Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on meidänkin laskettava kulut ja tehtävä säästösuunnitelma

Vierailija
20.10.2014 |

Menot on nousseetvuosi vuodelta, mutta palkat ei, joten nyt alkaa olla tilanne, että kuluja on pakko karsia. Tiedossa on siis tylsää elämää ja pennin venytystä. Elämme mielestäni ihan tavis elämää, mutta siihen ei ole enää varaa. Ensimmäiseksi tulee mieleen alkaa säästämään ruuasta. Itse olen jättänyt jo kotona syömisen ihan minimiinkun käyn työssä lounaalla. 

Vakuutuksia on lopetettava ja sanomalehden tilaus peruttava. Ennen lapsia ja niiden ollessa pieniä, jäi rahaa säästöönkin, mutta nyt ei jää mitään eikä siis palkka enää riitä, joten ei auta itku. 

Mietin kyllä ensimmäiseksi miten voisin saada jostain lisää rahaa, että ei tarvitsisi alkaa tinkimään, mutta en ole saanut vielä loistoideasta. Olisiko täällä ehdotuksia lisätienesteihin?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! Palkathan on nousseet viime vuosina aivan käsittömällä tavalla! Ja siksi ruuan kautta asumisen ynnä muun hinnan pitää nousta ja onkin hieman noussut. Mutta Suomi ei ole kallismaa ei ollenkaan!

Sinä palkansaaja saat kuussakäteen sen 2500 euroa ja tuet päälle. Ole onnellinen.

Vierailija
42/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:06"]

Autot pois ja julkisten käyttäjäksi! Mun kuukausikortti maksaa 50 euroa kuussa, tuollaisella rahalla ei saisi pidettyä minkäänlaista kulkupeliä saati bensoja siihen!

[/quote]

Meillä ne julkisten kulkureitit eivät osu oikein yhteen omien kulkureittieni kanssa: autolla menee alle 10 minuuttia, kävelemällä n. 40 minuuttia ja bussilla sitten n. 50 minuuttia, kun pitää ensin ajaa päinvastaiseen suuntaan ja odottaa siellä vaihtobussia, joka menee oikeaan suuntaan.

[/quote]

No voi kyynel! 40 minuuttia ei ole pitkä matka, siinä tulee liikunta samalla. Nimimerkillä 50 minuuttia kävellen mennen tullen joka päivä kesät talvet. Nyt liioittelin, kelien suosiessa tietty pyörällä. 
[/quote]

OT, mutta minä ostan auton heti, kun ikä riittää. Olen viimeiset 2,5v kulkenut bussilla, kaupunkiin matkaa 2h/suunta (pelkät koulumatkat vähän päälle 5h/pv, johon päälle n.30min kävely pysäkiltä koululle), enkä astu bussiin ainakaan pariin vuoteen, kun auton saan. Pahana päivänä, siis yhden päivän sisään, saatan matkustaa kahdeksalla bussilla... Ei kiitos enempää. t. 17h

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo työpaikkalounaat on suhteessa ihan törkykalliita, niistä ainakin lähtisin tinkimään. Meillä maksaa lounas melkein 10 euroa, se tekee 50e viikossa, siis 200e kuussa!! Kotona kun tekee esim makaronilaatikon, sen hinnaksi tulee 3-4 euroa, ja saat syötyä siitä nelisen kertaa. Itse teen siis aina eväät, pitkä penni säästyy! Meillä on myös työmaaruokalassa mikro ja mahdollista lämmittää siellä omat eväät, niin saa syödä yhdessä muun porukan kanssa :)

Ruuassa on loppupeleissä aika helppo säästää kymmeniä euroja kuussa. Itse ostan esim usein -30% ja -50% lihoja pakastimeen ja sieltä sulattelen tarpeeseen. Nykyään tulee käytyä oikeastaan vaan Lidlissä isoilla ostoksilla ja täydennykset sitten S-kaupasta, ruokalasku on pienentynyt huomattavasti. Jauhelihasta ja makkarasta saa valmistettua edullisia ja herkullisia arkiruokia, esim ison nakkisoppakattilallisen valmistaminen maksaa vain pari euroa! Viikonloppuna voi sitten panostaa vaikka ostamalla parempaa lihaa.

Vierailija
45/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ole ikinä ymmärtänyt miksi työssä käyvät ostavat alennustuotteita siis noita -30%  -50% punalapputuotteita.

Miksi niitä ei voi jättää ihmisille jotka todella tarvitsee niitä esim. työkyvyttömyyseläkeläiset. On aika haastavaa elää kuussa vuokran jälkeen jää 490€. Mitään apua ei tule lääkkeisiin tai sähköön tai vakuutuksiin.

Töissä olijat saa moninkertaisesti enemmän rahaa ja työpaikan edut päälle.

Vierailija
46/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on sisustamista ja sillä säästää. Siistissä kodissa ei ole mitään turhaa. Tavallinen terveellinen kotiruoka on edullista. Auton käyttö kannattaa pitää minimissä vanha viisaus on yksi tie monta asiaa.

Vierailija
47/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:37"]Sitä en ole ikinä ymmärtänyt miksi työssä käyvät ostavat alennustuotteita siis noita -30%  -50% punalapputuotteita.

Miksi niitä ei voi jättää ihmisille jotka todella tarvitsee niitä esim. työkyvyttömyyseläkeläiset. On aika haastavaa elää kuussa vuokran jälkeen jää 490€. Mitään apua ei tule lääkkeisiin tai sähköön tai vakuutuksiin.

Töissä olijat saa moninkertaisesti enemmän rahaa ja työpaikan edut päälle.

[/quote]

Niin kauan kun niissä ei lue että "vain vähävaraisille", "vain työttömille", "vain eläkeläisille" tai "vain kelan tuilla eläville" niin ostan niitä säästääkseni. Se että käyn töissä ja tienaan enemmän kuin joku muu ei tarkoita etteikö minulla voisi olla tiukkaa tai tarvettä säästää.

Vierailija
48/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:37"]Sitä en ole ikinä ymmärtänyt miksi työssä käyvät ostavat alennustuotteita siis noita -30%  -50% punalapputuotteita. Miksi niitä ei voi jättää ihmisille jotka todella tarvitsee niitä esim. työkyvyttömyyseläkeläiset. On aika haastavaa elää kuussa vuokran jälkeen jää 490€. Mitään apua ei tule lääkkeisiin tai sähköön tai vakuutuksiin. Töissä olijat saa moninkertaisesti enemmän rahaa ja työpaikan edut päälle.   [/quote] Niin kauan kun niissä ei lue että "vain vähävaraisille", "vain työttömille", "vain eläkeläisille" tai "vain kelan tuilla eläville" niin ostan niitä säästääkseni. Se että käyn töissä ja tienaan enemmän kuin joku muu ei tarkoita etteikö minulla voisi olla tiukkaa tai tarvettä säästää.

[/quote]

Saat kuussa käteen sen 2500 euroa ylöspäin. Työterveys ilmainen sinulle sekä lääkkeet. Omistat asunnon sinulla on luottokortti josta saat rahaa jos äkillistä rahanmenoa tulee esim. äkillinen sairaskohtaus pakko päästä sairaalaan. Sinä saat halvat päiväkotihoidot lapsillesi.

Sinä matkustat useita kertoja vuodessa sinä ylenkatsot ja valitat rahasta. :)

Ihanaa. Minä sairaseläkkeellä en voi ostaa lääkkeita tai käydä kardiologin vastaanotolla Kysissä koska minulla ei ole varaa siihen. Minulla on aika sinne koska sydämeni ei toimi... Mutta ei ole varaa siihen 29 euroon.

Niin... Mikä se on se pihyys mikä teissä asuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä