Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka eivät arvosta siivoojan työtä?

Vierailija
21.10.2014 |

Itse pidän tällaisia ihmisiä jollain tapaa yksinkertaisina ja pinnallisina. En voi ymmärtää että miksi aina siivoojan työ on se, mitä pitäisi jotenkin väheksyä ja vältellä. Aina puhutaan siihen sävyyn että "vain siivooja". Ihmiset tuntuvat pitävän siivoojia jotenkin tyhminä. Mutta oikeastaan työ/ammatti ei loppujen lopuksi välttämättä kerro ihmisestä juuri mitään! Miksi ihmeessä täytyy lokeroida ihmiset sen perusteella?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tänne löysi joku yksinkertainen hienohelma joka alapeukuttaa kaikki siivoojia arvostavat viestit :)

Vierailija
22/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 03:11"]

Mä en arvosta siivojia, ja mun mielestä muut jotka uskaltaa sanoa tän tabun ääneen on rohkeita ja eikä massamielipide-lampaita. Ymmärrän kyllä että jotain on itsensä elättääkseen töikseen tehtävä ja se että en arvosta ei tarkoita suoraan että halveksisin. Suhtautumiseni siivoajiin on neutraalia.

Mä arvostan ihmisiä ketkä tekee työkseen jotain oikeasti arvokasta ja haastavaa, esimerkiksi ensihoitajia. Tai jotain mikä vaatii pitkän koulutuksen, vaikka kirurgi tai jokin tuotekehitysinsinööri.

Siivoajien työ ei vaadi tekijältään mitään, se on helposti opittavissa tekemällä. Varsinaisten siivoajien puuttuessa kyllä kuka vaan halutessaan pystyisi hoitamaan ne hommat, ei kukaan paskaan hukkuisi eli eivät todellakaan ole korvaamattomia.

[/quote] Kirjoituksesi osoittaa juurikin sen, että olet itse sellainen "massamielipide-lammas". Voit toki uskotella itsellesi, että olet jotenkin rohkea..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän vain muutaman paskahomman. Ne ovat paskan kuljetus, likakaivojen tyhjennys ja lannan lapiointi.Muita paskahommia ei tule mieleen. Vähän samaan tapaan kuin konttorissa on paperihommia, noita voi sanoa paskahommiksi. Siivous ei ole paskahommaa, vaikka sitä voi siihen toki sisältyä. Myös hoitoalalla on välillä paskahommaa. 

Vierailija
24/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakouluopiskelija ja siivoan osa-aikaisesti. Olen huomannut, että kaikkein ilkeimmin minua kohtelevat tarjoilijat ja muut, jotka eivät itsekään ole korkeasti koulutettuja tai kovin korkeassa asemassa, koulutetut ihmiset suhtautuvat ystävällisemmin.

Vierailija
25/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en arvosta siivojia, ja mun mielestä muut jotka uskaltaa sanoa tän tabun ääneen on rohkeita ja eikä massamielipide-lampaita. Ymmärrän kyllä että jotain on itsensä elättääkseen töikseen tehtävä ja se että en arvosta ei tarkoita suoraan että halveksisin. Suhtautumiseni siivoajiin on neutraalia.

Mä arvostan ihmisiä ketkä tekee työkseen jotain oikeasti arvokasta ja haastavaa, esimerkiksi ensihoitajia. Tai jotain mikä vaatii pitkän koulutuksen, vaikka kirurgi tai jokin tuotekehitysinsinööri.

Siivoajien työ ei vaadi tekijältään mitään, se on helposti opittavissa tekemällä. Varsinaisten siivoajien puuttuessa kyllä kuka vaan halutessaan pystyisi hoitamaan ne hommat, ei kukaan paskaan hukkuisi eli eivät todellakaan ole korvaamattomia.

[/quote]

Sun logiikkasi ontuu. Yhtä lailla mm. ensihoitaja tai kirurgi on työssään aivan täysin korvattavissa toisella siihen hommaan koulutuksen hankkineella tekijällä, eli tulijoita aivan varmasti on, vaikkei kenties niin paljon, kuin mitä joihinkin toisiin työtehtäviin. Sitä paitsi siivoojan työ vaatii kyllä tekijältään jotain, paljonkin, kuten aivan mikä tahansa työ vaatii tekijältään jotain, jos sen meinaa hyvin ja tunnollisesti tehdä. Kuinka esim. huonon fyysisen kunnon omaava ei-tunnollinen hutilus olisi hyvä siivoojan työtä tekemään?

Lisäksi teet kirjoitusvirheitä, lauserakenteesi ovat melko ontuvia, kuten mm. kohdassa "on rohkeita ja eikä"...

P.S. Ja enkä pitäisi sinusta tosielämässäkään todennäköisesti ihmisenä yhtään, tuon tekstisi perusteella en lainkaan. Arvostan nimittäin hyviä, fiksuja ja sivistyneitä ihmisiä. Ja vielä; neutraali suhtautuminen noin yleensä pitää sisällään myös sen, ettei huutele/kirjoittele niitä epäarvostamisiaan, kuten sinä teit. Onko sanojen merkitys sulle jotenkin vaikea paikka?

Vierailija
26/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on väheksytty siitä että olen tällä hetkellä siivoojana, kun oman alan töitä ei ole löytynyt. Nämä vittuilijat ja väheksyjät ovat KAIKKI olleet itse sosiaalitoimiston asiakkaita, joista suurimmalla osalla ei edes ammattikoulua tai lukiota suoritettuna. Lapsia kyllä on pukattu silti maailmaan ja ihmettelevät miksei meillä ole lapsia kun olemme niin vanhoja (26). No olisko syy juuri se siivoojan palkka, itse haluan elättää lapseni enkä kerjätä sossusta

Vierailija
27/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että heilta puuttuu sydämen sivistys. Siivoajan työtä arvostamaton ei mielestäni voi olla hieno ihminen, ei ikimaailmassa, vaikka olisi itse presidentti.

T. Hyvässä työssä toimiva korkeakoulutettu

Vierailija
28/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Haluaisin nähdä sen päivän kun jokainen siivoaisi omat jälkensä ja yleiset tilat työpäivän päätteeksi. Opettajat koulupäivän jälkeen luuttuamaan lattioita, kirurgit leikkauksen jälkeen puunaamassa leikkaussalin jne.

Vierailija
29/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 02:12"]

Periaatteessa mulla ei ole mitään siivojaan työtä vastaan, mutta ärsyttää kun se nostetaan tällälailla jalustalle. Varsinkaan kun todellisuudessa ihmiset eivät kuitenkaan arvosta siivoajan työtä, vaan jostain kumman syystä silti viljelevät tälläisiä teennäisiä sepustuksia kuten tämä aloitus. Siivoojien työn arvostamattomuus näkyy kyllä palkassa, oli ihmisten puheet mitä vain.

[/quote]

Tein siivoojan töitä vaikka oli ammattikoulutus paremmin palkattuun.  Miksikö?  Koska siinä sai olla rauhassa, kun vain teki työnsä ei ollut kukaan nokkimassa.  Tykkäsin jopa enemmän joskus kuin varsinaisesta ammatistani.  Palaute siivoojalle pitää antaa suoraan.  Tai kirjoittaa paperille.

Vierailija
30/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset jotka eivät siivojan työtä arvosta, voisivat kokeilla sitä edes päivän. Fyysisesti se on aika rankkaa, mutta erittäin opettavaa.

Vierailija
31/31 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 02:12"]

Periaatteessa mulla ei ole mitään siivojaan työtä vastaan, mutta ärsyttää kun se nostetaan tällälailla jalustalle. Varsinkaan kun todellisuudessa ihmiset eivät kuitenkaan arvosta siivoajan työtä, vaan jostain kumman syystä silti viljelevät tälläisiä teennäisiä sepustuksia kuten tämä aloitus. Siivoojien työn arvostamattomuus näkyy kyllä palkassa, oli ihmisten puheet mitä vain.

[/quote]

Tein siivoojan töitä vaikka oli ammattikoulutus paremmin palkattuun.  Miksikö?  Koska siinä sai olla rauhassa, kun vain teki työnsä ei ollut kukaan nokkimassa.  Tykkäsin jopa enemmän joskus kuin varsinaisesta ammatistani.  Palaute siivoojalle pitää antaa suoraan.  Tai kirjoittaa paperille.

[/quote] Minä tykkäsin myös tuosta, että sai suht omassa rauhassa tehdä työtä. Useimmiten ainakin. Toki oli mukavaa jos sattui välillä olla työparina joku, jonka kanssa tuli hyvin toimeen :). Lisäksi oli ihan piristävää, että ei tarvinnut joka päivä olla yhdessä ja samassa paikassa, vaan kohteet vaihtuivat melko tiheään.