Miksi te tahallaan likaatte meidän lattiamme?
Miksi te meidän tollo-tuttavat kävelette eteistä pidemmälle kengät jalassa?
Miksi menette pihapatiollemme sukkasillaan katselemaan omenapuita ja istutuksia? Miten kestopuu on materiaalina puhtaampi ulkona kuin esimerkiksi asfaltti tai pihakivet? Miten ihmeessä kuvittelette, että pihapatiomme, joka on kaiken sään armoilla ja kattamaton, olisi puhdas?
Miksi ette nosta lapsiltanne pudonneita ruokia meidän lattioiltamme, jos syötätte jälkikasvuanne? Luuletteko, että lattia nielee roskat? Luuletteko, että meillä on joku näkymätön eläin, joka vipeltää aterioiden välillä pitkin lattioita syömässä pudonneita viinirypäleitä ja leivänpuolikkaita?
Miksi olette noin ääliöitä? Miksi minun pitää pestä neljä mattoa teidän vierailunne jälkeen ja imuroida ja pestä kaikki lattiat, vaikka matot ja lattiat olivat puhtaita ennen tuloanne.
Arvaa kutsutaanko teitä enää ikinä meille kylään.
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:20"]
Minkälaisia vieraita teillä on ollut, jos neljä mattoa on heidän jäljiltään pitänyt pestä? Meillä on eteisessäkin matto missä kuljetaan ulkokengillä eikä sitä oo kyllä tarvinnu pestä kuin kerran vuodessa eikä sekään oo kenenkään vierailujen takia. Kyllä me itsekin kotona tullaan ulkokengät jalassa olohuoneeseen jos esim joku kännykkä on unohtunut pöydälle. Lapsen ruuat välillä pitkin poikin keittiön ympärillä lattialla. Siitäkin selvitään kahdessa minuutissa roskat lakaisemalla ja kostealla liinalla pyyhkäisemällä. Ja ei, ei olla kuoltu vielä. ;-P
[/quote]
No niinhän sitä luulisi, ettei mattoja tarvitsisi pestä yhden vierailun jälkeen. Tuossa on kuva lattiasta (http://aijaa.com/7nkL83), joten voit kuvitella, missä kunnossa ne matot olivat. Yleensä meillä pestään kahdesti vuodessa matot, ennen joulua ja ennen juhannusta. Nyt tuli joulupesu etuajassa, ei varmaan enää toista kertaa tarvitse pestä.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:24"]
Miksi sä otat kuvia likaisesta lattiasta? :D vai tulitko ensin paasaamaan tänne ja siivoat myöhemmin?? Miksi et sano vieraille että siivotkaa jälkenne??
[/quote]
Otin kuvan, kun en millään edes voinut käsittää, miten yhden vierailun jälkeen voi lattia mennä tuollaiseksi. Todistusaineistoksi itselleni, jos meinaan joskus erehtyä kutsumaan nuo tänne uudestaan. Tämä tapahtui viime sunnuntaina. Eilinen meni siivotessa ja illalla vietiin matot pesulaan.
ap
Ap:n kanssa samaa mieltä. Siivoomaan ei toisen kotona tarvitse ruveta, mutta jos multa tai lapseltani putoaa jotain, siivoan sen heti pois.
Samoin kunnioitan asunnossa asujien tapaa esim. kengillä kävelyn suhteen. Omassa kodissa saa porsastella miten tahtoo, jos sellanen miellyttää..
Olenko outo, kun ei tuo lattia minun mielestä mikään superlikainen ollut? Irtolikaa, joka tulee kun kuljetaan kengät jalassa sisällä.
Minä osaan itsekin sanoa vieraille, että meillä otetaan kengät pois sisällä.
No kuule meillä oli vieras joka laappi vessan seinät ovenkahvaa myöten paskaan. Ei senkään vanhempia kiinnostanut. Väittäisin, että olisin valinnut tuon sinun lattiasi siivoamisen jos valinnan mahdollisuus olisi ollut.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:24"]
Miksi sä otat kuvia likaisesta lattiasta? :D vai tulitko ensin paasaamaan tänne ja siivoat myöhemmin?? Miksi et sano vieraille että siivotkaa jälkenne??
[/quote]
Otin kuvan, kun en millään edes voinut käsittää, miten yhden vierailun jälkeen voi lattia mennä tuollaiseksi. Todistusaineistoksi itselleni, jos meinaan joskus erehtyä kutsumaan nuo tänne uudestaan. Tämä tapahtui viime sunnuntaina. Eilinen meni siivotessa ja illalla vietiin matot pesulaan.
ap
[/quote]
Oliko se kuvassa oleva likaa? Näyttäis vaan että teillä on todella naarmuset lattiat. Ehkä ne huonokuntoset lattiat tuntuu aina likasilta...
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:34"]
Olenko outo, kun ei tuo lattia minun mielestä mikään superlikainen ollut? Irtolikaa, joka tulee kun kuljetaan kengät jalassa sisällä. Minä osaan itsekin sanoa vieraille, että meillä otetaan kengät pois sisällä.
[/quote]
Selvennykseksi siis, tuo kuva on otettu IMUROINNIN JÄLKEEN! Ei siis ole imuroitavaa irtolikaa, vaan tuo oli pestävä pois. Voit miettiää, kuinka paljon sitä irtolikaa sitten oli.
ap
Ovatko vieraasi kotoisin jostain muualta? Tosiaan monessa muussa maassa pidetään tosi huonona käytöksenä sitä, jos ottaa sisälle tullessaan kengät pois jalasta.
Miksi et pyytänyt vieraita ottamaan kenkiä pois?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:12"]
Hyvä vanha neuvo, jota itse noudatan: järjestä huusholli ennen vieraiden tuloa. Siivoa sitten jälkeenpäin.
Et ole tainnut asua Espanjassa tai Usassa, tai kyläillyt edes paikallisten kodeissa . Siellä on tosi moka ottaa kengät pois kun mennään toisen asuntoon.
[/quote]
Mä asun Pohjois-Espanjassa ja täällä kyllä on tapana ottaa kengät pois kun mennään asuntoon sisälle. Ulkona sataa vettä niin ei haluta sotkea koko taloa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:39"]
Ovatko vieraasi kotoisin jostain muualta? Tosiaan monessa muussa maassa pidetään tosi huonona käytöksenä sitä, jos ottaa sisälle tullessaan kengät pois jalasta.
Miksi et pyytänyt vieraita ottamaan kenkiä pois?
[/quote]
Ovat juu muualta, ihan Vantaalta asti. Ottivat tietenkin kengät pois, mutta kun tulivat meille, eivätkä kaikki mahtuneet heti eteisessä ottamaan niitä kenkiä pois (seitsemän henkeä), niin tunkivat sisälle kaikki ja ensimmäisinä tulleet kävelivät olohuoneeseen saakka pällistelemään ja palasivat sitten eteiseen, kun siellä oli tyhjää. Meillä on sellainen hyvin tyypillinen suomalainen tuulikaappieteinen, pituutta kenkien riisumisalueella kaksi metriä. Se riittää ihan hyvin, paitsi jos kaikki tunkee samaan aikaan sisälle, eivätkä voi odottaa vuoroaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:12"]
Hyvä vanha neuvo, jota itse noudatan: järjestä huusholli ennen vieraiden tuloa. Siivoa sitten jälkeenpäin.
Et ole tainnut asua Espanjassa tai Usassa, tai kyläillyt edes paikallisten kodeissa . Siellä on tosi moka ottaa kengät pois kun mennään toisen asuntoon.
[/quote]
Mä asun Pohjois-Espanjassa ja täällä kyllä on tapana ottaa kengät pois kun mennään asuntoon sisälle. Ulkona sataa vettä niin ei haluta sotkea koko taloa.
[/quote]
Mä asun Etelä-Ranskassa ja kyllä täällä pidetään kengät jalassa. Sateella ne pyyhitään eteismattoon.
Taisan tunnistaa ap:n. Oliko sulla vuosia sitten koira, joka kulki ulkona aina kengät jalassa?
Aargh senkin tollot te kaikki! Tässä on ihan kuva lattiastamme vierailun jälkeen. Tässä kuva keittiöstä, jonne mentiin likaisilla sukilla. Niillä oli astuttu ulkona johonkin ja ilmeisesti yritetty pyyhkiä keittiön lattiaan. Yläosassa kuvaa on tomaattikastiketahra, jota ei tietenkään noteerattu, vaikka kaikki näkivät, kuinka se putosi 3-vuotiaalta ruokapöydässä. Normaalia siis? MUN MIELESTÄ EI.
ap
[/quote]
Millainen on sellasen ihmisen mielenlaatu, joka ottaa valokuvia todisteeksi kyläilyn jälkeen? Sinä oikeasti ylireagoit. Kannattaisi hakea ammattiapua.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:48"]
Taisan tunnistaa ap:n. Oliko sulla vuosia sitten koira, joka kulki ulkona aina kengät jalassa?
[/quote]
Jos muut luokittelevat minut ylihygieeniseksi ja elämältä vieraantuneeksi hysteerikoksi, niin pystytkö kuvittelemaan minua koiranomistajana? Niin. Et. Meille ei todellakaan tule minkään valtakunnan koiria tai muitakaan eläimiä, ei todellakaan edes kylään.
ap
Aargh senkin tollot te kaikki! Tässä on ihan kuva lattiastamme vierailun jälkeen. Tässä kuva keittiöstä, jonne mentiin likaisilla sukilla. Niillä oli astuttu ulkona johonkin ja ilmeisesti yritetty pyyhkiä keittiön lattiaan. Yläosassa kuvaa on tomaattikastiketahra, jota ei tietenkään noteerattu, vaikka kaikki näkivät, kuinka se putosi 3-vuotiaalta ruokapöydässä. Normaalia siis? MUN MIELESTÄ EI.
ap
[/quote]
Hehehee! Tämä on selkeästi porvoolainen kyläilytapahtuma. Kuvassa oleva muka valtava ketsuppitahra on tulitikun pään kokoinen. Laminaattikin näyttää olevan halvinta WT-mallia, josta saumatkin ovat alkaneet rakoilla. Ei jatkoon.
Onhan tuo lattia likainen ja muutenkin moukkamaista käytöstä vierailtasi.Tsempit ap,minullakin olisi pipo tiukalla tuollaisen vierailun jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:22"]
Onhan tuo lattia likainen ja muutenkin moukkamaista käytöstä vierailtasi.Tsempit ap,minullakin olisi pipo tiukalla tuollaisen vierailun jälkeen.
[/quote]
Rumaa on antaa itselleen myötätuntokommenttia. Häpeä ap.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:13"]
ap
[/quote]
Hehehee! Tämä on selkeästi porvoolainen kyläilytapahtuma. Kuvassa oleva muka valtava ketsuppitahra on tulitikun pään kokoinen. Laminaattikin näyttää olevan halvinta WT-mallia, josta saumatkin ovat alkaneet rakoilla. Ei jatkoon.
[/quote]
Juujuu. Lattia on parkettia, eikä todellakaan mistään halvimmasta päästä.
ap
Mä olen kyllä ap:n puolella. Meillä on käynyt samanlaisia vieraita, joiden jäljiltä asuntoa saa kuurata enemmän kuin perus viikkosiivouksessa. Tullaan kuraisilla kengillä olohuoneeseen (missä on valkoinen matto). Syömisen jälkeen ei vaivauduta edes pieniltä lapsilta pyyhkimään/pesemään suuta ja käsiä, vaan pikku taapero sitten konttailee pitkin lattioita niillä tahmatassuilla (hyvät kädenjäljet jää lattioihin) ja käy välillä pyyhkimässä kädet ja suun sohvaan, verhoihin jne. Jos on joku vaipoissa oleva lapsi mukana, joka sattuu tekemään kakan, kakkaa löytyy kylpyhuoneesta useammasta paikasta sen jälkeen. Niin ja sitä syöttötuoliahan ei voi edes vähän pyyhkiä sen jälkeen, kun se oma piltti on siihen hieronut kaiken mahdollisen ruoan.
Meillä ei kukaan omasta perheestä kävele eteistä pidemmälle kengät jalassa, vaan jos se kännykkä esim unohtuu olohuoneeseen, oteteaan kengät pois jalasta ennen kuin se haetaan. Syömisen jälkeen pyyhin AINA pöydän ja silloin, kun lapset olivat pieniä, myös syöttötuolin. Ja pieniltä lapsilta pestiin kädet ja suu syömisen jälkeen. Edelleen nyt isompina pyyhkivät kädet vaikka paperilla, jos ovat syöneet jotain sotkevaa esim. mandariineja.
Mulle on aivan yksi lysti, miten kukin perhe elää ja sotkee omassa kodissaan, mutta kyllä mun mielestä kuuluu hyviin tapoihin se, että kylässä ollaan siististi. Kaikki ei vaan tajua =(
Miksi sä otat kuvia likaisesta lattiasta? :D vai tulitko ensin paasaamaan tänne ja siivoat myöhemmin??
Miksi et sano vieraille että siivotkaa jälkenne??