Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työnhaku oikeasti tällaista nykyään? (Sis linkki). Alan itkemään jos on!

Vierailija
10.09.2021 |

Jäin yllättäen työttömäksi kun työpaikkani (siis firma) myytiin ja uusi omistaja saneerasi pois tietyt avainroolit (halutessaan miehittää ne omilla henkilöillään). Sain toki 6kk ”kädenpuristuksen” mutta siitä huolimatta olen nyt työtön ja etsinyt jo 3kk tuloksetta työtä.

Osaamiseni on hyvää (taloushallinto), on päällikkötason kokemusta, esimieskokemusta yli 15v, CV on aukoton.
Mutta. Mulla on hankala tilanne sillä asun kaupungissa jossa mulla ei ole mitään verkostoa. Joudun asumaan tässä ainakin muutaman vuoden, lähiomaisen hoivan takia.

Kun luin tämän työnhaku-opstuksen niin aloin melkein itkeä. Oikeastiko se on tällaista nykyään? Pitää kommentoida kaikkea twitterissa, tehdä myyvät webbisivut itsestään, tunkea joka kissanrisistiäiseen verkottuakseen? Artikkeli oli jotenkin niin ilkeästi kirjoitettu että tunnen itseni epäkelvoksi muumioksi (olen 44v).
Tässä tää linkki
https://www.ukko.fi/yrittajyyskoulu/tyonhaku-nailla-ohjeilla-saat-unelm…

Onko enää KETÄÄN joka olisi saanut työn ilman suhteita ja ihan perinteisellä hakemuksella?

Kommentit (468)

Vierailija
101/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Mulla periaatteessa sama tausta, eri alalta. Pörssiyhtiössä päällikkötasolla.

Kaikki duunit olen saanut suhteilla.

Tiliä ei ole missään somealustassa, toivottavasti ei koskana tulekaan.

Soittele kaikki työtutut läpi ja kerro tilanteesta, äkkiseltään en keksi parempaa neuvoa.

On mielestäni turhaa alkaa nyt rakentamaan somemainetta, jos joutuu lähtemään nollasta.

No tää se varmaan on. Nyt on vaan se vaikea tilanne että yhtäkään tuttua ei ole tästä nykyisestä kaupungista. Potkut eivät olleet uhkana silloin kun muutin, joten tilanne tuli yllättäen. Asun siis kaupungissa missä mulla ei ole verkostoa lainkaan. En oikein nyt tiedä mitä tehdä. Pahalta näyttää. Ap

Miksi sun pitäisi sieltä nykyiseltä paikkakunnalta ketään tuntea? Eikö taloushallinto kuulu nykyisin niihin hommiin, mitä tehdään pitkälti etänä? Voit hyvin käyttää kontaktejasi ja hakea työpaikkoja ympäriinsä ja hoitaa hommat etänä. 

Joo suorittavalla tasolla ehkä voi tehdä. Olen talouspäällikkö-treasurer ja työssä siis olen joutunut olemaan paljon aina läsnä. Ei onnistuisi etänä, toki osittain etänä voisi. Maakunnissa myös arvostetaan paikallaoloa enemmän. Meno on eri kuin pk seudulla. Ap

Vierailija
102/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt 3,5 kk työtön. Yhteen haastatteluun pääsin, mutta työ oli liian teknisesti haastavaa mulle. Muuten meni hyvin siis, mutta it-tukitoiminnoissa musta ei olisi apua. Olen 45-vuotias. Lähettelen noin pari hakemusta viikossa alani hommiin ja muitakin. Usein en saa mitään vastausta. Tuntuu toivottomalta. Välillä hiipii päälle ahdistus ja paniikki.

IT- helpdeskiin ennen riitti että ymmärsi jotain tietotekniikasta. Nyt helpdeskiläiseltä vaaditaan syväosaamista Windowsista ja O365:stä, lisäksi pitää olla harrastuneisuutta. Myös on tullut vastaan että ohjelmointi ja Poweshell pitäisi olla hanskassa. Olen nähnyt mm. paikan jossa haettiin verkkotukeen ensimmäisen tason tekijää joka tekisi 12- tuntisia päiviä. Hänellä tuli olla usea Ciscon sertifikaatti sekä työkokemusta isojen verkkoympäristöjen hallinnasta.

Itse olen myös ollut alalla ja tehnyt vaativiakin tehtäviä mutta haastatteluiden tekniset osuudet ovat olleet sitä mihin töihin pääsy on kaatunut ja olen oikeastaan jo luovuttanut asian suhteen. Miten voit valmistautua haastatteluun kun kysymykset ovat olleet oikeasti luokkaa "nimeä muutama sähköpostiprotokolla ja niiden toimintaperiaate", "miten TCP/IP kommunikaatio toimii ja mitkä ovat kolmivaiheisen kättelyn vaiheet" tai "kuinka saada yhteys virtuaalikoneeseen jos hypervisor on alhaalla". Eli periaatteessa kysymykset voivat olla ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä.

Jep. IT-ala, helpparissa. Certejä pitäis olla, kokemusta mieluiten vähintään viisi vuotta + insinöörin paperit. Kiveksistä ei ole haittaa. (Munasarjoista on haittaa, paitsi jos olet max 27v, erityisen kaunis, ja poseeraat mieluusti "Meidän Jannika tekee uraa miesvaltaisella alalla". Silloin osaamisestakin joustetaan. ) Palkka hyvällä neuvottelutaidolla 2500€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos olet valinnat sen hoivaamisen työn edelle niin se hankaloittaa töitä

Pitää myös sanoa, että omien vanhempien hoito parani huomattavasti palvelutalossa. Lääkkeet ja ruoat tulee ajallaan.

Tämä on ilman muuta totta, mutta mun tapuksessa ei vielä täyty ne kriteerit, eli ei toivoakaan palveluasumiseen pääsemisestä. Vanhuksen auttaminen ei estä päivätyötä, kuten joku tuolla viisasteli. Ap

Muutat sille paikkakunnalle mistä saat töitä ja verkostot kunnossa.Omainen muuttaa mukaan.

En vaan pysty tähän. Joutuisin ottamaan sen luokseni asumaan. Muistisairas ei pysty uudessa paikassa asumaan yksin. Ennemmin sit ajan 200km työnatkaa… ap

.

Yritä vielä saada siltä läheisesi paikkakunnalta.

Jos muistisairaus tuosta huononee, olet pulassa, kun olet niin kaukana. Hänelle voi tulla kaikenlaisia ongelmia keskellä päivää. Lisäksi olet ihan poikki ja pahantuulinen.

Itse muutin kans vanhempieni luo. Äidillä muisti huononee. Rankkaa on.

Kavereillani on ollut paljon työtä, vaikka vanhempansa palvelutalossa. Kaikkee sinne hankkimassa ja käyvät katsomassa ja hoitoneuvotteluja.

Voisitko tehdä etänä työtä sinne, missä sulla on kontakteja.

Vierailija
104/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työpaikkani olen saanut pelkällä hakemus+cv combolla ja yleisestä hausta. Viimeisin muutama vuosi sitten.

Olitko työtön töitä hakiessa? Työttömän on selkeästi vaikeampi työlliistyä.

Vierailija
105/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kaikkea tuota itsensä tyrkyttämistä. En ole missään somessa. Facebookissa salanimellä, jotta voin käyttää sitä jos on pakko. Olen tarkoituksella täysin anonyymi. Silti minä olen saanut töitä omalla cv:llä.

Miltä alalta?

Muotoilu.

Vierailija
106/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työpaikkani olen saanut pelkällä hakemus+cv combolla ja yleisestä hausta. Viimeisin muutama vuosi sitten.

Olitko työtön töitä hakiessa? Työttömän on selkeästi vaikeampi työlliistyä.

Tuo pitää paikkansa, ja tilastojen mukaan työn saaminen vaikeutuu jo kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen.

En tiedä nykyisiä tilastoja, mutta suurin osa rekrytoitavista on muutenkin työpaikan vaihtajia. Senkin takia olisi erittäin tärkeää, ettei identifioituisi työttömäksi vaan olisi vain between jobs ja valmis ottamaan vastaan lyhyitäkin keikkoja.

Vierailija
107/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, mä osaisin vastata tuollaisiin kysymyksiin, en minä ihan turhaan ole yliopistoa käynyt, mutta juuri siksi en tosiaankaan hae minnekään helppariin. :D

Olen itse valmistunut yliopistosta eikä siellä käsitellä noita asioita. Mutta hyvä tietysti jos osaat vastata noihin kysymyksiin. Kyse ei ole ollut pelkästään helpdesk- tason paikoista vaan teknisen tuen eri tasoisista tehtävistä.

Jos meinaa päästä IT- alalla niihin parempiin paikkoihin niin ilman tunnettuja sertifiointeja (Microsoft, Cisco jne) ei todellakaan pääse mikäli ei ole ohjelmoija. Yliopisto ei näitä valmiuksia anna, tiedän koska itse olen alalta valmistunut maisteriksi.

Koulutus ei takaa enää yhtään mitään. Jos olet vuoden poissa sieltä, missä edistystä tapahtuu, niin tipahdat automaattisesti ulos. Muutokset tapahtuu nykyään aivan hirveä nopeasti.

Vierailija
108/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon artikkelin on kirjoittanut markkinointi-ihminen. Ja teksti on sen mukaista, hän katsoo työnhakua markkinointina. En lotkauttaisi korviani tuollaiselle. Headhuntereilta tai muilta ammattirekryäjiltä saa ehkä asiantuntevampia neuvoja.

Headhuntereille voi muuten myös ilmoittaa itsestään, että on käytettävissä. Siihen riittää pelkkä cv. Linkedin on toki nykyaikaa, eikä profiilin tekemiseen kauaa mene, mutta jos sitä ei halua käyttää niin sitten ei käytä. Paljon siellä kuitenkin huudellaan avoimista asiantuntija- ja päällikkötason tehtävistä.

Iso komppi talle. Ammattirekrytoijia ei kiinnosta patkan vertaa kenenkaan somepreesens jos silla ei ole haettavan tyotehtavan kannalta merkitysta. Haastatteltavia valitsevat kayvat hakemukset ja CV:t kovalla tahdilla lapi, ei siina aleta kenenkaan twitteria lukemaan. Toki nama saatetaan tarkastaa myohemmin mutta lahinna siksi ettei sielta loydy mitaan epailyttavaa.

Somella, nettisivuilla yms. salalla on valia silloin, jos haet tehtavaan esim. viestinnan parissa, tai johonkin luovaan hommaan ja talla ekstramateriaalilla voit jo osoittaa taitojasi. Taloushallinnon osaajalle riittaa hyva CV (max 2 sivua, ohjeita loytyy netista) ja mielellaan paivitetty Linkedin profiili. 

Sille joka taalla jankkaa kuinka IT-tukitoimintoihin hakevalta vaaditaan webbisivuja, siihen kenttaan voi laittaa linkedinprofiilin osoitteen tai jattaa tyhjaksi. Firmat kayttaa typeria lomakkeita rekryissaan ja nama lomakkeet on samat kaikille hakijoille tyotehtavasta riippumatta. 

Suhteet on tarkeita varsinkin jos ura on jo pitkalla, mutta ei nekaan ole valttamattomia. Onnea tyonhakuun!

Vierailija
109/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään voi olla kova seula jo siihen, että pääsee edes johonkin TE-hallinnon rahoittamaan koulutukseen mukaan. Työpaikasta nyt sitten puhumattakaan. EK:n ja Aki Kangasharjun mukaan toki kaikki yritetään repiä kadulta töihin mutta realismi on kyllä ihan jotain muuta.

Vierailija
110/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä avoimia hakemuksia. Tee kunnon hakemus. Muista kuva!

Kaikki työpaikat eivät tule julkiseen hakuun.

Miksi sitä kuvaa pyydetään? Eikö ole tärkeämpää, että on ammattitaitoinen omalla alallaan? Eihän Maija Meikäläinen hae mitään valokuvamallin paikkaa.

Vierailija
111/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon artikkelin on kirjoittanut markkinointi-ihminen. Ja teksti on sen mukaista, hän katsoo työnhakua markkinointina. En lotkauttaisi korviani tuollaiselle. Headhuntereilta tai muilta ammattirekryäjiltä saa ehkä asiantuntevampia neuvoja.

Headhuntereille voi muuten myös ilmoittaa itsestään, että on käytettävissä. Siihen riittää pelkkä cv. Linkedin on toki nykyaikaa, eikä profiilin tekemiseen kauaa mene, mutta jos sitä ei halua käyttää niin sitten ei käytä. Paljon siellä kuitenkin huudellaan avoimista asiantuntija- ja päällikkötason tehtävistä.

Iso komppi talle. Ammattirekrytoijia ei kiinnosta patkan vertaa kenenkaan somepreesens jos silla ei ole haettavan tyotehtavan kannalta merkitysta. Haastatteltavia valitsevat kayvat hakemukset ja CV:t kovalla tahdilla lapi, ei siina aleta kenenkaan twitteria lukemaan. Toki nama saatetaan tarkastaa myohemmin mutta lahinna siksi ettei sielta loydy mitaan epailyttavaa.

Somella, nettisivuilla yms. salalla on valia silloin, jos haet tehtavaan esim. viestinnan parissa, tai johonkin luovaan hommaan ja talla ekstramateriaalilla voit jo osoittaa taitojasi. Taloushallinnon osaajalle riittaa hyva CV (max 2 sivua, ohjeita loytyy netista) ja mielellaan paivitetty Linkedin profiili. 

Sille joka taalla jankkaa kuinka IT-tukitoimintoihin hakevalta vaaditaan webbisivuja, siihen kenttaan voi laittaa linkedinprofiilin osoitteen tai jattaa tyhjaksi. Firmat kayttaa typeria lomakkeita rekryissaan ja nama lomakkeet on samat kaikille hakijoille tyotehtavasta riippumatta. 

Suhteet on tarkeita varsinkin jos ura on jo pitkalla, mutta ei nekaan ole valttamattomia. Onnea tyonhakuun!

Suhteet on aina tärkeitä. Etenkin julkisen sektorin työpaikoissa ne on usein täysin välttämättömiä. Muuten ei todennäköisesti pääse edes haastatteluun. Ellei ole lääkäri.

Vierailija
112/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään, jos haluaa erottautua harmaasta massasta, niin pikemminkin on hyvä olla hieman somekriittinen ja korostaa työhaastattelussa sosiaalisen median kiistattomia varjopuolia ja oman mainoksista ja profiloinnista riippumattoman tiedotusalustan tärkeyttä yhtenä viestintävaihtoehtona. Ja läheskään kaikkien työtä ei tietenkään markkinointi ja viestintä kosketa millään tavalla.

Vierailija
113/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti, älykäs, aikaansaava kekseliäs ja hain Kiillolle töihin tuotekehitykseen. En päässyt haastatteluun, mutta kuulin tutulta, että haastatteluna piti tehdä kolmen minuutin video ja esitellä siinä itsensä. Jaa en ollut ottanut itsestäni kuin 2 selfietä sitä ennen. Olisin voinut keksiä vaikka mitä uutta tuotetta Kiillolle, mutta esiintyä videossa... Musta ei ole ikinä saatu hyvää kuvaa. Tuskin videointi onnistuu yhtään paremmin.

Joten joka hommaan pitää olla joko ekstrovertti kaikkien kaveri tai sitten äärimmäinen tiimityöntekijä.

V***aa älyttömästi. Ratkon oikeasti tiimien ongelmat ja ekstroverttien ongelmat, että ne saavat tehtyä sitä miksi heidät on palkattu. Miksi minun pitäisi muuttua joksikin toiseksi? V***aa kun kaikki organisaatiot kuitenkin tarttee loppupelissä sen ongelmanratkaisijan.

Siksi organisaatioihin tarvitaan erilaisia ihmisiä, että homma kehittyy. Jees jees kulttuuri on hetken kivaa, kunnes huomataan että hei me ei pärjätä tällä tavalla. Nokiallakin kävi näin.

Vierailija
114/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 52v mies. Kesä 2020, isäni sairastui ja tarvitsi apua. Menin kesälomaksi hätiin. Vaimo jäi toiseen kaupunkiin . Kesän aikana hänellä oli romanssi ja uusi mies asui minun kotonani. Ei ollut paluuta kotiin, minut maksettiin syksyllä ulos ja jäin isäni kotiin.

Työpaikasta oli pakko irtisanoutua, toiveissa oli että uudessa kaupungissakin ammattimiestä tarvitaan. Paskat, ikärasismi kukoistaa. Isä kuoli keväällä ja omat suunnitelmat alkoivat kallistua yrittäjyyteen, kun töitä ei saa, tehdään itselle työpaikka. Nyt töitä on, tienaan paremmin kuin edellisessä työpaikassa.

Ohjeeksi ehkä se että verkostoidu. Minä käytin hyväkseni pyöräily- ja painiharrastusta, sieltä tuli tutuksi ihmisiä jotka jeesasivat tosi paljon. Ammatti-ihmiselle, joka pitää työstään, suosittelen kyllä myös yrittäjyyden harkitsemista, minä pystyn tekemään itsenäisesti työtä.

Kohtalosi kosketti minua. Vaimosi oli erittäin tökerö. Sinä olit huolissasi isästäsi ja hän tekee tuollaista.

Olet empaattinen ihminen, kun menit isääsi auttamaan. Jollei mulla olisi miestä, kyselisin, oletko edelleen vapaa!

Vierailija
115/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus työnhaun estää oudotkin asiat. Olen itse törmännyt tosi monesti siihen että esim johtaja ei uskalla palkata itseään osaavampaa (oda jop sanoo tän suoraan) ja yhtä usein siihen että sukufirmassa perheenjäsenet on niitä ylimpiä johtajia (jonka toki ymmärrän) ja sit vahditaan ettei kukaan alainen vaan ole samaa tasoa osaamiseltaan.

Paljon jää palkkaamatta hyviä ihmisiä kun tuleva pomo on niin pikkusieluinen ettei halua ketään kilpailijaa oman osaamisensa tasolla.

Vierailija
116/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei takaa enää yhtään mitään. Jos olet vuoden poissa sieltä, missä edistystä tapahtuu, niin tipahdat automaattisesti ulos. Muutokset tapahtuu nykyään aivan hirveä nopeasti.

Tämä olikin pointtini että se tutkinto ei enää ole oikein mitään, ainoastaan voi merkitä jos on tuore tutkinto (ja nuori hakija). Yli nelikymppisen ruunan jolla ei ole tuoreita sertifikaatteja taskussa on IT- alalla oikeastaan täysin mahdotonta työllistyä.

Ja sitten on sekin että AMK- tutkinto ja oikeat IT- alan sertifikaatit ovat paljon arvokkaampia kuin pelkkä maisterin tutkinto. Itselläkin aikanaan tutkintoon sisältyi oliopohjaista kehittämistä ja diskreettiä matematiikkaa, ei ole niillä taidoilla työelämässä ollut kyllä mitään merkitystä. Lie yliopistokin nykyisin sitten erilaista en tiedä.

Vierailija
117/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, mä osaisin vastata tuollaisiin kysymyksiin, en minä ihan turhaan ole yliopistoa käynyt, mutta juuri siksi en tosiaankaan hae minnekään helppariin. :D

Olen itse valmistunut yliopistosta eikä siellä käsitellä noita asioita. Mutta hyvä tietysti jos osaat vastata noihin kysymyksiin. Kyse ei ole ollut pelkästään helpdesk- tason paikoista vaan teknisen tuen eri tasoisista tehtävistä.

Jos meinaa päästä IT- alalla niihin parempiin paikkoihin niin ilman tunnettuja sertifiointeja (Microsoft, Cisco jne) ei todellakaan pääse mikäli ei ole ohjelmoija. Yliopisto ei näitä valmiuksia anna, tiedän koska itse olen alalta valmistunut maisteriksi.

No höps. Tosiasiassa kaikissa isoissa organisaatioissa jahkaillaan niin paljon, että vuodessa ei muutu mikään.

Kenenkään ammattitaito tai koulutus ei myöskään vuodessa rapaudu. Palautuu parissa päivässä jo sellaiseksi, että pärjää kokonaan yksin, ja parin viikon jälkeen on kuin ei olisi poissa koskaan ollutkaan.

Tietenkin poissaolo kannattaa peittää, jos sen vain pystyy tekemään, koska ennakkoluulot ovat kovat.

Vierailija
118/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkö takia en saa töitä kun en todellakaan ala brändäämään itseäni pitkin nettiä yms. Sairas maailma. Ja sitten on muka pulaa osaavista työntekijöistä? Katinpskt

Minulle valitettiin siitä, etten käytä Facebookia, Twitteriä enkä Instagramia. Miksi minun pitäisi käyttää valtava määrä aikaa moiseen? Ei minulla ole mitään kommentoitavaa tavallisesta elämästäni joka päivä. Mihinkään mietelauseiden postaukseen en lähde. Minulla oli mietelauseiden postaaja Facebookissa kaverina ja hän oli osaltaan vauhdittamassa minun poistumistani Facebookista.

Ilmeisesti työnantajat kuvittelevat, etten osaa käyttää noita työkaluina? Luulisi Wordin ja Exelin olevan tärkeämpiä kuin selfiet.

Vierailija
119/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti, älykäs, aikaansaava kekseliäs ja hain Kiillolle töihin tuotekehitykseen. En päässyt haastatteluun, mutta kuulin tutulta, että haastatteluna piti tehdä kolmen minuutin video ja esitellä siinä itsensä. Jaa en ollut ottanut itsestäni kuin 2 selfietä sitä ennen. Olisin voinut keksiä vaikka mitä uutta tuotetta Kiillolle, mutta esiintyä videossa... Musta ei ole ikinä saatu hyvää kuvaa. Tuskin videointi onnistuu yhtään paremmin.

Joten joka hommaan pitää olla joko ekstrovertti kaikkien kaveri tai sitten äärimmäinen tiimityöntekijä.

V***aa älyttömästi. Ratkon oikeasti tiimien ongelmat ja ekstroverttien ongelmat, että ne saavat tehtyä sitä miksi heidät on palkattu. Miksi minun pitäisi muuttua joksikin toiseksi? V***aa kun kaikki organisaatiot kuitenkin tarttee loppupelissä sen ongelmanratkaisijan.

Siksi organisaatioihin tarvitaan erilaisia ihmisiä, että homma kehittyy. Jees jees kulttuuri on hetken kivaa, kunnes huomataan että hei me ei pärjätä tällä tavalla. Nokiallakin kävi näin.

Johtuu siitä että HR-ihmiset luulevat että firma tarvitsee pelkästään sellaisia ihmisiä kuin he itse ovat.

Vierailija
120/468 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä, mulla on paljon tätä samaa eli olen loistava työssäni, mutta introvertti ja en ole osannut verkostoitua tarpeeksi (nyt sen huomaan selvästi, ennen en ehkä niinkään).

Se tulisi tajuta että introverteille verkostoituminen on epämiellyttävää. Toki mullakin on verkostoja ja niitä työn kautta tulee, mutta että vartavasten lähtisi kaikkiin kinkereihin ja lions clubeihin… tuntuu vastenmieliseltä.

Ja joo tiedän, pakko mun on tuota alkaa tekemään. Sanon silti sen että työelämä menettää valtavan paljon osaamista kun työnhaku on nyt koodattu elstroverteille. Ei introverteille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi