Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko hankkia biojäteastia pienilläkin paikkakunnilla

kyl mää sano
10.09.2021 |

Alkaa mennä yli hilseen, jos minulla tulee kahvinporoja ja kananmunankuoria ja banaaninkuoria jotka tavallisesti menee kompostiin, niin mitvit minä tekisin sellaisella erillisellä astialla - josta pitää tietysti maksaa erikseen että "tyhjentävät" - tyhjää astiaa...
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008254186.html

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiiiiii st'na taas tirisee ihmisten korvien välissä ne viimeisetkin aivosolujen rippeet...

Ihan tosi, näitä biojäteastioita on ollut monilla paikkakunnilla jo vuosia käytössä ja se on ihan hyvä asia.

Jätteet on syytäkin lajitella biohajoaviin- ja polttojätteisiin.

Ja edelleen, jos on oma komposti niin se riittää eikä biojätteelle ole pakko hankkia sitä omaa tyhjennysastiaa.

Juttu on aika epäselvä, kerrotaan että on aloitettava erilliskeräys eikä mainita kuntakohtaisia säädöksiä. Itse miellän sanan ”erilliskeräys” roska-auton tyhjentämäksi jäteastiaksi, en kotikompostoriksi.

Kotikompostori on keräysastia ja silloin se on biojätteen erilliskeräys, jos biojäte laitetaan siihen kompostoriin eikä sekajätteen mukaan.

Googlettelin huvikseni tuota biojätteen erilliskeräys-termiä, ja pääasiassa sillä tarkoitettiin juuri sitä erikseen jäteautolla tyhjennettävää biojäteastiaa, sitten oli kiinteistökohtainen kompostointi jolla tarkoitetaan kotikompostia jota ei jäteautot kerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme