Mitä mieltä: tuntipalkka 22e/h
Loppuvaiheen yliopisto-opiskelijalle rauhallisesta toimistotyöstä, joka vaatii kuitenkin jo alan osaamista.
Kommentit (21)
Ihan ok mutta kun valmistuu palkkaan on tultava roimasti lisää.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:36"]
Ihan ok mutta kun valmistuu palkkaan on tultava roimasti lisää.
[/quote]
Kyllä nykyään saa yliopistokoulutettukin olla tyytyväinen, että ylipäätään saa töitä.
Outoa olla tuntipalkkainen akateeminen, yleensä palkat on aina kuukausipalkkoina. Kuinka paljon on työtunteja per viikko tässä työssä?
Itse olen myös juuri valmistunut ja aloitan pian ekassa työpaikassani. Palkkani on 3000 eur /kk eli 20e per työtunti. Täysillä työtunneilla on APn palkka mielestäni todella hyvä. Tätä ekaa työtä etsiessä tuli käytyä monta haastattelua ja työnantajaa läpi, ja tarjotut palkat vaihtelivat väliltä 2400 - 2800 enimmäkseen per kk joten kaikki 3-alkavat kuukausipalkat ovat vastavalmistuneelle hyvä saavutus.
Aivan käsittämätön palkka! Itse yliopisto-opiskelija ja tienaan 8,20/tunti, jos oikein onni potkii niin valmistuttua saatan päästä jonnekin 15 euroon...
No todellakin on hyvä!!! Itse teen akateemisella koulutuksella toimistotyötä (suorittava, ei asiantuntijatyö) ja palkka on 14 €/h, et revi siitä.
Varmaan julksella puolella. Törkeä ylipalkka.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:56"]
[/quote]
Ei julkisella tod ole tuollaisia palkkoja opiskelijoille.
Mieheni on valmistunut vain lukiosta. Tienaa 5k kuussa. Tuntipalkka siis noin 33€.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:45"]
Outoa olla tuntipalkkainen akateeminen, yleensä palkat on aina kuukausipalkkoina. Kuinka paljon on työtunteja per viikko tässä työssä? Itse olen myös juuri valmistunut ja aloitan pian ekassa työpaikassani. Palkkani on 3000 eur /kk eli 20e per työtunti. Täysillä työtunneilla on APn palkka mielestäni todella hyvä. Tätä ekaa työtä etsiessä tuli käytyä monta haastattelua ja työnantajaa läpi, ja tarjotut palkat vaihtelivat väliltä 2400 - 2800 enimmäkseen per kk joten kaikki 3-alkavat kuukausipalkat ovat vastavalmistuneelle hyvä saavutus.
[/quote]
Minkä alan vastavalmistunut olet? Kauanko kesti saada eka työpaikka? :)
Kerrotko mitä työtehtäviä toimistotehtävääsi kuuluu? Perus toimistoassistentin palkaksi olisi todella kova palkka...
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:45"]
Outoa olla tuntipalkkainen akateeminen, yleensä palkat on aina kuukausipalkkoina. Kuinka paljon on työtunteja per viikko tässä työssä? Itse olen myös juuri valmistunut ja aloitan pian ekassa työpaikassani. Palkkani on 3000 eur /kk eli 20e per työtunti. Täysillä työtunneilla on APn palkka mielestäni todella hyvä. Tätä ekaa työtä etsiessä tuli käytyä monta haastattelua ja työnantajaa läpi, ja tarjotut palkat vaihtelivat väliltä 2400 - 2800 enimmäkseen per kk joten kaikki 3-alkavat kuukausipalkat ovat vastavalmistuneelle hyvä saavutus.
[/quote]
Minkä alan vastavalmistunut olet? Kauanko kesti saada eka työpaikka? :)
[/quote]
Olen DI, ja valmistuin kesäkuussa josta lähtien hain töitä. Kesällä ei kyllä pahemmin rekryt etene joten ekat haastikset olivat vasta elokuun loppupuolella. Kävin noin tusinan verran työhaastatteluissa eri puolilla PK-seutua. Olisin varmaan voinut pyytää tästä nykyisestä työstäkin enemmän palkkaa, mutta jotenkin alkoi jo pieni epäilys hiipiä mieleen kun oli tuo melkein tusina rekryprosesseja läpikäytynä ilman tuloksia.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:56"]
[/quote]
Ei julkisella tod ole tuollaisia palkkoja opiskelijoille.
[/quote]Kyllä on kun on oikea puoluepamppu sopivassa asemassa. Kukaan yksityinen ei maksaisi omista tahoista.
Parempi se on kuin valmistuneella, pätevällä, vuosia työssä olleella peruskoulun opettajalla, ja se ei taatusti ole rauhallista toimistotyötä.
Vaikea olla mitään mieltä palkastasi, kun et kerro viestissäsi millainen toimenkuva sinulla on. Rauhallinen toimistotyö voi olla nyt melkein mitä tahansa kirjanpidosta virkamiestyöhön.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:51"]Aivan käsittämätön palkka! Itse yliopisto-opiskelija ja tienaan 8,20/tunti, jos oikein onni potkii niin valmistuttua saatan päästä jonnekin 15 euroon...
[/quote]
No miksi ihmeessä teet töitä tuolla palkalla? Kuitenkin kaupan kassallakin jo perustuntipalkka ensimmäisen vuoden kokemusluokassakin on jo pari euroa korkeampi.
Minä ihmettelen myös miten suostutte tekemään työtä noin surkeilla palkoilla! Kun suostuu orjapalkkaan, kusee omiin ja muiden muroihin eikä Suomen paska palkkataso parane koskaan. Jos yhtenä rintamana kieltäydyttäisi orjapalkkahommista palkkoja olisi pakko nostaa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:43"]
Minä ihmettelen myös miten suostutte tekemään työtä noin surkeilla palkoilla! Kun suostuu orjapalkkaan, kusee omiin ja muiden muroihin eikä Suomen paska palkkataso parane koskaan. Jos yhtenä rintamana kieltäydyttäisi orjapalkkahommista palkkoja olisi pakko nostaa.
[/quote]
Eduskuntavaalit lähestyy, joko olet ehdokaslistoilla?!
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:43"]
[/quote]
Tai yritysten ulkoistaa työpaikkoja ulkomaille...
Aivan kohtuullinen.