Taas sain työpaikan, koska olen kaunis ja seksikäs
Niin se vaan menee, tiedostan sen itsekin. Jos haastattelijoina toimii miehiä, niin kevyt flirttailu peliin ja miehet katsovat sinua todennäköisesti vain seksi mielessä. Jos haastattelijoina on pelkkiä naisia niin sitten tilanne voi olla päinvastainen. Olen kyllä koulutettu, fiksu ja hyvä työntekijä. Mitta rumat ja ylipainoiset jää työnhaussa taakse, vaikka ovatkin yhtä päteviä. Ja en häpeä käyttää hyväksi ulkoisia apujani ja flirttiä, että saan unelmienin työpaikan. Olen KTM ja kysymyksessä on rahoitusalan hyvä työpaikka miesvaltaisella alalla. Muita, jotka ovat huomanneet tämän?
Kommentit (26)
Ei vakinaista työpaikkaa kuitenkaan irtoa? Minua kiinnostaisi, minkä verran minun uskovainen pomoni olisi noilla kriteereillä valmis ottamaan.
Te ette ole mitään muuta kuin suojatyöpaikoissa luumuilevia akateemikkoja:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014102018698334_uu.shtml
Olen pyöreä ja ihan norminäköinen mutta mulle soitellaan kotiin asti ja pyydellään töihin, syynä ammattitaito. Taakseni jää surutta kaikki kauniit ja flirtit seksipommit. Mitäs tähän sanot?
AP vastaa:
1. Miksikö TAAS uusi työpaikka? No siksi, koska olen koko ajan pyrkinyt urallani eteenpäin ja hakeutunut aina vaan vaativimpiin tehtäviin.
2. Kaikki kauniit ja seksikkäät naiset eivät ole tyhmiä. Eikä kaikki rumat naiset ole työssään erityisen päteviä. Olen älykäs ja menestynyt. Tätä paikkaa haki yli 100 muuta hakijaa. Olisin varmasti päässyt rumana viimeiselle karsintakierrokselle, jossa meitä oli 3 hakijaa. Kaikki olivat varmasti yhtä päteviä siinä vaiheessa. Tässä kohtaa kauneudesta ja hoikasta urheilullisesta vartalosta on etua. Jos on 3 yhtä pätevää hakijaa, niin palkkaatko ylipainoisen vai urheilullisen? Kyllähän ylipainoon liittyy paljon enemmän sairastelua ja sairauksia, sitä ei kukaan pysty väittämään vastaan.
Jos vain sanon totuuden ääneen, niin kateelliset hyeenat hyökkää vastaan, as always. En aio ottaa keneltäkään mieheltä poskeen kopiohuoneessa enkä panna kännissä pikkujouluissa. Olen naimisissa oleva pienen tytön onnellinen äiti. Ja nyt minulla on ihan sairaan hyvä työpaikka :)
Ois helpompi häikäistä älykkyydellä jos miehet ajattelis, että naiset voi olla älykkäitä. Olen ollut työpaikoissa, joissa on järkeviä ja fiksuja miehiä, mutta aina mahtuu mukaan myös niitä, jotka eivät näe naista yhtä hyvänä työntekijänä ja älykkäänä ihmisenä kuin mieskollegaa, vaikka nainen tekisi mitä. Seksikkyyden käyttäminen työpaikkaa saadakseen on alentavaa, mutta jos se on ainoa keino, niin mitäs siitä sitten. Ne miehet ei kuitenkaan sua arvosta ja pitävät huorana, mutta eivätpä ne sua arvostaisi muutenkaan. On tietysti myös erilaisia miehiä.