttö oli pitkään selvästi ahdistunut, ja tuona aikana ennen niin sotkuisen tytön huone pysyi tip-top-siistinä.

Olin oikeasti helpottunut, kun huone alkoi taas mennä sekaisin, selkeästi tytär pääsi yli asiasta.

Eli ap:lle sanoisin, että anna olla, maailmassa ja elämässä on paljon ikävämpiäkin asioita kuin sotkuinen huone:) Itsekään en nuorena joutunut kotona mitään tekemään (meillä oli kotiapulainen), ja niinpä vaan opin, kaiken.

Vierailija
30/30 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla ollu sen paremmin käsitystä tavoista ku siivoamisesta sen vapaan kasvatuksen myötä. Teininä olin ihan kauhea. Ei se sitä tarkota, että en ois myöhemmin oppinu. Niin siivoaamaan kuin ottamaan toisiaan huomioon. Nyt vanhemmat sairaina ja käyn siellä siivoamassa. Sanoin, että en erityisemmin pidä siitä, mutta teen sen silti. Ihan vaikka puhtaasti sen takia, että äiti siivosi silloin junnuna ja minä en.