Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neurotyypilliset

Vierailija
10.09.2021 |

Miten koette empatian ja miten näytätte sen? Onko eroa oletteko läheisten, tuttujen vai vieraiden seurassa? Entä jos esim televisiossa tulee koskettava kohtaus missä on joku julkkis tai vieras ihminen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, että on neurotyypillinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurotyypilliset ei tunne empatiaa.

Vierailija
4/9 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neurotyypilliset ei tunne empatiaa.

Eikös ne psykopaatit olleet niitä, jotka eivät tunne empatiaa? Ovatko psykopaatit neurotyypillisiä? Minä luulin, että ne ovat aika poikkeuksellisia.

5/9 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole diagnosoitu autisminkirjon oireyhtymää enkä usko, että saisin sellaisen diagnoosin tutkimusten jälkeenkään. Joten olen varmaan neurotyypillinen; eikö tuota sanaa käytetä juuri ei-autisminkirjolaisista?

Jos katson tv-ohjelmaa, jossa on koskettava kohtaus, minulle nousee kyyneleet silmiin. Liikutun niin herkästi, että joskus ärsyynnyn siitä itse.

Jos olen läheisten tai tuttujen seurassa, ja joku vaikka alkaa itkeä, alan yleensä itkeä itsekin. En kuitenkaan ole ensimmäisenä halaamassa tai edes monisanaisesti lohduttamassa, vaan saatan sanoa lyhyesti jotain rohkaisevaa. Myös nauru tarttuu herkästi minuun.

Vierailija
6/9 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/9 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ystäväni kertoo tarinaa ja alkaa itkeä, en usein itke vaikka liikuttuisinkin. Todella syväänjuurtunut tapani on hillitä kaikkia tunteitani. Joskus huomaan myös etten ole pitkään aikaan nauranut kunnolla, kun lapset tulevat kylään, ja heidän kanssa saa sitten nauraa vedet silmissä se tekee niin hyvää.

Vierailija
8/9 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurotyypillinen. Mikähän mahtaa olla seuraava uudissana, jolla joku vaikeaksi asemansa kokeva vähemmistö pyrkii poistamaan siihen liittyvää stigmaa?

Syöpätavallinen=ei syöpää (minulla ollut yksi)

Sisäelintyypillinen= sydän, haima, maksa ym, toimivat normaalisti (minulla yksi keskeinen sisäelin ei toimi),

Sokerinormaali=ei diabetesta (on itsellä tuo)

Normisorminen= kaikki sormet jäljellä ja kunnossa (toinen peukalo minulla lintassa vasarasähläyksen jäljiltä).

Minun mielestäni tuo nimeämistrendi toimii tarkoitustaan vastaan. Kaikila on tai tulee jotain elämänsä varrella. Ei kannatta uhrautua. Sinne jää poteroonsa roolinsa vangiksi.

Vierailija
9/9 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neurotyypillinen. Mikähän mahtaa olla seuraava uudissana, jolla joku vaikeaksi asemansa kokeva vähemmistö pyrkii poistamaan siihen liittyvää stigmaa?

Syöpätavallinen=ei syöpää (minulla ollut yksi)

Sisäelintyypillinen= sydän, haima, maksa ym, toimivat normaalisti (minulla yksi keskeinen sisäelin ei toimi),

Sokerinormaali=ei diabetesta (on itsellä tuo)

Normisorminen= kaikki sormet jäljellä ja kunnossa (toinen peukalo minulla lintassa vasarasähläyksen jäljiltä).

Minun mielestäni tuo nimeämistrendi toimii tarkoitustaan vastaan. Kaikila on tai tulee jotain elämänsä varrella. Ei kannatta uhrautua. Sinne jää poteroonsa roolinsa vangiksi.

Seuraava trendisana on varmaan mielensäpahoittaja, sopii sulle.